Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av Milzit, onsdag 20. november 2013, klokken 06:38

« forrige - neste »

Brede

For å gjøre slutt på spekulasjoner om hva som er hva:

ebbrey

Sitat fra: Newbee på onsdag 13. november 2013, klokken 16:55
I tech-pakken står det at LED kurvelys er inkludert. De må vel være tilsvarende de på bildet, montert nede.

Var vel dette kurvelyset de fjernet fra tech pakken i mai var det ikke?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Stig O

Laumb, hadde ikke du kjøpt brukte tåkelys fra USA? Har du klart og montere de? Tenkte kanskje det var den hvite som var observert utenfor Alna.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Stig O

Sitat fra: ebbrey på onsdag 13. november 2013, klokken 17:49
Sitat fra: Newbee på onsdag 13. november 2013, klokken 16:55
I tech-pakken står det at LED kurvelys er inkludert. De må vel være tilsvarende de på bildet, montert nede.

Var vel dette kurvelyset de fjernet fra tech pakken i mai var det ikke?

Kurvelyset har aldri vært fjernet, men det har tåkelyset. Folk blander dette, men ser man på bildet over så bør det være klart hva som er hva.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 

Bilder
Instagram / stigtronvold

BMW850

Altså... de nedre lyktene har blitt ribbet for både LED-stripe, tåkelys og sidemarkeringslys. I alle fall ved de forrige konfigurasjonsmulighetene. Det er veldig synd da jeg synes disse gjør seg veldig bra på bilen. Spurte om dette når jeg var på Alnabru og testkjørte forrige uke. De sa grunnen var maksimalt tillatt Lumens. Etter en liten google-sjekk kan det se ut til at grunnen er ingen lyktespylere og dermed max tillatt lysstyrke 2000 lumens. Ja, de reglene, de reglene  >:(

Det ble nevnt at dette kunne greit ettermonteres...altså lysene.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Stig O

Sitat fra: BMW850 på mandag 25. november 2013, klokken 17:26
Altså... de nedre lyktene har blitt ribbet for både LED-stripe, tåkelys og sidemarkeringslys. I alle fall ved de forrige konfigurasjonsmulighetene. Det er veldig synd da jeg synes disse gjør seg veldig bra på bilen. Spurte om dette når jeg var på Alnabru og testkjørte forrige uke. De sa grunnen var maksimalt tillatt Lumens. Etter en liten google-sjekk kan det se ut til at grunnen er ingen lyktespylere og dermed max tillatt lysstyrke 2000 lumens. Ja, de reglene, de reglene  >:(

Signatur bilene har jo fått ettermontert med både leddlysene og tåkelysene så det kan da ikke være helt ulovlig med hensyn til total lumen???!!!!
Odda Hardanger

Bilder
Instagram / stigtronvold

BMW850

Ikke vet jeg, men kunne godt tenkt meg sidemarkerings-lysa og LED-stripa! Tåkelysa MÅ jeg ikke ha, men var egentlig ikke klar over at lyktene nesten var totalt ribba  ???
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Milzit

Er det noen som har fått led stripe montert eller om vet om disse kun går av/på sammen med tåkelysene?

skywalker

Her er en Signatur fra Tromsø med tåke, kurve og led stripe. Ser ut som tåkelys og led stripe lyser samtidig og derfor kan det virke som om de må slås på samtidig, ca 30 sek ut i filmen.
http://www.nordlys.no/nyheter/article7000704.ece
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

Milzit

Virker slik ja...så glad er jeg ikke i tåkelys, spesielt hvis LED stripen ikke kan brukes hele tiden.

Andrewas

Sitat fra: skywalker på mandag 25. november 2013, klokken 22:21
Her er en Signatur fra Tromsø med tåke, kurve og led stripe. Ser ut som tåkelys og led stripe lyser samtidig og derfor kan det virke som om de må slås på samtidig, ca 30 sek ut i filmen.
http://www.nordlys.no/nyheter/article7000704.ece
Det er EN "knapp" for fremre tåkelys. Den tenner både tåkelyset og led-stripa. Kurvelyset er automatisk når du svinger tilstrekkelig på rattet. Sidemarkeringslys er ikke på bilene i Norge (og heller ikke i EU gjetter jeg).
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

janmb

Fint.

Det er kanskje forståelig at Tesla må originalt levere en bil som følger reglene, men i hvilken grad vi som brukere i ettertid respekterer dem er jo en helt annen sak. Bra at de er villige til å ettermontere for de som ønsker det.

For min del blir det nok 35W hovedlys også etterhvert.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

FThorsen

Sitat fra: janmb på tirsdag 26. november 2013, klokken 07:09

Fint.

Det er kanskje forståelig at Tesla må originalt levere en bil som følger reglene, men i hvilken grad vi som brukere i ettertid respekterer dem er jo en helt annen sak. Bra at de er villige til å ettermontere for de som ønsker det.

For min del blir det nok 35W hovedlys også etterhvert.

Vil det si at vi kan bestille tåkelysene fra USA direkte? Må jo gå an å spare noen kroner på det? Kan aldri tenke meg at Tesla tør å la de være så dyre der borte.

Hvis noen oppgraderer hovedlysene til 35W så ta gjerne et før og etter bilde, eventuelt et 50/50 bilde. Det er viktig med nok lys i dette landet her (selvsagt uten å blende noen).
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

OleJA

Det ble vel nevnt tidligere på forumet at andre bilmerker (Audi, BMW...?) løste 'lumen problemet' med å dimme ned led-stripene når hovedlyset ble tent. Tipper at Tesla da valgte den enkle løsningen med å heller fjerne disse for å komme seg raskt igang med EU leveringene.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

janmb

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 26. november 2013, klokken 09:58
Det er viktig med nok lys i dette landet her (selvsagt uten å blende noen).

Har for å være ærlig aldri helt skjønt argumentet med blending i forhold til tillatt lysstyrke... Når man diskuterer maks lumen snakker vi jo nødvendigvis om hovedlys (high beams) - noe som uansett ikke er relevant i forhold til møtende trafikk. Møter du trafikk med fullys på blender du de kraftig uansett.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA