Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av Milzit, onsdag 20. november 2013, klokken 06:38

« forrige - neste »

Milzit

Ser på Tesla Owners Club på Facebook at en hadde fått LED stripe også i forbindelse med ettermontering av tåkelys. Er det noen som har fått noen pris på denne jobben? (Sig får vel dette gratis)

Så da var ikke LED stripen fjernet pga for mye lys for Xenon uten lyktesplyler som det har blitt spekulert i her.

daggen

Deler 7.054 + Montering 3.749 + MVA gir en totalpris på 13.504 (Ja, jeg har bestilt dette til min bil)
Model S 75D Levert 06.01.2017
Model S P85 Levert 20.11.2013

Kallagtunet

Sitat fra: Milzit på tirsdag 12. november 2013, klokken 22:06
Ser på Tesla Owners Club på Facebook at en hadde fått LED stripe også i forbindelse med ettermontering av tåkelys. Er det noen som har fått noen pris på denne jobben? (Sig får vel dette gratis)

Så da var ikke LED stripen fjernet pga for mye lys for Xenon uten lyktesplyler som det har blitt spekulert i her.

Det var nok fjernet først og fremst for å øke marginen til Tesla.

ebbrey

Sitat fra: daggen på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:14
Deler 7.054 + Montering 3.749 + MVA gir en totalpris på 13.504 (Ja, jeg har bestilt dette til min bil)

Det var såpass ja...
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Balrog

Antagelig er lampene håndlaget av oompa-loompaer og installert av erfarne hjernekirurger.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Brede

Til den prisen får jeg håpe disse ikke dugger iallefall..

Milzit

Ja, det var såpass pris ja :o

Men disse LED stripene kan stå på hele tiden  både med DRL/kjørelys og fullt lys?(eller nærlys eller hva man kaller det)

ebbrey

Sitat fra: Milzit på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:35

Men disse LED stripene kan stå på hele tiden  både med DRL/kjørelys og fullt lys?(eller nærlys eller hva man kaller det)

§ 15. Bruk av lys
5. Tillatt hjelpelys må ikke nyttes til annet formål enn det er bestemt for.
Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys.

Kan vel ikke det da..
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Milzit

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:45
Sitat fra: Milzit på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:35

§ 15. Bruk av lys
5. Tillatt hjelpelys må ikke nyttes til annet formål enn det er bestemt for.
Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys.

Kan vel ikke det da..
Det er greit, jeg er klar over at tåkelysene ikke skal brukes sammen med nærlys.

Men hvordan er det med LED stripen? Kan den brukes sammen med nærlys?

Øyvind.h

Sitat fra: Milzit på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:49
Det kan være at det er mulig. E-klasse har et lyssystem foran med en liten led-stripe nederst på fangeren. Det er ganske svake lys, og er slik jeg forstår det ikke det samme som tåkelys. Disse leste jeg i en artikkel at Politiet sa var OK, for det var ikke tåkelys og bilen styrte disse lysene automatisk av og på.

Men ettersom denne LED-stripen er knyttet til tåkelys-bryteren spørs det vel om man klarer å bare skru på stripa?

Kjipt å betale 10.000,- + for lys du ikke kan/bør bruke i mørket pga nærlysene.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

frskby

Det var en voldsom pris. Verdens dyreste ekstralys eller?
Prises dithen at det sannsynligvis ikke er mange som velger dette. Jeg har veldig lyst på disse, men synes prisen blir i høyeste laget...
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

BMW850

Må spørre om en ting. I lykten der tåkelyset skal være, hvilke type lys er det der egentlig? Er den fine ledstripen borte? Sidemarkeringslys (oransje)? Vet ikke helt hva den forrige Performancepakken inneholdt jeg. Er det noe som helst lys IGJEN der???  :o

http://www.youtube.com/watch?v=pu16TufQO8A&feature=share
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Gjermund

Cato76

Det stod en hvit Non-Signature bil utenfor TM-Oslo (Alna) i går. Denne hadde LED-stripe og tåkelys. Jeg spurte hvordan dette hadde seg. Men de visste ikke hvorfor denne hadde dette, men sier at kun Signature holdere får ettermontert "Free of Charge". De kunne heller ikke gi meg pris på montering...
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Milzit

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 13. november 2013, klokken 07:08
Sitat fra: Milzit på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:49
Det kan være at det er mulig. E-klasse har et lyssystem foran med en liten led-stripe nederst på fangeren. Det er ganske svake lys, og er slik jeg forstår det ikke det samme som tåkelys. Disse leste jeg i en artikkel at Politiet sa var OK, for det var ikke tåkelys og bilen styrte disse lysene automatisk av og på.

Men ettersom denne LED-stripen er knyttet til tåkelys-bryteren spørs det vel om man klarer å bare skru på stripa?

Kjipt å betale 10.000,- + for lys du ikke kan/bør bruke i mørket pga nærlysene.
Ahah, så LED stripen er koblet til samme "knappen" som tåkelysene? Jeg trodde disse kunne styres uavhengig av tåkelysene. I så fall dropper jeg å betale 13 000 for dette.. tåkelys bruker jeg omtrent aldri, og jeg har ikke savnet de.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA