Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Usikker på ekstra utstyr før bestilling. Deres erfaringer?

Startet av T-Max, onsdag 20. november 2013, klokken 15:30

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: glennha på onsdag 21. mai 2014, klokken 23:12
Hvorfor har min leaf som jeg hentet november 2013 aldri vist så mye som 175km reell rekkevidde om den burde vist 199km? Det høyeste tallet jeg har sett er 159km.

Ganske enkelt fordi Guess'O'MeteretTM viser tall basert på din kjøring de siste X km. Har du da litt kuppert terreng og kanskje med en oppoverbakke mot slutten av turen hjem vil du ha et lavere tall enn om du har en nedoverbakke siste biten. Tilsvarende vil kjørestil og evt. tre passasjerer påvirke dette tallet. Selv har jeg sett 188 på GOM på min 2012 Leaf, men selvsagt har jeg ikke kjørt så langt på en lading.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

emil

Sitat fra: glennha på onsdag 21. mai 2014, klokken 23:12
• Utvidet reell rekkevidde fra 175km til 199km (Ifølge NEDC standard)

Hvorfor har min leaf som jeg hentet november 2013 aldri vist så mye som 175km reell rekkevidde om den burde vist 199km? Det høyeste tallet jeg har sett er 159km.

Løgn og fanteri?

Hvis du avslutter kjøring før fullading med en oppoverbakke eller annen kjøring med mye effektbruk vil det "forvirre" GOM nok til at du ikke får de høye verdiene. Og motsatt, avslutter du med lang nedoverbakke og rolig tempo vil du få unormalt høye verdier på GOM.

I tillegg må du vel ha på ECO og kanskje B på euroleaf for å få vist maks rekkevidde.

Vedlagt et bilde fra en morgen i oktober i fjor. Dagen før ble avsluttet med en drøy mil i 50-60 på flatmark før 2km rolig nedoverbakke. Og bilen hadde da ca 10% tap i batterikapasitet. Kan legge til at ca 3km bykjøring i oppoverbakke etter at bildet ble tatt viste GOM ca 150km og et par km i 90km/t etter det igjen var jeg nede i 120 ca

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Utvidet reell rekkevidde fra 175km til 199km (Ifølge NEDC standard).

Når ble NEDC tall for Leaf reell rekkevidde??

NEDC gjennomsnittsforbruk for Leaf er 1,50 kWh/mil => 144km i rekkevidde.
Dette er nærmere en reell virkelighet enn max rekkevidde som stort sett bare kan oppnåds i nedoverbakke med medvind.

Var det ikke Nissan som sa at de aldri la frem max NEDC rekkevidde som reell i forbindelse med søksmål fra Leaf eieren i fjor som følte seg lurt?

Kjell Leaf

Sitat fra: Finnøy på torsdag 22. mai 2014, klokken 10:17
Utvidet reell rekkevidde fra 175km til 199km (Ifølge NEDC standard).

Når ble NEDC tall for Leaf reell rekkevidde??

NEDC gjennomsnittsforbruk for Leaf er 1,50 kWh/mil => 144km i rekkevidde.
Dette er nærmere en reell virkelighet enn max rekkevidde som stort sett bare kan oppnåds i nedoverbakke med medvind.

Var det ikke Nissan som sa at de aldri la frem max NEDC rekkevidde som reell i forbindelse med søksmål fra Leaf eieren i fjor som følte seg lurt?
Jeg klarer 16 mil på denne årstiden med 10-15 grader.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

tomrh

Kom over denne artikkelen:
http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/e_powertrain.html

Forbedringer fra 1. gen Leaf inkluderer bl.a. mer effektiv motor i et bestemt turtall/pådragsområde, samt bedre regenerering der man får tilbake energi helt ned til 3 km/t.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

T-Max

2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

Astepsy

State tax incentives do not appear to increase the rate of living organ donation <a href=https://fastpriligy.top/>priligy usa</a>

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA