Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solfilm på Model S

Startet av MinTesla, mandag 18. november 2013, klokken 20:16

« forrige - neste »

Bjoris

Noen med litt mekanisk kjennskap som ser om frunken forsvinner om S kommer med AWD?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

OddB

Siden Model X kommer til å bygges på samme chassis som Model S er det vel ikke umulig med en Model S AWD uten alt for store kostnader. Drivverket vil sikkert ta litt plass framme, men frunken går vel ikke helt ned til bunns i dag uansett ? Det sitter vel diverse pumper etc under den i dag.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Amoss

Sitat fra: bjoris på tirsdag 12. november 2013, klokken 13:34
Noen med litt mekanisk kjennskap som ser om frunken forsvinner om S kommer med AWD?

Vel, om du ser på MX så er det eneste som mangler dette firkantede "microbølgeovn"rommet bakerst i frunken. Antar det blir tilsvarende på MS.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

krister461

Sitat fra: janmb på tirsdag 12. november 2013, klokken 13:18
Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 12. november 2013, klokken 08:42
Oiii. Var ikke klar over denne saken. Hvis bruktprisen reflekterer nyprisen så steg min utgave med 100.000 nå  :o. Artig!
Jepp, det er åpenbart til fordel for oss som har kjøpt tidligere.
Jeg synes ikke at denne fordelen er like åpenbar. Om man skal selge innen rimelig tid og ikke kjøpe ny Tesla, så ja da er det en fordel.

Men, om man f.eks. skal selge for å kjøpe ny Tesla så er det en bakdel. Man risikerer f.eks. at man bare får 20-30.000 ekstra for den man selger og man må ut med 40-50.000 ekstra for den man kjøper.

En annen potensiell bakdel er at prisøkningen trolig at det blir færre Teslaer på norske veier som igjen trolig betyr mindre insentiver for Tesla, staten og andre å bygge ut gode ladealternativer.

Jana

Ufattelig kjedelig å lese side opp og side ned om ting som ikke har med Tittel PRISØKNING å gjøre!

8) :o >:(

P85_Norway

Sitat fra: Jana på tirsdag 12. november 2013, klokken 15:29
Ufattelig kjedelig å lese side opp og side ned om ting som ikke har med Tittel PRISØKNING å gjøre!

+1
Off topic bør flyttes.
Tesla M3 Performance

laumb

Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 12. november 2013, klokken 15:33
Sitat fra: Jana på tirsdag 12. november 2013, klokken 15:29

+1
Off topic bør flyttes.

Indeed.

Beklager til eventuelle innlegg som gikk med i fallet.

Gæsjan

Dette er ikke noe nytt bilbransjen. Kjenner meg igjen fra bla. BMW. 520 xdrive skulle jo ikke komme, men nå er den her. Teslas talsmann dementerer jo ikke AWD ryktene, men sier "løse rykter"
Videre synes jeg  S og X modellen henvender seg til forskjellige kundegrupper. I USA (som i Norge) er det en del folk som sverger til SUV av forskjellige (diffuse) grunner, mens en annen gruppe liker sportsedaner. Tendensen i bilbransjen nå er jo å spy ut ulike modeller. BMW utstyrer jo ikke 5-serie med kun bakhjulstrekk for å selge flere X5. Tror Tesla rett og slett appellerer til enda flere bilkjøpere ved å tilby AWD på både TMS og TMX uavhengig av lanseringstidspunkt.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

D.O

Da har denne siden fått sin første reelle mulighet for å fortsette diskusjonen. http://tablet.dagbladet.no/2013/11/19/tema/bil/aaretsbil/elbil/tesla/30396142/
- Hvordan vil dere opprettholde interessen framover?

- Trykket er fortsatt stort på Model S. Nylig har vi åpnet for flere valgmuligheter, nye apper, nye funksjoner og nye varianter vurderes. Noen spekulerer i om den vil få firehjulstrekk, noe som ikke er utenkelig. Men ingenting er offisielt kunngjort, sier Wold.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Havebigfun

Sitat fra: D.O på tirsdag 19. november 2013, klokken 13:34
Noen spekulerer i om den vil få firehjulstrekk, noe som ikke er utenkelig. Men ingenting er offisielt kunngjort, sier Wold.
Dette betyr att 4WD kommer. 

drFloyd

Jeg velger å henge meg på spekulasjonsgruppa jeg også og slenger på bordet følgende sterke rykter:
4-hjulsdreven "verstingutgave" av Model S lanseres på nyåret. To motorer som totalt yter godt over 1000 hk. 0 - 100 km/t skal gå greit unna på ca 2,5 sek (planlegger å slå bla. Rimac). Pris? 2 x toppmodellen av Model S eller deromkring. Hard testing pågår.

Men, som sagt, det presiseres at dette kun er sterke rykter og så får man selv velge om man vil tro på dem eller ikke, men det hadde vært gøy. Ikke sant? ;)

Havebigfun

Tesla må tjene penger- det gjør de ikke i stor nok grad med en slik heavy-duty-versting.
I såfall må de gjøre et hopp på batterifronten også.
Jeg tror det blir en sprek TMS som kan betales og som er konkurrent til S6, AMG ol.

D.O

Husker dere hun jenta på teslive? Tipper det blir en raceutgave til henn først, med mulig gateversjon av denne ???
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Eivind_Bergen

Sitat fra: drFloyd på tirsdag 19. november 2013, klokken 21:11
Jeg velger å henge meg på spekulasjonsgruppa jeg også og slenger på bordet følgende sterke rykter:
4-hjulsdreven "verstingutgave" av Model S lanseres på nyåret. To motorer som totalt yter godt over 1000 hk. 0 - 100 km/t skal gå greit unna på ca 2,5 sek (planlegger å slå bla. Rimac). Pris? 2 x toppmodellen av Model S eller deromkring. Hard testing pågår.

Men, som sagt, det presiseres at dette kun er sterke rykter og så får man selv velge om man vil tro på dem eller ikke, men det hadde vært gøy. Ikke sant? ;)

De tidligere ryktene som har versert rundt på nett oppga en 0-97 kmt tid på 3,3 sekunder.

DonPedro

En liten update på AWD, inkludert en skrytevideo fra Tesla som forklarer hvorfor man ikke trenger det.  8)

http://www.fool.com/investing/general/2013/11/24/how-does-teslas-model-s-hold-up-in-the-snow.aspx
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA