Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av prophan, torsdag 21. november 2013, klokken 14:32

« forrige - neste »

prophan

Hei!
Jeg lurer på lyspakka innvendig om den er verdt 6000? De av dere som har denne, lyser stemningslysene i dørene hele tiden? Blir det ikke sjenerende når en kjører i mørket?
Takker for svar.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Muffinman

Ikke spesielt sjenerende nei, og lager forsåvidt en fin stemning i bilen. Fremdeles elendig lys i bagasjerom og frunk med denne pakka. Lys i dørene skrur seg av og på automatisk i likhet med alle andre lys på bilen.

Jeg var litt i tvil når den kostet 2400,-. Til dagens pris synes jeg at den er langt unna å være verdt pengene. Jeg ville jeg utvilsomt droppet den i dag.

blokhus

Ikke verdt 6.00 nei. Var OK til 2.400,-. Merker ikke noe negativt til dette ved kjøring i mørket nei.
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

ELTesla

Jeg vurderte den til å ikke være verdt 2.400,- så i mine øyne er den lagt unna verdt 6K.

sindrej

Har den fordi jeg ville ha bedre lys i bagasjerom foran og bak.  Det er fremdeles rævva, så jeg ville definitivt droppet den til prisen den har nå ja.

Muffinman

Trådstarter: Hvor er du lokalisert? Må da gå an å organisere så du får sett dette i virkeligheten.

NTesla


Trøndertesla

Kanskje litt OT, men jeg har både lyspakke og techpakke. Her om dagen sto jeg parkert foran et glassvindu, og til min store overraskelse så hadde jeg 2 lysende "tåkelys" under hovedlyktene. Jeg har tidligere ikke sett at disse lyste til vanlig, men at de kun kom på i svinger - kurvelys. Sjekket igjen nå i garasjen, men nå var det kun hovedlysene som lyste. Men det skyldes kanskje at ingen satt i bilen... Hmmm - får sjekke litt mer omkring dette om de faktisk lyser til vanlig

Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

cra

Det var vel i grenseland til å være verdt det allerede da den kostet 2.400kr, men til 6.000kr er i alle fall valget enkelt. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman

Sitat fra: Trøndertesla på torsdag 14. november 2013, klokken 13:38
Kanskje litt OT, men jeg har både lyspakke og techpakke. Her om dagen sto jeg parkert foran et glassvindu, og til min store overraskelse så hadde jeg 2 lysende "tåkelys" under hovedlyktene. Jeg har tidligere ikke sett at disse lyste til vanlig, men at de kun kom på i svinger - kurvelys. Sjekket igjen nå i garasjen, men nå var det kun hovedlysene som lyste. Men det skyldes kanskje at ingen satt i bilen... Hmmm - får sjekke litt mer omkring dette om de faktisk lyser til vanlig
De lyser ihvertfall om bilen står i revers. Kanskje de tennes en periode når den settes i park også?

P85D+

#10
Lyspakke=nei
Tåkelys=ja

Har begge deler
P85D og 85D

Øyvind.h

Sitat fra: cra på torsdag 14. november 2013, klokken 13:51
Det var vel i grenseland til å være verdt det allerede da den kostet 2.400kr, men til 6.000kr er i alle fall valget enkelt. ;)
Jeg synes også denne pakken var verd drøye 2000,- som den kostet før. I mine øyne kan korrekt belysning virkelig løfte inntrykket av interiør så vel som eksteriør. I etterkant har det vist seg at folk i en overgangsperiode har fått en del av lyspakke-lyset levert selv om de ikke har bestilt pakken, men tviler på at det vil skje fremover.

Jeg har foreløpig ikke sett biler som mangler alt innholdet i lyspakken, så jeg er usikker på om jeg vil si bastant at den ikke er verd 6k. Lyset i bagasjerom er fortsatt ikke veldig bra, men det duger for meg. Lys i armlener på dører synes jeg er veldig pent, og man kan justere intensiteten.

Tror kanskje jeg hadde tatt den med til 6k også såfremt lysene i pakken faktisk er fjernet for de som ikke velger den, men jeg er ikke sikker. Den nye prisstrukturen gjør at man må tenke nøyere på hva man vil ha, for alt er ikke lenger røverkjøp :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sindrej

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. november 2013, klokken 07:53
Lys i armlener på dører synes jeg er veldig pent, og man kan justere intensiteten.
Say what now ?   Hvor ?

Øyvind.h

Sitat fra: sindrej på fredag 15. november 2013, klokken 10:49
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 15. november 2013, klokken 07:53
Lys i armlener på dører synes jeg er veldig pent, og man kan justere intensiteten.
Say what now ?   Hvor ?

I lysmenyen kan du skru ambient av og på, det opplever jeg at påvirker styrken på det lyset? Sjekk også om justering av display-styrke påvirker lysstyrken fra led-stripen!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Trøndertesla

Sitat fra: Muffinman på torsdag 14. november 2013, klokken 14:06
Sitat fra: Trøndertesla på torsdag 14. november 2013, klokken 13:38
Kanskje litt OT, men jeg har både lyspakke og techpakke. Her om dagen sto jeg parkert foran et glassvindu, og til min store overraskelse så hadde jeg 2 lysende "tåkelys" under hovedlyktene. Jeg har tidligere ikke sett at disse lyste til vanlig, men at de kun kom på i svinger - kurvelys. Sjekket igjen nå i garasjen, men nå var det kun hovedlysene som lyste. Men det skyldes kanskje at ingen satt i bilen... Hmmm - får sjekke litt mer omkring dette om de faktisk lyser til vanlig
De lyser ihvertfall om bilen står i revers. Kanskje de tennes en periode når den settes i park også?
Du har helt rett - det lyser i "tåke/kurvelysene" når man setter giret i revers. Ikke i park. Trodde et øyeblikk at min lyspakke hadde permanente "tåkelys"...  :-\
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA