Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf 2013 mod vinterpendling

Startet av OddB, onsdag 20. november 2013, klokken 10:17

« forrige - neste »

OddB

En liten uformell undersøkelse om det finnes mange "Teslaturister" blant oss :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Brede

Vi har planer om å utforske litt nedover Europa, for første gang i bil.
Kan bli noen utfordringer i og med at Teslas hurtigladere ikke dekker store omådene, men vi får se hvor godt det går med litt tålmodighet. :)

Skal til Østerrike i februar og funderte litt på å ta den turen med Tesla, men kan kanskje være greit å ta "jomfruturen" på den litt varmere årstiden.

Nuvolari

Må se an SC utbyggingen men om det er 4-5 SC på veien til Frankrike pr juli 14 blir det tur dit med teslaen. Kan alltids supplere med litt 22kW på veien.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Mhal

Tenker det blir tur langs kysten med mange billige ferger  :D

nebbulk

Regner med jeg jeg ikke får bilen til vinterens alpetur i februar. Men neste tur i 2015 går fra Kristiansand til Ischgl i Østerike, om de har fått SC på plass :)
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Henning76

Det kommer helt an på om Tesla har klart å bygge ut "korridoren" nedover til Sør-Europa med Superchargere enda. Ikke helt klar for å bedrive elbil-planlegging på langtur helt enda. Lite lysten på å være avhengig av ledig elbil-parkeringsplass i en eller annen europeisk småby.

Har også konas familie (langt) nordpå som det hadde vært hyggelig å kunne bruke bilen til - men det er så langt at det i så fall blir mest for turens skyld :)
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

bosse

Jepp, jeg har planer om Europatur, men prøver å få koll på 22kW først, noe som jo kan være nyttig selv med SC tilgjengelig
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Milzit

Vi satser på Norges ferie... Nordover, Andøya, Lofoten, kanskje helt til Nordkapp

christine76

Nå mangler egentlig et alternativ. For vi har tenkt å bruke diselbilen på sommerferien.
Kan jo være vi ombestemmer oss og tar Teslaen, i alle fall om vi ikke skal campe. Men skal vi det så er nok selv den store Teslaen litt for liten til å brukes på ferie tror jeg.

fredag

Jeg har veldig lyst til å ta med Teslaen til sør-Frankrike i sommer. Men det er avhengig av tilgang til type2-ladere og superladere der nede.

Jeg kommer ikke til å kjøre gjennom Europa. Det blir i så fall autozug fra Hamburg til Allesandria utenfor Milano.

Og med alt tull jeg hører om angående lading i Frankrike, feks ladestasjoner med den franske "standarden" type3 istedet for type2, særfranske 400V stikkontakter istedet for røde industrikontakter, og manglende J1772-adapter til Tesla, så må jeg innrømme at jeg er skeptisk til om det lar seg gjennomføre.

England ser lovende ut. Og det kommer jo en ny ferge fra Bergen til Newcastle.

Og jeg leser at noen av tyskerne klarer Hamburg - Berlin uten å lade underveis hvis man kjører økonomisk, så en tur til Berlin er jo mulig.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Aage M.

Kjører til Spania / La Manga neste høst. Da tror jeg superladerne er på plass i Tyskland. Krysser over til Frankrike så sent som mulig. Kjører gjennom syd- på Frankrike på en en full-lading. Overnatter nord i Spania ved Figueres og satser på rødt adapter. Deretter mot La Manga. Muligens nødvendig med en ekstra overnatting. Pris med diseldyr ca 7.500 en vei. Pris med Tesla 4-500? + bompenger. Har med aktuelle adaptere/overganger, Type 2 kabel etc.

valvolainen

Vi skal i alle fall til køben, samt noen turer til ei hytte i sverige.
Blir også vestlandet og sørlandet, muligens nordvestlandet også. Vi får se. Det blir i allefall bilferie iår!!!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

jobfra

Bilen kommer på vårparten og håper derfor at en tur fra Tromsø til Legoland med familien blir mulig til sommeren 8)
Elvin | S85 | hvit 19' | Tech | park | ekstra seter | svart tekstil
Levering 10. mai -14

fredag

Sitat fra: Aage M. på onsdag 13. november 2013, klokken 11:49
Kjører til Spania / La Manga neste høst. Da tror jeg superladerne er på plass i Tyskland. Krysser over til Frankrike så sent som mulig. Kjører gjennom syd- på Frankrike på en en full-lading. Overnatter nord i Spania ved Figueres og satser på rødt adapter. Deretter mot La Manga. Muligens nødvendig med en ekstra overnatting. Pris med diseldyr ca 7.500 en vei. Pris med Tesla 4-500? + bompenger. Har med aktuelle adaptere/overganger, Type 2 kabel etc.

IKEA Avignon og Montpellier (pluss tre til nord i Frankrike) skal ha en eller flere 43kW type2-ladere.

http://www.ikea.com/ms/fr_FR/france/bornes_recharge.html

Men husk at du ikke bør regne med mer enn 250km mellom hver lading (max 300km) på motorveier med de fartsgrensene som de har i Frankrike.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Chlangum

Helt klart på bilferie i sommer. Sverige og Danmark i første omgang+innen SC rekkevidde i sørdelen av Norge. Europa tur får bli sommeren 2015 når SC forhåpentlig vis er bedre utbygd og jeg har litt mere erfaring i det å kjøre el-bil. Har tross alt bare 10 min fartstid i en Tesla og elbil overhodet fram til levering i Desember.

Blir uansett en god oppgradering i bilferie da sist foregikk i en 2000 Baleno stv. som slet virkelig med 120 sonene i Sverige. For ikke snakke om 130 i Danmark.

Føste tur går til Julebord 2 dager etter levering. Bergen-Stord og uken etter på kurs. Bergen-Haugesund.
Aldri gledet meg slik til å dra på kurs c",)

Og ikke minst en tur til Aurland ens ærend for å prøve superladeren c",)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA