Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla moments

Startet av holidayfun, torsdag 21. november 2013, klokken 12:02

« forrige - neste »

holidayfun

Kjent advokat firma har tatt ut søksmål mot Tesla i natt norsk tid, se børsmeldinger fra
Yahoo Finans.com

http://finance.yahoo.com/news/tesla-motors-inc-shareholder-alert-212712144.html

Dette kan bli spennende, er det riktig som de hevder at Tesla har unnlatt å fortelle børsen om sine problemer og at man derfor kan vinne frem, legg merke til at dette er et meget bredt søksmål med mange punkter på bilen som man ikke er fornøyd med med tanke på sikkerhet og svarene som komme fra Tesla, noen som har aksjer og følger med om dagen?

Nuvolari

Glad jeg ikke har tesla aksjer nå. Dette kan gi en fin kjøpsmulighet.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

ELTesla

Dette virker for meg meget typisk amerikansk. Blir spennende å se fremover hva dette "advokatfirmaet" får utrettet med dette.

OW

Det er noe galt med verden! Får håpe de ikke kommer noen vei med dette. Jeg har ikke Tesla aksjer, og bryr meg fint lite om verdien på den akkurat nå, men jeg har bestilt en bil til 650 000 kroner, og har lyst til at Tesla skal overleve som bilfabrikant og lykkes i det de holder på med.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

cairnz

Haha. Only in America... eller hva de sier. det er slike søksmål som ikke har noe rot i noe som helst..

"The complaint alleges that the Company made false and/or misleading statements and/or failed to disclose that: (a) Tesla's statements about the safety rating of its Model S were materially misleading, due to undisclosed puncture and fire risks in its undercarriage and lithium ion battery pack; (b) the Model S suffers from material defects which have caused the battery pack to ignite and erupt into flames under certain conditions; and that (c) Tesla was unable to maintain a level of deliveries sufficient to satisfy analyst concerns and compensate for other declining revenue streams."

Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

LA-Thing

Nå er ikke jeg noen investeringsekspert, men du har vel egentlig ikke tapt penger før du selger aksjene til en lavere pris en du gav for dem? De som gikk inn i mai får uansett avkastning om de selger idag. Virker litt merkelig å saksøke et firma fordi den noe overoptimistiske aksjekursen er blitt korrigert, men amerikanere har vel et annet syn på dette enn trauste nordmenn.

Får håpe ikke dette tar for mye ressurser, energi og cash fra Tesla. Disse investorene hadde vært bedre tjent med at Tesla holdt full fokus på kostoptimering, inntjening, utvikling av Model X etc.
Drammen, Tesla Model S #2510

Thomas Parsli

"has been commenced" betyr vel at de prøver, men det gjennstår å se om de får det godkjent.

I praksis er vel dette advokater og/eller investorer som ser muligheten til å tjene penger ved å bruke rettsystemet. Slike saker gavner stort sett bare advokater.

På den annen side er det gunstig å kjøpe Tesla-aksjer akkurat nå :D

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Epleskreller

Det er vel strengt tatt ett søksmål, ikke flere.. evt et massesøksmål? De mener vel at Tesla ikke har vært helt ærlige i sin informering av markedet. Tviler på at dette får de store følgende for kursen, men hva vet vel jeg.. jeg tror kursen skal enda lenger ned uansett.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tho

Ord delings feil i tittelen er litt forvirrende. Det er snakk om ett massesøksmål (Class Action). Ikke masse søksmål.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Lokführer

Jeg tror faktisk dette er det andre massesøksmålet mot Tesla etter brannene. Forrige gang hette saksøker Pomerantz.
http://finance.yahoo.com/news/pomerantz-law-firm-filed-class-235356327.html
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Amoss

Sitat fra: cairnz på torsdag 14. november 2013, klokken 10:06
(c) Tesla was unable to maintain a level of deliveries sufficient to satisfy analyst concerns and compensate for other declining revenue streams.

Særlig denne imponerer meg. Bli saksøkt for å ikke ha levert enda flere biler utover siktemålet enn de gjorde :p

"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Sitat fra: Lokführer på torsdag 14. november 2013, klokken 10:31
Jeg tror faktisk dette er det andre massesøksmålet mot Tesla etter brannene. Forrige gang hette saksøker Pomerantz.
http://finance.yahoo.com/news/pomerantz-law-firm-filed-class-235356327.html

Samme saken. Det som er i OP er bare en etterlysing etter noen som kan faktisk være saksøker i denne saken du linker til. Har sett minst ett annet advokatfirma til inne på samme "jobben"...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Muffinman

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 14. november 2013, klokken 10:16
På den annen side er det gunstig å kjøpe Tesla-aksjer akkurat nå :D
Sitter faktisk og vurderer kjøp selv akkurat nå. Blir litt blandede følelser; for egen vinnings del er det fordelaktig at kursen får seg en kortvarig knekk som gir en god kjøpsmulighet, men samtidig håper jeg jo at søksmålet preller av som vann på gåsa. Det er viktig at dette selskapet lykkes sett i et større perspektiv. Og så kan man jo håpe at suksess kan være et incitament til å ta grep i egen organisasjon slik at de utfordringene som oppleves fra kundeperspektiv kan addresseres.

Avh

Hadde jeg vært gravende journalist der borte hadde jeg gravd etter oppdragsgiver bak søksmålet. Lukter oljeindustrien lang vei ...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

janmb

Sitat fra: Avh på torsdag 14. november 2013, klokken 12:03
Hadde jeg vært gravende journalist der borte hadde jeg gravd etter oppdragsgiver bak søksmålet. Lukter oljeindustrien lang vei ...

Det er det veldig mye av medias dekning av Model S som gjør.

Når en arbeidsulykke på fabrikken, som ikke involverer brann i det hele tatt får overskrifter som "Another Tesla fire!" etc så sier det en hel del om at det ligger mye agenda bak - ikke bare slett arbeid.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA