Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptersett til Tesla Model S

Startet av Ctr46, lørdag 23. november 2013, klokken 14:29

« forrige - neste »

OleJA

Tesla har dementert at det kommer en tilbakekalling/ modifikasjon i forbindelse med baskyttelse av batteriene.Sett i sammenheng med at de nå gjør en kvikkfiks for å gjør det mindre sannsynlig at batteriene blir skadet, så er det vel temmelig sikkert at det kommer en mer permanent modifikasjon.
*Tror* at forkanten på batteripakka mangler en 'deflektor' som sørger for at skrot går under bilen og ikke slår hull i pakka. Selve undersiden er trolig tilstrekkelig beskyttet
Ooops, dette ble litt OT.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Havebigfun

Jeg har oppdatert til 5.8 idag men får anmodning om å oppdatere igjen  :o
Oppdateringen var vellykked  under Teslategnet får jeg oppgitt 5.8 ???
Sjekket på 22kW stolpe -lader bare med 26 Ampere- ca 70km/h typical :(

Maartensommer

Sitat fra: Havebigfun på søndag 17. november 2013, klokken 20:56

Hvor lang tid tok oppdateringen?  3g eller wifi?

Havebigfun

Sitat fra: Maartensommer på søndag 17. november 2013, klokken 20:58
Sitat fra: Havebigfun på søndag 17. november 2013, klokken 20:56

Hvor lang tid tok oppdateringen?  3g eller wifi?
3G -mellom 3 og 4 timer -sjekket ikke nøye ettersom Kirkebø hadde varslet 4 timer.
I teksten som følger med 5.8 står det at man prioriterer Wifi fremover.

Muffinman

Sitat fra: Harlex på søndag 17. november 2013, klokken 20:46
Men det går an å senke den i low manuelt?
Ja, men den hever seg til standard omtrent umiddelbart når du begynner å kjøre. På min bil med 5.6 forblir den i low om jeg stopper eller kjører sakte etter å ha prøvd å heve den fra low til standard i motorveishastighet. Ut over det er ikke høydejusteringen spesielt medgjørlig. Hever du den senker den seg igjen ved 30 km/t fra høy og 15 km/t fra ekstra høy. Ikke mye hjelp i det hvis man hever bilen og tar litt fart for å kommer over snøskavlen.

Maartensommer

Kan noen fortelle hvordan bilen oppfører seg under oppdateringen?  Jeg tenker da først og fremst på begge skjermene.

Min dashbordskjerm virker å ha frosset.  Er dette noramlt?  Ingen enf´dring på rated range, viser en dør åpen (som er lukket etc).

Havebigfun

Sitat fra: Maartensommer på søndag 17. november 2013, klokken 21:18
Kan noen fortelle hvordan bilen oppfører seg under oppdateringen?  Jeg tenker da først og fremst på begge skjermene.

Min dashbordskjerm virker å ha frosset.  Er dette noramlt?  Ingen enf´dring på rated range, viser en dør åpen (som er lukket etc).
Min var "død" men belysningen i rattet var på

Malisa

Sitat fra: Cirion på søndag 17. november 2013, klokken 20:21
Oppgraderer til 5.8 nå... 91km på batteriet, og lading feila, samt melding om "Car needs service".
Får se om 4t  :o

Samme her, får ikke bort feilmeldingen uansett hvor mye knapper jeg holder inne og restarter...
#1330, VIN 14365, S85, Sort, sort skinn, 21", alt ekstra minus barneseter. Levert 27. september kl. 15:00 :)

jkirkebo

Sitat fra: takktakk på søndag 17. november 2013, klokken 20:09
Ser ut som ingen her bryr seg nevneverdig over å ha mistet auto low på motorvei. Forstår jeg det rett at folk synes det er ok? I USA har det forårsaket mye støy, og mange vil ikke oppdatere før de har en uttalelse fra Tesla. Noen mener Tesla har fjernet noe de har betalt for, på toppen av det hele uten å annonsere noe.

Norske synspunkt?

Jeg vil gjerne ha den tilbake, men skjønner hvorfor de tok den bort i denne omgang. Jeg antar det er midlertidig, og at den kommer tilbake etterhvert som valgbar opsjon akkurat som creep. Derfor gidder jeg heller ikke å lage noe støy nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Havebigfun

etter oppgradering forsvant angivelse av kupetemperatur på appen :o

takktakk

P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

AttackOfTheMac

Ut i fra det som sies her om at det tar mange timer på 3G men relativt kort tid på Wifi så laster den ikke ned oppdateringen før man velger at man skal oppgradere. Dette er ganske dumt. Hadde vært mye bedre om den først hadde lastet ned, så kunne man da oppgradere når man ville og det ville tatt kortere tid.
Dette er jo også ett problem for de som normalt parkerer i garasje hvor det ikke er dekning.
Da må man vel parkere ett annet sted for å oppgradere :/

Havebigfun

Sitat fra: Thorbjorn på søndag 17. november 2013, klokken 22:46
Ut i fra det som sies her om at det tar mange timer på 3G men relativt kort tid på Wifi så laster den ikke ned oppdateringen før man velger at man skal oppgradere. Dette er ganske dumt. Hadde vært mye bedre om den først hadde lastet ned, så kunne man da oppgradere når man ville og det ville tatt kortere tid.
Dette er jo også ett problem for de som normalt parkerer i garasje hvor det ikke er dekning.
Da må man vel parkere ett annet sted for å oppgradere :/
Jeg oppfattet det dithen at bilen har lastet ned softwarepakken ferdig når den tilbyr oppdatering.
Avhengig av kvaliteten på forbindelsen tar det lengre eller kortere tid. Selve oppdatering tar derimot omtrent samme tid hos alle.

Spinner

Sitat fra: takktakk på søndag 17. november 2013, klokken 22:45
I hvilken hastighet er det bilen normalt skal senke seg?
Litt over 100 når jeg sjekka, tipper kanskje 65 mph (~105 kmh). Så strengt tatt er dette en funksjon som ikke er aktuell i Norge :P

takktakk

Sitat fra: Sbr på søndag 17. november 2013, klokken 22:58
Sitat fra: takktakk på søndag 17. november 2013, klokken 22:45
I hvilken hastighet er det bilen normalt skal senke seg?
Litt over 100 når jeg sjekka, tipper kanskje 65 mph (~105 kmh). Så strengt tatt er dette en funksjon som ikke er aktuell i Norge :P

Strengt tatt... Likte den  8)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA