Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ønskeliste navigasjon

Startet av rotor, fredag 22. november 2013, klokken 09:37

« forrige - neste »

rotor

I manualen til Roadsteren anbefales det å bruke storage mode om bilen skal stå ubrukt i mer en 14 dager og det valgte jeg for vel 3 uker siden.
Når satt til lading var det ca 60km restlengde på bateriet og bilen ble tilkoblet nette med 32A laderen.
Den kvitterte da med «done charge».
Senere har nivået bare gått nedover og for 3 dager siden var den nede på 46km og da valgte jeg å avbryte storage charge i 1,5 time til 86km rekkevidde før den ble stilt tilbake til storage.
jeg kontaktet Tesla motors som undersøkte saken.
Svaret jeg fikk var at nivået varierte mellom 18 og 80km.
Noen andre som har erfaring/ synspunkter på dette?

teslade

#1
Jeg trodde storage mode skulle holde bilen rundt 50 %, men mener å ha sett lignende som det du beskriver.
Problemet mitt har vært at når bilen står parkert i flere dager uten lading (STANDARD mode), spesielt i synkende temperatur, reduseres rekkevidden fort.
Det ser ut til at storage mode er løsningen på det problemet. REDIGERT: Nei, pumpa går fortsatt noen ganger i storage mode og drar strøm. Har ikke klart å finne ut hvorfor ennå :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA