Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skulle få min TMS idag..... Bremseslange defekt?????

Startet av Kallagtunet, tirsdag 19. november 2013, klokken 16:21

« forrige - neste »

Sten

Hadde bestemt oss for å handle Tesla, og en bestilling var rett rundt hjørne. En av argumentene for å bestille var nettopp forventet prisoppgang, noe som gjorde et kjøp mere lukrativt i forhold til verditap. Men vi ventet dessverre for lenge og gikk glipp av go prisene... At bilen for vår del ble ca 65.000,- dyrere er ikke problemet hvis den hadde vært det fra dag 1:) men når det kom noen dager før vi tenkte å bestille så ble det litt surt.... Men Tesla blir det vel sikkert allikevel, men fikk det ikke like travelt nå:) nesten så man vurderer å vente til januar/februar for å se om det kommer flere "utstyrspakker" å avvente i forhold til div feil som oppstår på bilene... Virker som Tesla ordner opp når det er problemer....men ta Foreksempel lyktene på bilen, her snakker vi bil som koster 800.000 med alt utstyr, å så oppstår det dugg umiddelbart etter overlevering. Ikke at det i utgangspunktet er en big deal, men hvis dem ikke har skikkelig kvalitet på lyktene så kan man vel stille spørsmål til kvaliteten på resten av bilen også. Men uansett, til poenget, er det noen her inne som har bestilt tesla til ny pris? Vi falt jo pladask for bilen etter prøvekjøringen, så vi klarer vel ikke å holde oss unna selv etter prisoppgangen, men kjekt å vite om det er flere som bestiller fordi om prisen gikk opp?

En annen ting jeg synes er litt merkelig er tidspunktet....er det ikke vanlig å gjøre prisjusteringer ved årsskifte:)? Ble jo nevnt her at når dem plutselig nå setter opp prisen så kan dem plutselig sette den ned igjen når salget går dårlig...å da må jeg si det er litt kjipt å ha handlet til en dyrere pris...

ELTesla

Skjønner godt at du er i tvil om du skal slå til eller ikke.

Prisoppgangen var jo "delvis" varslet, og jeg tror ikke at prisen vil bli justert ned igjen uten at det blir ekstreme valutaforandringer i USD vs NOK.

Jeg tror også at kvaliteten blir bedre når de får flere erfaringer og tilbakemeldinger, men jeg har ingen problemer med å akseptere f.eks. at lyktehusene ikke er tett dersom Tesla utbedrer feilen på min bil.

Sten

Hmm ....her var det ikke my respons. Er det ingen andre her inne som vurderer kjøp etter prisoppgang....?

plvr

Prisoppgangen gjorde at jeg lot være å bestille. Særdeles dårlig timing for min del og.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Gæsjan

De fleste her inne har vel allerede fått eller bestillt bil. Jeg kjøper ny med en gang hvis Tesla S kommer med 4WD. Håper det blir en option. Ikke lett å få kreftene ned i bakken med kalde sommerdekk. Blir vel ikke noe bedre når vinterdekkene omsider kommer...
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Herbie Leaf

Kan det være dollarkursen som er årsaken? Den norske kronen har vel aldri vært så svak før? Eller er prisen endret i dollar?
3 år og 80.000km i Leaf. Venter på Elbil med 4WD og tilhengerfeste for å erstatte fossilbilen.

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Også_Øyvind_H

Sitat fra: sn0le på tirsdag 12. november 2013, klokken 18:54
Den norske krona har vært vesentlig svakere før.  :P
http://valutakurser.no/kursutvikling.php?valuta=USD&from=978307200&until=1384214400

Hehe, ja. Men det er vel ingen som vet hvordan den kommer til å utvikle seg (selv om forwardkursen forklarer tidsverdien). Tror man lett kan måtte vente på Model Å om man skal vente til kursen er gunstig  ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

noto

Tesla wants to provide clear and transparent pricing. We keep a watchful eye on currency exchange rates on an ongoing basis, and if there are significant and prolonged fluctuations, we adjust our prices accordingly. As such, we have modified the pricing of Model S in our European markets.

Prices in Euros and in Danish Kroner have decreased by 5%, while prices in Swedish Kronor and Swiss Francs have decreased by 3%. Conversely, the prices in Norwegian Kroner have increased by 3% to reflect fluctuations of the US Dollar.

hoffa

I følge siste newsletter fra tesla, så har prisene i europa gått ned 3-5 %. I Norge derimot har prisene blitt økt med 3% pga kronekursen.

Se der ja, noto kom meg i forkjøpet ;)
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Kallagtunet

#10
Er nok en veldig kreativ måte å regne inn denne prisnedgangen. Litt godt utstyrte biler (som nok de fleste som selges er) er nok gått opp vesentlig i alle markeder selv om den teoretiske basisprisen er gått ned :-D.

Gambo Turbo

Vi reserverte i 2012 og fikk også priser deretter. Ser nå at samme bilen har steget med bortimot 100.000 kroner. Subjektivt sett så koster bilen nå så mye at det for vår del ikke hadde blitt bestilling i dag. Tesla må gjerne skylde på kronekurs, men her i huset er den blitt for dyr.

valvolainen

Skulle vi ha bestilt idag hadde det blitt bestilling uansett.
Men vi valgte bort performance og la på godt med ekstraustyr oprinnelig fordi vi var på budsjett. Idag hadde nok luft, lyspakke og pano utgått. Bilen er fortsatt konge!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Ipadjove

Fikk faktisk telefon fra Tesla i dag :)
Lenge siden jeg cansellerte reservasjonen min, men fikk tilbud om å kjøpe til gamle priser om jeg bestemte meg innen ca en uke.
Hadde jeg bare hatt litt bedre råd :/

sn0le

Merkelig.
Jeg ringte Tesla på fredag for å høre om det var håp for min reservasjon gjort på torsdag.
Men siden jeg ikke hadde betalt så var det visst ikke mulig å gjøre noe.
Ser at andre får Mail fra Tesla med tilbud om gammel pris, og du ble oppringt.
Da synes jeg det er merkelig at de sier at løpet er kjørt når jeg selv ringer til de.  ???
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA