Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Ctr46, lørdag 23. november 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

JohanH

Jeg har nå i helgen kjørt en 35 mil tur, til og fra Sverige. Prøvde en masse ganger under den turen å kaliberere/resette TPMS men fikk stadig feilmelding og forslag om å forsøke på ny. Jeg kjørte hele tiden over 40 km/t og lå jo i flere timer og kjørte så kan ikke hatt med det å gjøre. Prøvde å reboote også men samme feil. Kan Tesla ha glemt å putte TPM-sensorer i mine vinterhjul??? Er det noen annen som opplevd å ikke få dette til?

heimabrygg

Noen som opplever kluss med lading etter denne firmware? Får stadig oftere blått lys før overgang til grønt. Dette skjedde tidligere, men da varte det bare noen sekunder. Nå går det gjerne et minutt med blått lys, før den kobler til grønt men blir stående på "starting to charge".

Har vært ikoblet ca 20 minutter nå uten at lading har startet, og det er jo #%!#"#$!" irriterende å måtte gå til parkeringsplassen ved jobben igjen for å starte/stoppe/starte.

For ordens skyld: har brukt de samme veggkontaktene med samme "90-graders-snuing" på schuko-støpselet tidligere ;-)


Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

jorkus

Har egentlig bare opplevd en bedring i lading etter oppgradering.. Starter på første forsøk i 9 av 10 ladinger. Har nesten alltid blått lys når jeg setter inn ladekabel, men bare ca 1-2 sek. Finner ikke beskrivelse på blått lys i Owners Manual.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

FThorsen

Sitat fra: JohanH på søndag 24. november 2013, klokken 22:26
Jeg har nå i helgen kjørt en 35 mil tur, til og fra Sverige. Prøvde en masse ganger under den turen å kaliberere/resette TPMS men fikk stadig feilmelding og forslag om å forsøke på ny. Jeg kjørte hele tiden over 40 km/t og lå jo i flere timer og kjørte så kan ikke hatt med det å gjøre. Prøvde å reboote også men samme feil. Kan Tesla ha glemt å putte TPM-sensorer i mine vinterhjul??? Er det noen annen som opplevd å ikke få dette til?
Jeg la om til uoriginale vinterfelger/dekk med nye sensorer. La meg ut på E18 dagen derpå og valgte å resette TPMS'en etter å ha valgt at det gjaldt 19" felger. Etter ca 4 mil så fikk jeg beskjed om at de var resatt "successfully".
Jeg oppdaget dog ingen feilmeldinger rett etter dekk/felgbytte. Vet ikke hvor ofte TPMS sensorene sjekkes?
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

sindrej

Du må kjøre noen minutter før feilen om TPMS kom.  Jeg trodde heller ikke jeg hadde den feilen, men den kom til slutt.  Regn med at du må kjøre minst 10 minutter før den kommer.

Kristian

Fant en bra artikkel om den siste oppdateringen på linkedin.com der de kritiserer at bilen har mistet muligheten til å gå "low" i høye hastigheter.

Tesla – Our Problems are Now Your Problems
In November 2013 Tesla, a manufacturer of ~$70,000 to $120,000 electric cars, used a software "update" to disable a hardware option customers had bought and paid for – without telling them or asking their permission.

One of Tesla features is a $2,250 "smart air suspension" option that automatically lowers the car at highway speeds for better mileage and stability. Over a period of 5 weeks, three Tesla Model S cars had caught fire after severe accidents – two of them apparently from running over road debris that may have punctured the battery pack that made up the floor pan of the car. After the car fires Tesla pushed a software release out to its users. While the release notice highlighted new features in the release, nowhere did it describe that Tesla had unilaterally disabled a key part of the smart air suspension feature customers had purchased.

Only after most of Telsa customers installed the downgrade did Tesla's CEO admit in ablog post, "...we have rolled out an over-the-air update to the air suspension that will result in greater ground clearance at highway speed."

Translation – we disabled one of the features you thought you bought. (The CEO went on to say that another software update in January will give drivers back control of the feature.) The explanation of the nearly overnight removal of this feature was vague "...reducing the chances of underbody impact damage, not improving safety." If it wasn't about safety, why wasn't it offered as a user-selected option? One could only guess the no notice and immediacy of the release had to do with the National Highway Safety Administration investigation of the Tesla Model S car fires.

This raises the question: when Tesla is faced with future legal or regulatory issues, what other hardware features might Tesla remove or limit in cars in another software release? Adding speed limits? Acceleration limits? Turning off the Web browser when driving? The list of potential downgrades to the car is endless with the precedent now set of no obligation to notify their owners or ask their permission.

In the 20 century if someone had snuck into your garage and attempted to remove a feature from your car, you'd call the police. In the 21 century it's starting to look like the normal course of business.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

albino

Sliter med å starte/finne SW 5.8.
Jeg fikk overlevert bilen sist fredag 22/11. Tesladuden viste meg oppdateringsvinduet for å angi installasjonstidspunkt for SW 5.8. Vi kunne selvfølgelig ikke starte SW installasjon da, ei heller kunne jeg angi ønsket tidspunkt for nedlasting, derfor stengte tesladuden oppdateringsvinduet.
Nå klarer jeg ikke å få dette vinduet tilbake. I brukerhåndboken står det at jeg skal trykke på klokkeikonet på statuslinjen i touch screen. Dette klokkeikonet kan jeg ikke finne(tror det skal være til høyre for Tesla T'en i statuslinjen). Har noen av dere kunskapen, som jeg mangler ?.

TS

Sitat fra: albino på mandag 25. november 2013, klokken 10:07
Sliter med å starte/finne SW 5.8.
Jeg fikk overlevert bilen sist fredag 22/11. Tesladuden viste meg oppdateringsvinduet for å angi installasjonstidspunkt for SW 5.8. Vi kunne selvfølgelig ikke starte SW installasjon da, ei heller kunne jeg angi ønsket tidspunkt for nedlasting, derfor stengte tesladuden oppdateringsvinduet.
Nå klarer jeg ikke å få dette vinduet tilbake. I brukerhåndboken står det at jeg skal trykke på klokkeikonet på statuslinjen i touch screen. Dette klokkeikonet kan jeg ikke finne(tror det skal være til høyre for Tesla T'en i statuslinjen). Har noen av dere kunskapen, som jeg mangler ?.

Du får melding når det foreligger. Det Kommer opp et klokkesymbol og på skjermen dukker det opp et valg om tidspunkt for når du ønsker at installeringen skal starte. Det står at det tar 3timer og at bilen ikke kan brukes i perioden.

Personlig så venter jeg lengst mulig med å installere.. Snakket med en i går som hadde fått død bil etter en kort stund ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

albino

Sitat fra: TS på mandag 25. november 2013, klokken 10:23
Sitat fra: albino på mandag 25. november 2013, klokken 10:07
Sliter med å starte/finne SW 5.8.
Jeg fikk overlevert bilen sist fredag 22/11. Tesladuden viste meg oppdateringsvinduet for å angi installasjonstidspunkt for SW 5.8. Vi kunne selvfølgelig ikke starte SW installasjon da, ei heller kunne jeg angi ønsket tidspunkt for nedlasting, derfor stengte tesladuden oppdateringsvinduet.
Nå klarer jeg ikke å få dette vinduet tilbake. I brukerhåndboken står det at jeg skal trykke på klokkeikonet på statuslinjen i touch screen. Dette klokkeikonet kan jeg ikke finne(tror det skal være til høyre for Tesla T'en i statuslinjen). Har noen av dere kunskapen, som jeg mangler ?.

Du får melding når det foreligger. Det Kommer opp et klokkesymbol og på skjermen dukker det opp et valg om tidspunkt for når du ønsker at installeringen skal starte. Det står at det tar 3timer og at bilen ikke kan brukes i perioden.

Problemet er at bilen hadde fått denne meldingen om ny SW(5.8) når jeg skulle hente bilen.
Etter at tesladuden stengte vinduet for valg av installeringstidspunkt, forsvant også klokkesymbolet.


janmb

Lærdommen av dnne saken er vel at man ikke installerer updates uten å først vente på andres erfaringer - for så å vurdere om man vil ha endringene eller ei.

Nå i starten er det selvsagt alltid fristende å umiddelbart installere nye versjoner som kommer med nyttige tillegg, men på sikt bør man nok ha litt mer is i magen. Spesielt ettersom man ikke får fullverdige release notes å vurdere på forhånd.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

jkirkebo

Sitat fra: albino på mandag 25. november 2013, klokken 10:48
Problemet er at bilen hadde fått denne meldingen om ny SW(5.8) når jeg skulle hente bilen.
Etter at tesladuden stengte vinduet for valg av installeringstidspunkt, forsvant også klokkesymbolet.

Hvilken software-versjon har du nå?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

albino

Sitat fra: jkirkebo på mandag 25. november 2013, klokken 12:04
Sitat fra: albino på mandag 25. november 2013, klokken 10:48
Problemet er at bilen hadde fått denne meldingen om ny SW(5.8) når jeg skulle hente bilen.
Etter at tesladuden stengte vinduet for valg av installeringstidspunkt, forsvant også klokkesymbolet.

Hvilken software-versjon har du nå?

Jeg har v5.6(1.45.45)

Cirion

Slå av sleep på display settings, og koble deg til Wifi hvis mulig, så kommer oppdatering automatisk.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

eledille

#163
Sitat fra: RSandven på søndag 24. november 2013, klokken 06:27
Jeg fikk min bil i går, ka-ching!
Grattis :)

SitatJeg prøvde da for første gang å lade, lyste først blått, så kjappe grønne, og så kom det 4-5 feil. Slow down, needs service, 12V low. Jaja tenkte jeg.
Klag med en gang. Det går ikke bort, og de trenger å vite om at mange har problemer. customereu kanelbolle teslamotors prikk com.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

#164
Sitat fra: Tesladigger på søndag 24. november 2013, klokken 21:01
Om sensorene blir kalibrert mot det trykket du måtte ha i dekkene eller om dette er forhåndsprogrammert vet jeg ikke, men det står en advarsel om at funksjonen kun må benyttes ifm. dekkskifte og ikke ifm. feilmelding på dekktrykk.
Slik sett kan det virke som at man faktisk nullstiller mot det trykket man faktisk har i dekket når man kalibrerer.
Men som nevnt jeg vet ikke dette sikkert.

Jeg har fått bekreftet fra Tesla at de ikke tar hensyn til trykket i dekkene når du kalibrerer. Det med at funksjonen ikke skal benyttes hvis du får feilmelding om dekktrykket er bare fordi at hvis du har lite luft i dekkene skal du fylle luft, ikke rekalibrere sensoren. Sistnevnte hjelper ikke ;)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA