Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kundebehandling - På tide å ta bladet fra munnen?

Startet av kjonix, fredag 22. november 2013, klokken 23:23

« forrige - neste »

kjonix

Finnes det noen database over teslseiere som gjerne deler ut litt strøm fra garasjen til andre teslaeiere. Evt hadde dette vært en ide å opprette?

Jeg for min del deler gjerne strøm og en kopp kaffe om noen skulle passere Moss/Jeløya og ha behov for noen km :-)

På den måten kunne det jo vært enda mer komfortabelt å være teslaeier. Når vi får adaptere vil jo dette fungere enda bedre.

Mons

Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Hyperstress

Sitat fra: kjonix på fredag 15. november 2013, klokken 18:59
Finnes det noen database over teslseiere som gjerne deler ut litt strøm fra garasjen til andre teslaeiere.

Jeg deler gjerne ut litt strøm fra garasjen til andre teslaeiere  ;D. Siden du bor rett i nærheten så kan jeg begynne med din  :D

Spøk til side:

https://www.zeemaps.com/map?group=594342
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Veldig bra initiativ med "Ladekameratene". Håper hundrevis av Teslaeiere registrerer seg etter hvert.  :)

Er det gitt noen generelle retningslinjer for Ladekameratene?
For at terskelen skal være lavest mulig for å registrere seg, så kunne jeg personlig ønsket at Ladekameratene er et slags "sikkerhetsnett". Altså at det ikke er ladepunkter en primært planlegger på dersom det er annet tilgjengelig, men at en har den tryggheten med slike private punkter rundt om dersom en er i "nød".

Men hvilke retningslinjer som gjelder for hver enkelt kan en forsåvidt opplyse om i kartet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

P85D+

Optimalt å få dette inn på Google navi. På Teslaen.
Hvem tar ballen?
P85D og 85D

Trøndertesla

Trøndelag er nå også på kartet, og kaffe og strøm serves til Teslaeiere i nød. Har foreløpig kun Schucko men har bestilt installering av 230V 32A, og det er vel på plass i løpet av et par uker tenker jeg.
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

teslaman

Jeg er med men da må dere kanskje overnatte her og, samt kaffe og evt. en bytur med masse teslaprat for ingen planer om større kapasitet enn 32 a 1 fas. Men det holder i massevis for meg med god planlegging da! Dette forslaget kan bli sabla sosialt!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

sven erik

her hos meg i sandefjord  kommer det til å bli mulig  å lade alle biler om en overnatter  enten i rom eller leilighet  om en foreksempel skal til Sverige eller Danmark  eller andre steder eller være i byen

Kenneth Waal

La til ladingen hos meg også på zeemaps "Ladekameratene" :)
Okstadbrinken 1 i Trondheim. 230v og 32a.

:)
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Nordtroms

Hei alle sammen! Tanken bak dette var/er at det fortsatt er områder i landet som ikke dekkes av superladere og at det til sommeren kanskje kommer til å være noen Teslaturister på tur. Oppfordringen om å dele strøm går spesielt ut til de som har strøm tilgjengelig utenfor rekkevidde av superladerne. Det er jo hyggelig om alle vil dele strøm men kanskje ikke så aktuelt om du bor 500 meter fra Cinderella. Spesielt nord for trondhjem er det viktig at vi får noen punkter. Kanskje på tide at moderator gjør denne "sticy", slik at den ikke forsvinner bakover i trådsidene? Vi trenger noen punkter for å gjøre ferien lettere og så skal jeg jo hente bilen til sommeren.  ;)
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

laumb

Det er jeg enig i - men det begynner å bli mange sticky. Kan bytte den ut med "offisiell ladeinformasjon"?

Brede

Evt. slå sammen trådene "Din Models S levering" og "Mine første timer i min egen Model S".
Innholdet i disse er vel 90% det samme da folk slår sammen både levering og første brukererfaring i ett innlegg.

cra

Med mindre det er et poeng at du bare vil prate med andre teslaeiere så tror jeg du vil øke sjansene dine for å oppnå kontakt (pun intended) betydelig hvis du som tittelen sier spør etter elbileiere generelt. Det er tross alt mange flere av dem (oss). ;)

Plugshare er jo allerede foreslått, og det ser ut til at en del (men langt fra alle) offentlige ladestasjoner ligger inne. Og så har du http://www.ladestasjoner.no/ som såvidt jeg kan se også har mulighet for å legge inn provate ladestasjoner (man kan i alle fall velge å vise bare offentlige).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kjonix

Sitat fra: laumb på lørdag 16. november 2013, klokken 09:50
Det er jeg enig i - men det begynner å bli mange sticky. Kan bytte den ut med "offisiell ladeinformasjon"?

Lag ny tråd med oppfordring om å kun skrive tråder på formen:
Hvor: xxxx
Ladefart: xxxx
Kontaktdetaljer/telefon: xxxx
Andre opplysninger: xxxx

Hyperstress

Sitat fra: laumb på lørdag 16. november 2013, klokken 09:50

Enig i å slå sammen "Mine første timer" & "Utlevering" trådene, samt kanskje legge offisiell ladeinfo under populære tråder, gjerne med en oppdatert og oppsummerende førstepost.

Sånn egentlig tenker jeg at dette tema ikke bør være sticky, siden det for meg iallefall ikke er en tråd jeg har spesielt interesse av å besøke til stadighet.
MEN: Siden det vil gagne oss alle at ingen går glipp av tema, og at flest mulig deler sine ladepunkter, så er det kanskje et sjakktrekk gjøre den sticky..

Hva med en ny tråd, istedet for denne, som går rett på sak med oppfordring til å registrere seg på Ladekameratene kartet. "Oppfordring: Del ditt ladepunkt!" eller noe..  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA