Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av fws, fredag 22. november 2013, klokken 19:41

« forrige - neste »

satheesh.net

#15
Sitat fra: Electrix på mandag 18. november 2013, klokken 14:48
Jeg har nå kjørt Leaf i over et år og har ikke merket noe til ujevn bremsing, kjører stort sett alltid i D.

Nettopp derfor du ikke merker luggingen. Det er stort sett et "problem" når man kjører i B og ved veldig lav fart.

Personlig synes jeg ikke dette er noe som helst plagsomt og ganske uproblematisk. :)

gbzdoc

#16
Tror det finnes ymse forskjellige "feil" som alle omtales som luggende eller brå bremser.

Har selv alltid (siden 2011) synes at bilen ofte, men ikke alltid, ender opp med en mild form for bråbrems i det bilen skal stoppe helt i lav fart.

Men hadde den på verksted i flere måneder i fjor pga. lugging ved oppbremsing som oppleves som pulserende bremsekraft. Dette viser seg å være regenereringen som går "bananas" og synes svært tydelig på strømmåleren for motor.

Dette ble løst i vinter og var bra i ca. en måned før det gradvis kon tilbake. Da jeg satt hardt mot hardt etter flere besøk på verksted og krevet heving/omlevering, jo da ble det borte over natten da BNH hadde bilen inne for test. (De klarte ikke fremprovosere feilen.) Dette var tidlig vår, og bilen har siden fungert som den skal inntil kulda kom igjen...

Nå skal bilen på service igjen for andre gang, så da skal de få bryne seg på denne frilen for siste gang samtidig.

Luggingen er direkte ubehagelig, og kona liker ikke å kjøre bilen når den er slik. Pasasjerer reagerer også.

Rio

gbzdoc: det er det samme som jeg har, tror jeg. Det er også mer fremtredende når det er kaldt.

Det er dette den firmware-fiksen i USA skal fikse, men som ikke finnes i Europa enda.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gbzdoc

Litt pussig da at de måtte fly inn teknikkere fra Japan og UK for å fikse min bil og to andre... ;-)

Men spent på om de har en raskere løsning nå enn sist. Da tok det måneder. :-/

Rio

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 19. november 2013, klokken 07:52
Sitat fra: Electrix på mandag 18. november 2013, klokken 14:48
Jeg har nå kjørt Leaf i over et år og har ikke merket noe til ujevn bremsing, kjører stort sett alltid i D.

Nettopp derfor du ikke merker luggingen. Det er stort sett et "problem" når man kjører i B og ved veldig lav fart.

Personlig synes jeg ikke dette er noe som helst plagsomt og ganske uproblematisk. :)

Eldre Leaf har ikke "B" (er det det samme som "Eco"), men det opptrer hos meg når jeg kjører i "D", og det er kraftig nok til at jeg rykker mot sikkerhetsbeltet. Mange passasjerer som bemerker det.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

satheesh.net

Sitat fra: Rio på tirsdag 19. november 2013, klokken 22:17
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 19. november 2013, klokken 07:52
Sitat fra: Electrix på mandag 18. november 2013, klokken 14:48
Jeg har nå kjørt Leaf i over et år og har ikke merket noe til ujevn bremsing, kjører stort sett alltid i D.

Nettopp derfor du ikke merker luggingen. Det er stort sett et "problem" når man kjører i B og ved veldig lav fart.

Personlig synes jeg ikke dette er noe som helst plagsomt og ganske uproblematisk. :)

Eldre Leaf har ikke "B" (er det det samme som "Eco"), men det opptrer hos meg når jeg kjører i "D", og det er kraftig nok til at jeg rykker mot sikkerhetsbeltet. Mange passasjerer som bemerker det.

Så de nyere bilene har altså, D, B og Eco? (Jeg har alle tre valg...) Men hvis det er slik du beskriver ville jeg anta at man burde ta dette opp med Nissan.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA