Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Ctr46, lørdag 23. november 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

Cirion

Oppgradering fullført, og en positiv overraskelse. 204km på tanken. Lading startet selv  :)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

shb

Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Øyvind.h

Sitat fra: Cirion på mandag 18. november 2013, klokken 07:03
Oppgradering fullført, og en positiv overraskelse. 204km på tanken. Lading startet selv  :)
Diodene på min lyste blått. Charge cable problem.

Tok for øvrig ca 3,5 timer :) Flott å høre at DAB kanskje er fikset. Så slipper jeg pinlige øyeblikk på langtur med passasjerer når de vil høre på radio ("Ja bare vent litt så skal jeg forsøke, men det kan godt være den ikke fungerer nå eller dør om en stund.")
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

luffe

Sitat fra: Havebigfun på søndag 17. november 2013, klokken 20:56
Jeg har oppdatert til 5.8 idag men får anmodning om å oppdatere igjen  :o
Oppdateringen var vellykked  under Teslategnet får jeg oppgitt 5.8 ???
Sjekket på 22kW stolpe -lader bare med 26 Ampere- ca 70km/h typical :(

Jeg også, kjører andre oppdatering nå. Jeg regner med at de har sluppet en ny build av 5.8 (x.x.x.litthøyeretall) der en litt kritisk bug er fikset slik at de gjerne vil ha folk opp på denne versjonen.
Merket du noe forskjell i versjonsnummeret etter 2. oppdatering?
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Muffinman

Ut fra tilbakemeldingene i denne tråden tilfører ikke denne oppgraderingen noe som helst jeg trenger, men kastrerer høydereguleringen. Har ikke DAB, ikke behov for å bytte vindusviskere og TMPS er kalibrert. Noen små hickups med lading ved kontoret, men det er vel ikke fikset i denne oppgraderingen.

Ser ingen grunn til å installere denne foreløpig.

shb

Jeg har bare fått 1 på 5.8 Men så lenge DAB er ok er jeg fornøyd. LOW er sperret. Min senket seg før når jeg holdt 94 over en periode. Den ble på standard i dag.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

19quiz76

Sitat fra: Cirion på mandag 18. november 2013, klokken 07:03
Hm.. Min startet ikke lading etterpå, får heller ikke gjort det via appen.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Patosan

Uppdaterade i natt till 5.8.
Denna morgon var det besked att uppdatering var misslyckad, och att jag skulle få en påminnelse senare om att försöka igen.
Trotts det visar bilen 5.8, och de nya 'finesserna' är tillgängliga.
Undrar vad det kan innebära?
VIN 15026

LinkedIn

Harlex

Vellykket oppdatering inatt. Lading stoppet imidlertid.... Startet da jeg tok ut og inn kabel. Startet veeeeeldig tregt 2 km/t men ser ut til at den tar seg opp.. Hatt meg en liten tur... Enig at det er litt dumt at autolow er deaktivert men man kan jo manuelt sette den i low når man vet man skal ut på egnede veier..... Synes det er verre at den ikke går tilbake til standard.... Der kan det bli potensiale for å kakke nedi når man går fra fin landevei til tettbygd strøk med fartsdempere....men for all del.... Jeg mulker ikkje.... Dette som alt annet har jeg full tiltro til at blir ordnet av Tesla....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Flyvern

Sitat fra: Havebigfun på søndag 17. november 2013, klokken 22:44
etter oppgradering forsvant angivelse av kupetemperatur på appen :o
Samme her.
Men når jeg trykker TURN ON, så kom den opp igjen.
Den vises også neste gang jeg logger meg på.

Multi-Rød Model S 85

Jimpec

Min oppdaterte i natt. Vurderte lenge å utsette denne da jeg liker "low" innstillingen på landeveien. Vurderingen ble likevel at jeg trenger fungerende DAB og kalibrering av TPMS sensorer mer. Samtidig tror jeg nok at Tesla fint kan finne på å tvinge gjennom en oppdatering dersom man har utsatt det lenge nok, men det blir jo bare spekulasjon.

Vi får stole på at dette er et steg på veien til et fintunet system for hele bilen. Det er nok ikke den siste oppdateringen som kommer.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

FThorsen

Sitat fra: Havebigfun på søndag 17. november 2013, klokken 22:44
etter oppgradering forsvant angivelse av kupetemperatur på appen :o

Etter oppdateringen hos meg forsvant angivelse av utvendig temperatur. Kupetemperaturen vises slik den skal.

Jeg mottok bilen på torsdag, og DAB fungerte ikke i det hele tatt før 5.8 oppdateringen. Den fungerer tilsynelatende nå, men har ikke "strestesta" den enda.

Jeg satt på oppdateringen i går kveld og lot den stå litt over fire timer. Ingen feilmeldinger og bilen stod og lada og koste seg  :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

roaaad

Oppdatert uten problemer og TPMS kalibrert - passet bra det da jeg fikk vinterdekk på nå på fredag.  Noen som synes at vindussviskerautomatikken er blitt litt raskere, iallfall på "setting 2"?

Øyvind.h

Spørsmål om resetting av TPMS:

Er det nå slik at man kan sette på nye dekk med nye sensorer, eller må nye sensorer fortsatt legges inn av Tesla?

Når Dekkhallen la R2 vintergummi på de originale Tesla-felgene fungerte sensorene direkte uten problemer eller behov for resetting. Men til våren får jeg et ekstra felgsett med nye sensorer, og de mistenker jeg at i det minste må lagres i bilen før bilen skjønner at den må huske 8 sensorer :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

stor66

Sitat fra: shb på mandag 18. november 2013, klokken 07:26
DAB fungere også som en drøm, etter oppdatering. :)
Oppdaterte i natt, og det gikk uten problemer. I dag fungerte DAB endelig slik at det gikk an å bruke den. Jeg søkte gjennom de forskjellige DAB-kanalene og prøvde tre-fire forskjellige stasjoner på to ulike kanaler. Alle stasjonene kom fint opp, og lyd var det uten avbrudd (i motsetning til tidligere versjon der lyden kuttet etter 1-2 minutter).
Veldig fornøyd nå!
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA