Ettermontering LED stripe og tåkelys

Startet av Milzit, tirsdag 12. november 2013, klokken 22:06

« forrige - neste »

laumb

Kan dere som har P-serie bil og har fått ettermontert LED de nye tåkelysene gratis sende meg en PM meg siste 6 i VIN, årsak til at de ble montert, dato du finalized og navn?

JohanH

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:33
Sitat fra: JohanH på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:22
Snakket med mekaniker på Skøyen. LED-stripen ER tåkelyset.

Mnnnjaaaaa, trodde jeg hadde grøftelys, tåkelys og den led-stripen i mine lyktehus? Kan sjekke når jeg kommer hjem om det er interessant :)

Vi kikket på en demontert lyskasse. Han mente bestemt at det er grøftelys + stripen kun, og at stripen er det samme som tåkelyset.

Øyvind.h

Sitat fra: JohanH på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:58

Mnnnjaaaaa, trodde jeg hadde grøftelys, tåkelys og den led-stripen i mine lyktehus? Kan sjekke når jeg kommer hjem om det er interessant :)

Vi kikket på en demontert lyskasse. Han mente bestemt at det er grøftelys + stripen kun, og at stripen er det samme som tåkelyset.
OK.
Kan ta en titt på dette når jeg kommer hjem.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Alfa Bergen

Sitat fra: laumb på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:44
Kan dere som har P-serie bil og har fått ettermontert LED de nye tåkelysene gratis sende meg en PM meg siste 6 i VIN, årsak til at de ble montert, dato du finalized og navn?

Har muligens ikke fulgt godt nok med, men er det noen utenom Signatur som har fått dette ettermontert gratis? Jeg reserverte og betalte depositum i des 2012 og da var i alle fall tåkelys en del av techpakka.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019 (solgt)
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Cirion

Sitat fra: Alfa Bergen på onsdag 08. januar 2014, klokken 12:40

Har muligens ikke fulgt godt nok med, men er det noen utenom Signatur som har fått dette ettermontert gratis? Jeg reserverte og betalte depositum i des 2012 og da var i alle fall tåkelys en del av techpakka.
Da var de en del av pakka, men EU bil var fortsatt ikke klar. De som signerte kontrakt før tåkelys ble fjernet fra beskrivelsene var vel kun Signature biler.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Alfa Bergen

Sitat fra: Cirion på onsdag 08. januar 2014, klokken 12:52
Sitat fra: Alfa Bergen på onsdag 08. januar 2014, klokken 12:40

Da var de en del av pakka, men EU bil var fortsatt ikke klar. De som signerte kontrakt før tåkelys ble fjernet fra beskrivelsene var vel kun Signature biler.

Riktig, men Laumb antyder i posten sin at det er andre enn Signatur som har fått dette gratis ettermontert
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019 (solgt)
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

HKS

Har vi fått klarhet i hva det faktisk koster å ettermontere da?
Har hørt flere forskjellige beløp, både på dette og ettermontering av dobbeltlader...
Tesla Model 3 Long Range

petersv

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. januar 2014, klokken 10:38
Sitat fra: JohanH på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:58

OK.
Kan ta en titt på dette når jeg kommer hjem.

Dette er hva som lyser når de er på.

Jimpec

Slettet på grunn av dobbelpost
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Prisen er 13.913,-

Grunnen til at jeg ønsker å vite dette er at jeg vet Tesla har et massivt mas rundt å få dette ettermontert.
Noen sier de har fått dette på P-biler (og jeg vet om et par eksakte tilfeller); Men Tesla sier at dette ikke skal skje/har skjedd.
Jeg ønsker kun fakta på bordet slik at jeg kan få en skikkelig dialog med Tesla.

Enn så lenge er svaret; "Ingen andre enn signatur får dette kostnadsfritt".

Dr.Ling

LED-stripen er ikke tåkelysene. Men den lyser bare når tåkelysene er på, slik jeg har forstått det.

Jeg mener at tåkelys + park.lys kan brukes som kjørelys på dagtid. Park.lysene på Model S er vel LED-"ramma" på hovedlyktene, og de er såpass sterke når de brukes alene (når en velger park.lystegnet i menyen - de dimmes jo kraftig når hovedlysene er på) at de kan brukes som kjørelys på dagtid. Noen bør vel sjekke dette ut mtp lovligheten.... Jeg mener det ikke vil være lov å bare kjøre med tåkelys + LED-stripe, at de blir for lavt nede.  Det som er helt klart er at tåkelys + hovedlys er forbudt, hvis det ikke er tåke da.

Er det noen som virkelig har behov for tåkelysene foran? Eller etterbestiller folk dette fordi det blir så mye penere med LED-ramme + LED-stripe + tåkelys som kjørelys på dagtid?
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Øyvind.h

Sitat fra: Dr.Ling på onsdag 08. januar 2014, klokken 14:55
Jeg mener at tåkelys + park.lys kan brukes som kjørelys på dagtid. Park.lysene på Model S er vel LED-"ramma" på hovedlyktene, og de er såpass sterke når de brukes alene (når en velger park.lystegnet i menyen - de dimmes jo kraftig når hovedlysene er på) at de kan brukes som kjørelys på dagtid.
Parklys kombinert med tåkelys bør være helt kurant å bruke som kjørelys i dagslys.

Det som er helt klart er at tåkelys + hovedlys er forbudt, hvis det ikke er tåke da.
Det som er helt klart er at tåkelys aldri er tillatt å bruke sammen med nærlys. Skal du bruke tåkelys må du skru på parklys.

Er det noen som virkelig har behov for tåkelysene foran? Eller etterbestiller folk dette fordi det blir så mye penere med LED-ramme + LED-stripe + tåkelys som kjørelys på dagtid?
Jeg har testet tåkelysene i tett tåke. Konklusjonen er som for så og si alle tåkelys jeg har testet: verdiløs/ubrukelig i de aller aller fleste tilfeller. De er alltid ulovlige å bruke sammen med nærlys, de har liten/ingen verdi i tåke, og man må fikle manuelt med skjermen for å aktivere/endre lysoppsettet om man skal bruke dem.

For ungdommer som justerer lyset for at bilen skal se mest mulig "kul" ut er sikkert tåkelys viktig å ha. Men jeg klarer ikke se noen som helst verdi for andre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. januar 2014, klokken 15:21
Jeg har testet tåkelysene i tett tåke. Konklusjonen er som for så og si alle tåkelys jeg har testet: verdiløs/ubrukelig i de aller aller fleste tilfeller. De er alltid ulovlige å bruke sammen med nærlys, de har liten/ingen verdi i tåke, og man må fikle manuelt med skjermen for å aktivere/endre lysoppsettet om man skal bruke dem.

For ungdommer som justerer lyset for at bilen skal se mest mulig "kul" ut er sikkert tåkelys viktig å ha. Men jeg klarer ikke se noen som helst verdi for andre.

Jeg er hjertens enig. Om de tilbyr meg gratis ettermontering av disse kommer jeg til å si nei takk. Det blir bare mer dill som kan gi feil på EU-kontroll pga. defekte pærer eller lignende.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

cra

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 08. januar 2014, klokken 15:21

Jeg ser så absolutt en verdi i tåkelys sammen med nærlys, men den har negativt fortegn!  Ser forøvrig at det strammes inn på PKK framover med flere punkter. Bl.a. bil biler med ulovlig montert xenonlys på anmerkning. Er det vits i å håpe noe tilsvarende dersom tåkelysene fungerer sammen med nærlys, mon tro?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Stig O

Ingen ungdom akkurat, men ja jeg synes bilen ser mye kulere ut med ledstripene nede.Trodde jeg kunne bestille tåkelys/ledstripe til 3000kr. da det var tilgjengelig lenge før bilen gikk i produksjon, men nei. Nå skal de i stede flå meg for 14000 kr. men det er vel ikke sikkert jeg er så ufornuftig.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA