Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Ctr46, lørdag 23. november 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: Harlex på mandag 18. november 2013, klokken 09:12
man kan jo manuelt sette den i low når man vet man skal ut på egnede veier..... Synes det er verre at den ikke går tilbake til standard......
Betyr dette at man kan sette den i low under kjøring, og at den blir der? Trodde at low var sperret og at det ikke gikk an å kjøre med bilen i denne stillingen.

jkirkebo

Sitat fra: shb på mandag 18. november 2013, klokken 07:26
DAB fungere også som en drøm, etter oppdatering. :)

Det fungerer mye bedre men absolutt ikke som en drøm ennå. Jeg savner valg for å slå av FMLink-dritten. Kjører jeg inn i en tunnel uten DAB-dekning så bytter bilen fra DAB til FM og der er det veldig ofte bare støy. Jeg vil heller ha stillhet enn hvit støy på høyt volum.

Det er også alt for få presets. Det går an å la Media-appen fylle hele skjermen men nedre halvdel er da tom. Her er det mulighet for å få plass til svært mange flere presets.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Harlex

Sitat fra: Muffinman på mandag 18. november 2013, klokken 11:07
Sitat fra: Harlex på mandag 18. november 2013, klokken 09:12
man kan jo manuelt sette den i low når man vet man skal ut på egnede veier..... Synes det er verre at den ikke går tilbake til standard......
Betyr dette at man kan sette den i low under kjøring, og at den blir der? Trodde at low var sperret og at det ikke gikk an å kjøre med bilen i denne stillingen.
Ja.... Ser no slik ut på min bil ja...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

karstrom

Sitat fra: Muffinman på mandag 18. november 2013, klokken 11:07
Sitat fra: Harlex på mandag 18. november 2013, klokken 09:12
man kan jo manuelt sette den i low når man vet man skal ut på egnede veier..... Synes det er verre at den ikke går tilbake til standard......
Betyr dette at man kan sette den i low under kjøring, og at den blir der? Trodde at low var sperret og at det ikke gikk an å kjøre med bilen i denne stillingen.
Jeg lå i overkant av 100km/t i dag og fikk ikke manuelt satt den til low. Bare pep 2 ganger når jeg prøvde. Ingen melding.
Lykkelig eier av en Model S P85

Epleskreller

Sitat fra: luffe på mandag 18. november 2013, klokken 08:12
Sitat fra: Havebigfun på søndag 17. november 2013, klokken 20:56
Jeg har oppdatert til 5.8 idag men får anmodning om å oppdatere igjen  :o
Oppdateringen var vellykked  under Teslategnet får jeg oppgitt 5.8 ???
Sjekket på 22kW stolpe -lader bare med 26 Ampere- ca 70km/h typical :(

Jeg også, kjører andre oppdatering nå. Jeg regner med at de har sluppet en ny build av 5.8 (x.x.x.litthøyeretall) der en litt kritisk bug er fikset slik at de gjerne vil ha folk opp på denne versjonen.
Merket du noe forskjell i versjonsnummeret etter 2. oppdatering?

Jeg ble også litt overrasket over dette. Oppdaterte i natt og fikk beskjed med en gang at det var en ny versjon tilgjengelig.. her går det unna..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Veggen

#95
Ser ut som våre amerikanske venner har funnet ut at automatisk Low ikke er fjernet, men at det er grensen for når den senker seg som er endret til 97mph.
Det spekuleres i om det er en mph til kph konverterings SW bug.

Så løsningen er enkel, kjør over 160 km/t så senker bilen seg.  ;D

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/24031-Air-Suspension-no-longer-lowers-at-highway-speeds-(FW-update-v5-8)?p=500078&viewfull=1#post500078

Stiania79

Enig - må gå ann å sette i Low hvis man selv ønsker...


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

ArneS

Sitat fra: shb på mandag 18. november 2013, klokken 07:26
DAB fungere også som en drøm, etter oppdatering. :)

Min fungerte også igjen  :) men fortsatt problem med at den endrer kanal av seg selv enkelte ganger.  :(
P85+ Signature (solgt)
P85DL

SimenT

Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Cirion

Hvilket versjonsnummer har folket fått etter andre oppgradering?

Ser på teslas forum at det opereres med v5.8 (1.49.22).

Min bil har kun fått en oppgradering og er på v5.8 (1.49.24).
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Oreo

Hm, lurer på om jeg bare skal avvente med oppdateringa jeg fikk i helga. Liker ikke at de har fikla med "Low" justeringa og spesielt om de har greid å føkka det opp med mph/kph konversjonsbug. Det jeg kunne tenkt meg er at en selv kunne ha stilt disse grensene, men de vil vel ha det mer idiotsikkert?
Hva sier releasenotes hos dere som har oppgradert da? Er det nevnt noe om innstillinga til luftfjæringa?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Epleskreller

Sitat fra: Cirion på mandag 18. november 2013, klokken 12:54
Hvilket versjonsnummer har folket fått etter andre oppgradering?

Ser på teslas forum at det opereres med v5.8 (1.49.22).

Min bil har kun fått en oppgradering og er på v5.8 (1.49.24).

Min fikk v5.8 (1.49.24). Men den vil oppdatere videre, har ikke tid før i morgen tidlig.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Muffinman

Flere versjonsnumre med kort tid mellom kan tyde på dårlig kvalitetssikring av firmwaren før utrulling.

eclipse

Installasjonen av oppdateringen tok 4 timer.

Jeg hadde nettopp skiftet til piggdekk så jeg benyttet anledningen til å teste "Reset TPMS", et tastetrykk og 5 min kjøring så var nye TPMS registrert; glimrende system.

Angående DAB, skrudde på DAB og startet å søke etter kanaler, ser ingen forbedring ennå men jeg fikk ikke tid til å teste.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

sindrej

Jeg fikk .24  Sist gang ville den oppdatere rett etter den var ferdig med en oppdatering.  De ble imidlertid ingen forskjell på versjonsnumrene, så jeg tror det er en bug i oppdateringen som gjør at den av og til vil oppdatere på nytt, selv om det faktisk er snakk om samme versjon.  Du/dere som opplever det får notere versjonsnummer før og etter, jeg tipper de er like.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA