Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solfilm på Model S

Startet av MinTesla, mandag 18. november 2013, klokken 20:16

« forrige - neste »

zimba07

Sitat fra: zimba07 på lørdag 09. november 2013, klokken 16:43
Sier du nå at det mest sannsynlig ikke er mulig å bytte farge uten å få helt nye priser?
I så fall leter jeg etter noen med S85 pearl white som har lyst på grå metallic :-/

Jeg ble i dag oppringt fra personen jeg var i epost dialog med før prisendringen. Det er altså slik at hvis man har finalized før prisendringen og så ønsker endring uansett årsak (f.eks. annen farge) så vil det bli som en helt ny bestilling med nye priser. I praksis må man konfigurere opp en ny bil og så aksepere de nye prisene. Hvorvidt man beholder plassen i køen vet jeg ikke, tviler på det.

Da blir det altså S85 grå (alt utstyr minus dobbeltlader og 7seter) på meg. Hvis noen perlehvite er interessert i et bytte kan de ta kontakt.

---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

D.O

Sitat fra: Stiania79 på mandag 11. november 2013, klokken 10:11
Sjekker opp med "mine" kilder i Tesla EU HQ i Amsterdam, men dette høres for min del ut som bare tull. Hvorfor skal Tesla introdusere en AWD TMS ett år før Model X kommer på markedet? At TMX har AWD er jo i all hovedsak fordelen til denne bilen vs TMS og det er som å skyte seg selv i foten...

Kommer tilbake hvis jeg får dette enten bekreftet eller avkreftet, men høres ut som "a load of crap"... pardon my French!
ikke kast bort tiden til Joakim, les alle MinTesla sine innlegg å se om du finner en felles nevner
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Stiania79

Sitat fra: D.O på mandag 11. november 2013, klokken 11:23
Sitat fra: Stiania79 på mandag 11. november 2013, klokken 10:11
Sjekker opp med "mine" kilder i Tesla EU HQ i Amsterdam, men dette høres for min del ut som bare tull. Hvorfor skal Tesla introdusere en AWD TMS ett år før Model X kommer på markedet? At TMX har AWD er jo i all hovedsak fordelen til denne bilen vs TMS og det er som å skyte seg selv i foten...

Kommer tilbake hvis jeg får dette enten bekreftet eller avkreftet, men høres ut som "a load of crap"... pardon my French!
ikke kast bort tiden til Joakim, les alle MinTesla sine innlegg å se om du finner en felles nevner

he he... notert. Ja, dette er nok bare tull og utrolig at folk gidder å bruke tid på dette... men skal ikke bry Mr Thomter med dette.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

janmb

Det har blitt spekulert frem og tilbake ang. AWD Model S lenge, men som andre påpeker ville det være utrolig merkelig markedsmessig om Musk skulle velge å lansere dette før Model X har solgt et år eller to først hvertfall.

En AWD Model S ville jo utvilsomt ta enorme markedsandeler fra Model X om den lanseres først.

Fra august, her avkrefter Espen Pedersen disse ryktene:
http://www.tv2.no/underholdning/broom/tesla-model-s-endelig-paa-plass-men-firehjulsdrift-faar-den-ikke-4099870.html
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

toppi

Sitat fra: janmb på mandag 11. november 2013, klokken 13:37
Det har blitt spekulert frem og tilbake ang. AWD Model S lenge, men som andre påpeker ville det være utrolig merkelig markedsmessig om Musk skulle velge å lansere dette før Model X har solgt et år eller to først hvertfall.

En AWD Model S ville jo utvilsomt ta enorme markedsandeler fra Model X om den lanseres først.

Kanskje det er det Mr. Musk ønsker?
Produksjonslinja til Model S er vel etablert, og 4WD på S kan gi større overskudd enn hva en ny model kan klare?

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

janmb

Tja. På det amerikanske markedet stemmer nok det kansje. I det norske markedet kan jeg ikke tenke meg annet enn at flest mulig Model X må være den beste strategien. Men så er jo heller ikke det norske markedet stort nok til å være styrende for noe som helst.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

roaaad

Er vi sikre på at Model X i det hele tatt kommer slik den er nå?  Jeg var på Alna i mars da Elon var der, og når han fikk spørsmål om TMX (hva med snø på taket med måkevinger etc....) syntes jeg ihvertfall at kroppsspråket hans sa at han ikke var fornøyd med den bilen overhodet.  Kanskje en AWD TMS med TMX skjøvet langt ut i tid da er en strategi?

Kallagtunet

Blir spennende å se, men jeg tror at de skyller akjemarkedet en model x... Det blir nedtur hvis de ikke kan levere som lovet.

janmb

Model X blir jo ikke akkurat første bil i historien med måkevinger... Det er jo ikke så veldig mye mer komplisert enn at man børster av snøen av bilen - noe man bør gjøre uansett.

Det er jo også mange som har reservert Model X allerede så det er vel rimelig uaktuelt å trekke bilen fra planene nå - uten å skuffe/hisse opp mange potensielle kunder hvertfall.

Øyvind.h

Det er bestilt flere tusen i følge reservasjonsnumrene som er kjent, og Tesla har nylig bekreftet at produksjonen starter opp om et års tid. Å skyve på bilen nå vil være totalt useriøst, så det tviler jeg på at skjer. Noen måneders forsinkelse kan sikkert oppstå (anslår selv levering i Norge rundt sommeren-høsten 2015), men å flytte den et par år for å selge Model S med 4wd opplever jeg som lite sannsynlig.
De bruker jo svært mange av de samme komponentene, så det er faktisk ikke sååååå mye nytt de må få til med Model X.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

toppi

Nei vi får ikke tro Model X blir forsinket.

Men om Musk vurderer 4WD på Model S kan det være at de mener det er best økonomi i å lansere dette i forkant av lansereringen av model X, istedenfor å skulle vente til feks 2016.

Mange amerikanere med "ubegrenset" økonomi, som ikke bryr seg om SUV, får en god grunn til å bytte til ny model.

Jeg klarer ikke å se det skulle være ødeleggende for salget av Model X, slik som mange mener å tro. Og selges det flere S med 4WD på bekostning av X kan det jo være at dette faktisk gir bedre tall på bunnlinja.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

RoadRunner

Oiii. Var ikke klar over denne saken. Hvis bruktprisen reflekterer nyprisen så steg min utgave med 100.000 nå  :o. Artig!
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Harlex

Dette maset om 4wd... Rene spekulasjoner eller noe med hold i? Inntil videre oppfatter jeg dette som vrøvl....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

janmb

Sitat fra: RoadRunner på tirsdag 12. november 2013, klokken 08:42
Oiii. Var ikke klar over denne saken. Hvis bruktprisen reflekterer nyprisen så steg min utgave med 100.000 nå  :o. Artig!

Jepp, det er åpenbart til fordel for oss som har kjøpt tidligere.

Amoss

Sitat fra: Harlex på tirsdag 12. november 2013, klokken 08:46
Dette maset om 4wd... Rene spekulasjoner eller noe med hold i? Inntil videre oppfatter jeg dette som vrøvl....

Da Model S ble lansert så ble det reklamert at den skulle komme som AWD. Så *noe* hold er det i det minste i det. I mellomtiden har MS blitt sluppet som RWD, MX blitt lansert som AWD, og mange kunder "maser" om AWD til MS. Før eller siden så tror jeg nok helt sikkert at det vil komme. Spørsmålet er nok bare når.

Da Musk var i Oslo ble han spurt om dette. Georg maste da fært på ham om at han måtte tenke seg om før han svarte - uten at jeg vet grunnen til dette. Men det var tydelig en frykt for at Elon skulle si mer enn han burde. Etter å ha tenkt seg godt nok om ble svaret "Not any time soon". Når vi nå kjenner til hva Tesla legger i "soon", så kan det se ut til at man må vente lenge på dette :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA