Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nok en brann..

Startet av pnq, tirsdag 19. november 2013, klokken 16:06

« forrige - neste »

Patosan

Kanske det inte är en så dålig tanke pnq.
För skojs skull checkade jag precis bilen med app och finner ut att den står tvärs över vägen från service-center, olåst!
Låste med app och hoppas inte det har blivit övernattning på någon utan 'fast bostad'.
Detta blir ju bara bättre och bättre...
VIN 15026

LinkedIn

pnq

P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

teslaman

Er strålende fornøyd med bilen men venter jo stadig på de punktene som sett fra mitt ståsted er graverende feil helt fra starten. Det ene var en ikke tilfredsstillende lyd fra bremsekraftforsterkerpumpa som jeg ikke har sett noen andre har rapportert. Den skal bli byttet. Den andre var vinduer som nærmest vibrerer når man åpner dørene. Er også enig med flere andre på forumet at det er håpløst å komme igjennom og elendig tilbakemelding på skriftlige henvendelser. Men også enig i at de jeg har vært i kontakt med på Alna har vært utrolig forståelsesfulle og imøtekommende og jeg kan se deres situasjon, Nei her er det styring eller mangel på sådan langt høyere i systemet. Så vi må skille klinten fra  :)hveten her er nå min mening. Og tydeligvis mange andres og. Jeg har ventet på å få reparert bilen min i 2 mnd. Det er irriterende men jeg vil ikke klage på grasrota. De gjør alt de kan! Bare håper det er min tur snart! ;)
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

Balrog

Terningkast 6 for meldinga om adaptere. Hadde Tesla konsekvent gjennomført slik informasjon til kundene med løpende statusoppdatering tror jeg folk hadde vært fornøyd og akseptert selv slike uforutsette forsinkelser.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Øyvind.h

Sitat fra: Patosan på torsdag 14. november 2013, klokken 00:13
För skojs skull checkade jag precis bilen med app och finner ut att den står tvärs över vägen från service-center, olåst!
Låste med app och hoppas inte det har blivit övernattning på någon utan 'fast bostad'.
Detta blir ju bara bättre och bättre...
Du er klar over at de jobber med bilene innendørs der du skriver at bilen din er? Dvs den står innelåst? Eller mener du den står ute på en parkeringsplass og ikke inni bygget?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Patosan

Nej, det var jag inte klar över.
Att bilen då visas utanför, på samma plats den stod när jag fick den första gången, kan bero på en reflekterad GPS signal.
Denna hypotes kunde stöttas av att inne-temperatur i bilen är ca 20deg nu på morgontimmarna.
Eller så har 5 st övernattat i bilen....
VIN 15026

LinkedIn

Øyvind.h

Sitat fra: Patosan på torsdag 14. november 2013, klokken 06:54
Att bilen då visas utanför, på samma plats den stod när jag fick den första gången, kan bero på en reflekterad GPS signal.
Denna hypotes kunde stöttas av att inne-temperatur i bilen är ca 20deg nu på morgontimmarna.
Ok. Når min bil er der pleier den å vise helt nøyaktig hvor den står, både innendørs og utendørs. Så jeg skal absolutt ikke utelukke at de kan ha satt den utendørs ulåst :)

Men som du sier - om den viser 20 grader kupetemp nå står den nok inne i verkstedet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sindrej

Sitat fra: Balrog på torsdag 14. november 2013, klokken 01:11
Terningkast 6 for meldinga om adaptere. Hadde Tesla konsekvent gjennomført slik informasjon til kundene med løpende statusoppdatering tror jeg folk hadde vært fornøyd og akseptert selv slike uforutsette forsinkelser.
Jeg er både enig og uenig i det der.  Jeg er enig i at det er bra de kom med en sånn mail, men regner med vi er begge enige at den kom langt på overtid også.  Jeg er også veldig enig i at mange flere slike mailer med oppdateringer og informasjon hadde vært så utrolig mye bedre og støydempende enn den "2 uker" varianten som de har brukt så langt.  Jeg vet om Teslaansatte som nå nekter å si noe tidsestimater for noe som helst, siden de har fått så mye feil informasjon fra "oven" som de har videreformidlet til kundene i god tro tidligere.  Jeg skjønner de godt, det er ikke noe kjekt å bli misinformert av eget selskap når en prøver å gjøre så godt en kan for kundene sine.

MEN; jeg er ikke særlig fornøyd med innholdet i mailen som kom.  Altså, de 2500 kr er jo bra de, men jeg lurer på om det er et grep for å gi "billig" kompensasjon, så folk ikke skal komme med Saltoregningen til de.  En kan jo ikke bruke de 2500 på leiebil heller, så egentlig er det en dårlig kompensasjon sånn sett, for den bilen lader jo akkurat like tregt i dag som i går.  En grei gest var det dog.  Jeg tenker mer på innholdet i mailen, "level 2 charging" .. ooo .. det høres avansert ut liksom.  Det er jo formulert som at det skal være noe mye mer avansert enn en plastplugg med noen ledere i de ikke klarer å produsere.  Også at de har de raskeste portable ladekablene er jo ren bullshit.  Så nei, jeg er ikke happy med at de går ut med "oppklaringsmail" som bevisst misinformerer, men misinformasjon er kanskje bedre enn ingen informasjon ?

pnq

Bra du da ikke har 7 seter :-)
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

Patosan

Sitat fra: pnq på fredag 15. november 2013, klokken 01:09

Bra du da ikke har 7 seter :-)

Ja  :)

Hämtade bilen idag.
Ser inte något spår av övernattningsgäster, tvärt emot.
Bilen har inte varit så fin inne i sedan jag tog leverans.
Kanske inte mer än förväntat när man får service, men trevligt och få den tillbaka på det viset.
VIN 15026

LinkedIn

Havebigfun

Sitat fra: Patosan på fredag 15. november 2013, klokken 20:00
Kanske inte mer än förväntat när man får service, men trevligt och få den tillbaka på det viset.
Flott at de steller pent med bilene.
Tror den er maskinvasket eller håndvasket?

Patosan

Sitat fra: Havebigfun på fredag 15. november 2013, klokken 20:11
Har inte set på det i detalj men är ganska säker på att det är 'för hand'.
Vill tro de kör på med surfex, eller liknande, och sedan högtryck.
Detta är nästan raskare än maskinvask.
VIN 15026

LinkedIn

Patosan

Sitat fra: Patosan på fredag 15. november 2013, klokken 20:18
Sitat fra: Havebigfun på fredag 15. november 2013, klokken 20:11
Har inte set på det i detalj men är ganska säker på att det är 'för hand'.
Vill tro de kör på med surfex, eller liknande, och sedan högtryck.
Detta är nästan raskare än maskinvask.
Tog en 'vintervask' (Surfex + HT) i dagens solsken.
Inga repor efter maskinvask så det var gott.
Mindre trevligt var att finna ett antal små repor i klarlack kring där de har justerat lister på höger bakdörr.
Inget värre än lite polering behövs för att tar bort detta, men jä~la irriterande!
VIN 15026

LinkedIn

Rolfhni

Jeg var en tur til Tesla Stavanger/Sandnes idag for å mase igjen om vinterdekkene som uteblir samt en infernalsk knirk i soltaket som sålangt har ødelagt kjøregleden siden 24.09. Jeg møtte en hyggelig danske Mads Hansen som viste meg hvor silikonen skulle smøres. Stedene er ikke direkte logiske. Dette ble gjort og nå har kjøregleden startet omsider.
Fikk lovnad om løsning på vinterdekkene (Pirelli) med å skifte gummi og bruke felgene. Det finnes ikke felger før om noen måneder. Takk for god service og gode råd Mads. (Teslaansatte leser dette forumet).
Lexus RX400h, Tesla Model S VIN P14467

Kristian O

På tide å dra frem igjen denne tråden  :)

Eg endra på bestillinga mi i romjula (la til dobbellader) og fikk telefon fra Tesla (Amelia) tidlig i januar om at dette skulle vise på mytesla "i løpet av ei uke".
Ingen endringer enda, så eg sendte en mail til Amelia 09.22 i dag tidlig der eg uttrykte ei viss uro for at denne endringa muligens ikkje var inne i systemet til Tesla som kanskje igjen kunne gå ut over leveringstidspunkt blablabla.
90 minutt seinere fikk eg svar  ;D
"Jeg har sporet opp denne saken for deg, og du har ingen bekymringer. "
Levering tidlig mai  ;D
Synes det er på sin plass å trekke fram positive sider ved kundeservicen til Tesla sidan det er ganske mykje negativt, så dette er mitt bidrag.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA