Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skulle få min TMS idag..... Bremseslange defekt?????

Startet av Kallagtunet, tirsdag 19. november 2013, klokken 16:21

« forrige - neste »

frekri

Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

BMW850

Sitat fra: sn0le på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:47
Merkelig.
Jeg ringte Tesla på fredag for å høre om det var håp for min reservasjon gjort på torsdag.
Men siden jeg ikke hadde betalt så var det visst ikke mulig å gjøre noe.
Ser at andre får Mail fra Tesla med tilbud om gammel pris, og du ble oppringt.
Da synes jeg det er merkelig at de sier at løpet er kjørt når jeg selv ringer til de.  ???

Enig!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Bjoris

Tyder på at bestillingene har fått seg en brå stopp siden Tesla ringer rundt og tilbyr kjøp til gml pris! Det var egentlig litt synd at prisøkning pga valuta og nye priser på ekstrautstyr kom samtidig, men nå er det nå gjort!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Cowboystrekk

Den emd valuta ser jeg, og noen justeringer ift priser på latterlig billig ekstrautstyr ser jeg og, men enkelte produkter priser de seg helt ut på, f.eks 21-dekka og cyclonefelgene.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

BMW850

Ja, syntes i utgangspunktet det var drøyt å betale 27000,- for 21" mens en da mistet 19". Men når jeg ser litt positivt på det får man da originale 21" og 19" vinterdekk for 27+15, altså 42.000,-. Liker kanskje å lure meg selv litt men jeg bare måtte ha 21" felgene  :P
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cowboystrekk

Sitat fra: BMW850 på onsdag 13. november 2013, klokken 09:53
Ja, syntes i utgangspunktet det var drøyt å betale 27000,- for 21" mens en da mistet 19". Men når jeg ser litt positivt på det får man da originale 21" og 19" vinterdekk for 27+15, altså 42.000,-. Liker kanskje å lure meg selv litt men jeg bare måtte ha 21" felgene  :P
Å kjøpe felgene separat med andre dekk og brukt 19" på vinterhjul hadde nok vært adskillig billigere ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

plvr

P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

MrDriveby

Sitat fra: sn0le på tirsdag 12. november 2013, klokken 23:47
Merkelig.
Jeg ringte Tesla på fredag for å høre om det var håp for min reservasjon gjort på torsdag.
Men siden jeg ikke hadde betalt så var det visst ikke mulig å gjøre noe.
Ser at andre får Mail fra Tesla med tilbud om gammel pris, og du ble oppringt.
Da synes jeg det er merkelig at de sier at løpet er kjørt når jeg selv ringer til de.  ???

Merkelig x2 :o

Forstår ikke hvordan de kan bare gi gammel pris ut til noen sånn uten videre. Holde salgstall oppe??
Mn var innom på service centeret i stavanger og på den halve timen jeg var der så sto de i kø for å bestille ved hjelp av selger. Totalt 4 biler ble bestilt på den korte tiden.
Trodde Tesla hadde mer enn nok bestillinger å hanskes med enn at de skal ringe kunder å tilby gammel pris.

Mn VELDIG rart du da sn0le ikke fikk din igjennom. Forskjellsbehandling er NO good!
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

RuneW

Ingen som tør å innrømme at de har kjøpt TMS til "blodpris"? Eller har ikke Tesla solgt stort etter den noe spesielle prisjusteringen?

Det skal bli interessant å se salgstallene om noen mmd.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Viking

Sitat fra: RuneW på tirsdag 17. desember 2013, klokken 06:59
Ingen som tør å innrømme at de har kjøpt TMS til "blodpris"? Eller har ikke Tesla solgt stort etter den noe spesielle prisjusteringen?

Det skal bli interessant å se salgstallene om noen mmd.
Jeg har kolleger som seriøst vurderte, men slo det fra seg etter prisoppgangen. Tror det vil være en del som trenger litt tid på å svelge unna økningen. Etter hvert vil nok nye kjøpere komme inn uten detaljert kjennskap til historisk pris.... Gitt dagens norske avgiftspolitikk er TMS fortsatt mye bil for pengene.... Samtidig er det også for mange " mye penger for bil"
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Lille Lance

... og i følge Statusoversikt - Regneark, så har det vært liten aktivitet etter prisoppgangen.
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing#gid=0

Nå kan det selvsagt være at de mest entusiastiske TMS folkene allerede har fått eller bestilt sin bil, derfor vil aktivitene på f.eks Statusoversikten - Regneark dabbe av etterhvert
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

RuneW

Sitat fra: Viking på tirsdag 17. desember 2013, klokken 07:39
Sitat fra: RuneW på tirsdag 17. desember 2013, klokken 06:59
Ingen som tør å innrømme at de har kjøpt TMS til "blodpris"? Eller har ikke Tesla solgt stort etter den noe spesielle prisjusteringen?

Det skal bli interessant å se salgstallene om noen mmd.
Jeg har kolleger som seriøst vurderte, men slo det fra seg etter prisoppgangen. Tror det vil være en del som trenger litt tid på å svelge unna økningen.

Jepp, jeg hadde i alle fall ikke giddet å kjøpe nå rett etter en slik plutselig og stor prisoppgang. Jeg synes en slik  stor prisoppgang hadde passet mye bedre om det var snakk om en V2 av bilen med mange vesentlige oppgraderinger - eller i de aller minste en V1.0 (og ikke en betaversjon slik bilen bærer preg av å være nå).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Soala

Hei folkens! Har reservert, men ikke bekreftet enda. Tenkte det ble en fin julepresang. Klart det er kjipt å betale såpass mye mer enn før prisoppgangen, men som andre nevner, er det fortsatt mye bil for pengene.

Har kjipet inn på endel utstyr for å holde totalen noenlunde edruelig. Men er i tenkeboksen på et par ting enda, og hadde satt pris på om det er noen som har erfaring med noen av ekstrapakkene. Tech-pakke og parksensors er opplagt. Det blir stoffseter av komfortgrunner samt pris, soltak vil jeg ha for å kunne ha takbøyler, tåkelys bryr jeg meg ikke om, nok av folk som bruker slike i tide og utide som det er.

19 toms felg er rikelig, men hadde veldig lyst på de i cyclone-utførelse, men går for standard pga pris. De ser ok ut op bilder, hvordan er de live?

Det blir mest sannsynlig luftfjæringer, Så lurer jeg veldig på musikkanlegget, erfaringer med standard, noen? Hvor stor forskjell er det opp til ultra super duper-anlegget?


jalias

Sitat fra: Soala på tirsdag 17. desember 2013, klokken 11:42
Hei folkens! Har reservert, men ikke bekreftet enda. Tenkte det ble en fin julepresang. Klart det er kjipt å betale såpass mye mer enn før prisoppgangen, men som andre nevner, er det fortsatt mye bil for pengene.

Har kjipet inn på endel utstyr for å holde totalen noenlunde edruelig. Men er i tenkeboksen på et par ting enda, og hadde satt pris på om det er noen som har erfaring med noen av ekstrapakkene. Tech-pakke og parksensors er opplagt. Det blir stoffseter av komfortgrunner samt pris, soltak vil jeg ha for å kunne ha takbøyler, tåkelys bryr jeg meg ikke om, nok av folk som bruker slike i tide og utide som det er.

19 toms felg er rikelig, men hadde veldig lyst på de i cyclone-utførelse, men går for standard pga pris. De ser ok ut op bilder, hvordan er de live?

Det blir mest sannsynlig luftfjæringer, Så lurer jeg veldig på musikkanlegget, erfaringer med standard, noen? Hvor stor forskjell er det opp til ultra super duper-anlegget?

Bestill med tåkelys, så bytter vi  ;)

Tønsberg

Min bestilling ble bekreftet i dag  ;D

Tenkte mye frem og tilbake vedrørende ekstrautstyr.
Det som jeg tok med fra start uten stor tankeprosess var 85kWh, tech-pakke, vinterpakke, nappa-seter, dobbeltlader, parkeringsassistent og tåkelys.

- 85 kWh og tech-pakke var for meg en selvfølge.
- Vinterpakken tok jeg for vi bor trossalt i Norge. Samme med tåkelys.
- Dobbeltlader fordi dette er en el-bil og ett optimalt ladesystem burde være gunstig.
- Parkeringsassistent fordi det er en stor og noe uoversiktig bil.
- Nappa-seter valgte jeg fordi jeg kjøper en dyr bil og unner meg derfor noe "luksus"

Første vurdering var luftfjæring, valgte til slutt å inkludere da jeg har litt "traktorvei" til hytta. Greit å kunne heve bilen!
Neste vurdering var panorama tak. Her var valget vanskeligere. Tenkte mye på verdi av bilen på ettermarkedet og muligheter for ski-boks. Vi bruker sjeldent ski-boks og jeg er ikke vant til panorama tak fra tidligere, så jeg valgte bort dette  :P
Det virkelig vanskelige valget for meg var Hi-Fi systemet. Hadde i utgangspunktet tenkt og ikke ta det med i pakken, men siden det FM nettet kuttes ut etter hvert er det greit å ha med. Etter mye frem og tilbake (og i siste liten) tok jeg det med i pakken. Gikk derfor litt over budsjett... Får satse på at det betaler seg på ettermarkedet  ;)

Jeg ønsket virkelig 21"hjul, men var uaktuelt pga prisen >:( Kan uansett kjøpes senere

Ellers ble det standard svart lakk og pianosvart innredning.
Utstyr som hattehylle og andre ladeadaptere kan jeg kjøpe senere  8)
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA