Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nok en brann..

Startet av pnq, tirsdag 19. november 2013, klokken 16:06

« forrige - neste »

NTesla

Jeg fikk et akutt problem med bilen og fikk fantastisk rask og effektiv service av Tesla, både på telefon og på service senteret.

Har noen ikke-kritiske mangler ved bilen siden levering på sensommeren som det er umulig å få tilbakemelding på uansett hvor en tar kontakt.

Så veldig splittet erfaring for min del, men totalt sett har jeg 100% tiltro til at Tesla er riktig bil-leverandør for meg :)

jonoft

Har kontaktet Tesla veihjelp (0700-2400) tre ganger sist uke. Fikk straks kontakt med norsktalende tekniker som i alle tilfellene var svært behjelpelig. Synes likevel at det skal være kostnadsfritt å ringe servicenummer av denne typen. Kontaktet også Tesla kundeservice per email og fikk svar etter 12 timer, det er jeg fornøyd med. Til nå altså en positiv opplevelse.
Eldre mann, el. teknisk utdannet, motor og bil interessert, vaktmester på deltid, skal passe på oppdragsgivers P85+ neste 6 mnd.

Gusse

Var i Trondheim i går på møte. Tenkte jeg like gjerne kunne stikke innom med bilen for å ta noen små ting, som egentlig var satt opp for ranger besøk i februar. Ringte to dager i forveien...ikke noe problem, det var bare å komme med bilen. Du lurte på hvor lenge de fikk ha bilen, og sa de skulle prøve å få gjort mest mulig. De hadde ikke ledig utlånsbil, men kjørte meg til møte. Avtalen var at de skulle hente meg etter møte, noe de hadde gjort hvis ikke jeg avbestilte skyssen, da jeg løste det med en kaffe med min gamle far( inkl skyss til Lade). Utpå dagen måtte jeg hente barna på skolen(gjennomsnittlig skilsmisse opplegget) for å ta de med de 24 mila nordover igjen, men bilen var ikke helt ferdig, så trivelige Ronny kjørte meg like så greit å hentet skolebarna. Han sto i nesten 20min å ventet på meg, mens barna fikk med seg tingene sine. Like bli kjørte han oss tilbake til Lade. Min datter likte han såpass godt at han like gjerne fikk utdelt det nyeste skolekunstverket som gave, mens min sønn var mere bekymret om vi risikerte at bilen var solgt når vi kom tilbake :D Fikk der en gjennomgang av en "verksmester" som tok meg igjennom utbedringene i detalje. De fleste tingene var utbedret. Noen få ting blir fulgt opp videre.Fikk fulladet bilen, lastet barna inn i baksetet, og dro veldig fornøyd tilbake til Namdalen igjen.
Tesla på Lade har bestandig vart tipp topp:)

Muffinman

Jepp, de gutta henger i selen de. Om resten av organisasjonen hadde vært slik ville resten av den tradisjonelle bilindustrien vært utradert på få år :)

olehelge

Gusse; har en lignende opplevelse fra Trondheim. Bor over 20 mil unna, så da jeg skulle på et møte på Stjørdal fikk jeg time for å sjekke noen småproblemer med ladkabel, samt få lada bilen for hjemturen. De henta bilen på hotellet, og henta meg når jeg var ferdig på møtet  - bilen var ferdig lada og ny ladekabel lå i bagasjerommet.  :)
Minner ikke mye om den (mangelen på) service jeg er vant med fra Møller >:(
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

christian1986

Forskjellen på den servicen jeg forventet å få før jeg fikk bilen, da særlig med manglende tilbakemeldinger kunne ikke vært større. Servicefolkene i Bergen har virkelig gått fram som gode eksempler. Jeg føler meg verdsatt som kunde, og de er bestandig løsningsorienterte. Feil og mangler har jeg opplevd, men grunnet utmerket service har jeg aldri angret på at jeg tok sjansen på å kjøpe bilen :)

Det store spørsmålet er om de klarer å opprettholde en slik unik service i lengenden, for dette kan absolutt ikke være gratis..

OW

Slenger meg på de positive tilbakemeldingene. Jeg har også fått glimrende service de gangene jeg har vært i kontakt med Tesla. Jeg bestilte tidlig i høst,  med utsatt levering til april. Senere dukket det opp reiseplaner som gjorde at det ble mer praktisk med levering i mai. Ikke noe problem å få endret, og de gangene jeg har luftet litt bekymring rund kvalitet, eller hatt spørsmål har jeg alltid fått gode og hyggelige svar. Noen ganger har det tatt en dag eller to, men mine spørsmål har aldri hastet, og det er helt naturlig at de har prioritert ned "de som bare lurer på noe" i den fasen Tesla er i nå. Må bare ta av meg hatten for de hyggelige menneskene vi har opplevd i Tesla frem til nå :-)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

ebbrey

Tesla skøyen har overvåket bilen min og ringt meg etter arbeidstid med info/oppfølging. Liker også godt at noen alltid tar telefonen hvis du ringer hjelpenummeret. Eneste som har vært bob-bob hittil har vært tilgjengelighet på ekstrautstyr. dette skal vist nok løse seg om kort tid.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Øyvind.h

#53
Spørsmål: Hva opplever folk her av ventetid på reparasjoner? Jeg har tidligere opplevd relativ rask respons på reparasjoner (dvs dager eller toppen et par uker).

Det ene dørhåndtaket mitt brøt sammen for et par dager siden, og nå fikk jeg tilbud om time på Skøyen om to måneder. Det er selvfølgelig helt uaktuelt da man ikke bør påregne å leve med å åpne en bakdør gjennom fordøren i to måneder. Jeg har barnesete bak i bilen, så "å bruke den andre døra" er ikke noe alternativ. Unger må inn på begge sider. Svarte at jeg opplevde det som uakseptabelt og fikk da tilbud om en ny time om en måned. Det opplever jeg også som for lenge.

Trodde de skulle få reparasjonstidene ned ved å fly inn en haug folk?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:55
Trodde de skulle få reparasjonstidene ned ved å fly inn en haug folk?

Tror de har begynt å trappe ned igjen, fikk høre av en som jeg har hatt en del kontakt med på Skøyen at han reiser tilbake til statene på fredag...

Har forresten fått utmerket service av de, men fikk nå time til å se på knirking i pano taket 7/3. Akkurat for en slik ting så er ikke det noe problem, men ett dørhåndtak er litt mere pes...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. februar 2014, klokken 22:33
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:55
Trodde de skulle få reparasjonstidene ned ved å fly inn en haug folk?

Tror de har begynt å trappe ned igjen, fikk høre av en som jeg har hatt en del kontakt med på Skøyen at han reiser tilbake til statene på fredag...

Har forresten fått utmerket service av de, men fikk nå time til å se på knirking i pano taket 7/3. Akkurat for en slik ting så er ikke det noe problem, men ett dørhåndtak er litt mere pes...

De prioriterer nok det viktigste. Jeg leverte bilen for bytte av frontrute, men fikk også feil på stabilitetskontrollen før jeg kom så langt. De fikset det i samme slengen selv om jeg ikke hadde time. Det var ikke snakk om å sende ut en bil med defekt ESP. I samme slengen byttet de antenna for dekktrykksystemet (har hatt en periodisk feilmelding) og flyttet på/festet en ledning i høyre fordør som har laget resonansvibrasjoner rundt 169Hz.

Bilen ble levert inn med et flere millimeter tykt lag med møkk, ikke var den særlig ren inni heller. Fikk den tilbake nyvasket både utenpå og inni. Er meget fornøyd med servicen så langt.

Ang. stabilitetskontrollen så måtte det byttes en modul som styrer kommunikasjonen fra rattstammen. Denne var ikke på lager i Europa og måtte sendes fra USA så det tok tre dager å fikse alt. Vi har jo Leafen i tillegg så det var ikke noe problem å klare oss med den en liten stund. Spurte derfor ikke om leiebil, er lite interessert i å kjøre fossilt igjen ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

AndersinOslo

Jeg har slitt med å få kontakt med Tesla via mail, og kontaktskjema på webben. Men da jeg for et par dager siden fikk tak i riktig person på telefon begynte ting å skje fort. Kom en kar fra Drammen hjem til meg i Oslo i kveld med hattehylle og blått adapter, eierskifte er registert og alt er bare velstand. Men det beste er å kunne ringe support nær sagt når som helst, det er ganske kult tenkt og gjort.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 12. februar 2014, klokken 00:33
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. februar 2014, klokken 22:33
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:55
Trodde de skulle få reparasjonstidene ned ved å fly inn en haug folk?

Tror de har begynt å trappe ned igjen, fikk høre av en som jeg har hatt en del kontakt med på Skøyen at han reiser tilbake til statene på fredag...

Har forresten fått utmerket service av de, men fikk nå time til å se på knirking i pano taket 7/3. Akkurat for en slik ting så er ikke det noe problem, men ett dørhåndtak er litt mere pes...

De prioriterer nok det viktigste. Jeg leverte bilen for bytte av frontrute, men fikk også feil på stabilitetskontrollen før jeg kom så langt. De fikset det i samme slengen selv om jeg ikke hadde time. Det var ikke snakk om å sende ut en bil med defekt ESP. I samme slengen byttet de antenna for dekktrykksystemet (har hatt en periodisk feilmelding) og flyttet på/festet en ledning i høyre fordør som har laget resonansvibrasjoner rundt 169Hz.

Bilen ble levert inn med et flere millimeter tykt lag med møkk, ikke var den særlig ren inni heller. Fikk den tilbake nyvasket både utenpå og inni. Er meget fornøyd med servicen så langt.

Ang. stabilitetskontrollen så måtte det byttes en modul som styrer kommunikasjonen fra rattstammen. Denne var ikke på lager i Europa og måtte sendes fra USA så det tok tre dager å fikse alt. Vi har jo Leafen i tillegg så det var ikke noe problem å klare oss med den en liten stund. Spurte derfor ikke om leiebil, er lite interessert i å kjøre fossilt igjen ;)
Burde kanskje vært enda mer presis i mitt spørsmål:
Hvor lenge må man vente fra man ber om garantirep til de tar inn bilen?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. februar 2014, klokken 06:19
Burde kanskje vært enda mer presis i mitt spørsmål:
Hvor lenge må man vente fra man ber om garantirep til de tar inn bilen?

Vil tippe at så lenge det ikke er driftskritiske ting, så kommer man inn i den vanlige køen. Ser ut som om det er ca en måned nå på Skøyen. Det holder vel på å pusse opp der nå, så har vel lagd litt kø.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Sitat fra: turfsurf på onsdag 12. februar 2014, klokken 07:31
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 12. februar 2014, klokken 06:19
Burde kanskje vært enda mer presis i mitt spørsmål:
Hvor lenge må man vente fra man ber om garantirep til de tar inn bilen?

Vil tippe at så lenge det ikke er driftskritiske ting, så kommer man inn i den vanlige køen. Ser ut som om det er ca en måned nå på Skøyen. Det holder vel på å pusse opp der nå, så har vel lagd litt kø.
Det er to måneder kø i følge tilbudet jeg fikk tidligere i uken. En måned ble tilbudt når jeg klagde, og bare fordi en plass ble ledig. Uavhengig av kø har jeg meldt tilbake at dette er uakseptabel ventetid på å få tilbake en fungerende dør, og datoen med en måneds ventetid passet dessverre uansett ikke.

Som kunde opplever jeg at en rekke forhold taler for at de burde yte litt ekstra (eller i det minste på linje med hva man kan forvente hos konkurrenter). I praksis opplever jeg det motsatte (med gratis bilvask som et hederlig unntak). Det virker ikke som de evner å se hva kunden faktisk opplever (noe som er mye av grunnen til at "kunden har alltid rett" faktisk er en god regel.)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA