Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gratis brannforsikring...

Startet av RoadRunner, tirsdag 19. november 2013, klokken 16:50

« forrige - neste »

Mhal

Ser det er mange som kjører med høgere lufttrykk enn anbefalt. Er det noen som registrerer større slitasje i midten av slitebanen?

eclipse

Sitat fra: ELteslas på onsdag 13. november 2013, klokken 10:20
Var innom Stavanger i går...og de hadde i hvertfall fått utstyr for dette. Blei gjort på
alle biler før utlevering! :) :)

Har de åpnet i Stavanger?
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Thomas Parsli

Jeg har kjørt med høyt lufftrykk i ni år med elbiler uten å se spesiell slitasje.

Fyller minst 10% mer enn anbefalt for bilen (klistrelappp i dørstolpen) og gjerne opp mot makstrykket som står trykt på dekket.

Jeg antar Model S sliter dekk litt anderledes enn P106 og Leaf  ;D, men jeg tviler på at 10% (anbefalt av dekkprodusentene på sporete norske vinterveier) er merkbart.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA