Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla med motorstopp i Operatunnelen

Startet av Adrian, tirsdag 19. november 2013, klokken 10:13

« forrige - neste »

Adrian

Hei. Vet det er diskutert opp og i mente på andre tråder om diverse forsikringer. Men lurte på om noen har innspill å komme med ang Elbil foreningens sammarbeidsprtner på forsikring Water circles?

Dette firmaet er ukjent for meg, så tar i mot alle råd og tip om selskapet. Kan det anbefales? Noen som har erfaringer med dem?
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

laumb

Min erfaring: ubrukelige.

De ga meg en pris med måtte ha en "persongosdkjenning" først.
Etter å ha Googlet meg, sjekket LinkedIn profilen min og andre ting steg prisen med i overkant av 100%.

De gir pris basert på skjønn og person, ikke statistikk og definerte lister.

Havebigfun

Jeg hadde forespurt i god tid men ikke fått noe tilbud enda.
Min "kontakperson" kunne ikke nås per mail ca 1-2 uker før bilen kom- han var bortreist i tre uker. 8)
Ingen andre tok tak i dette- når han kom tilbake var bilen registrert og forsikret hos konkurransen.
Rotete!

Adrian

Sitat fra: laumb på mandag 11. november 2013, klokken 17:50
Min erfaring: ubrukelige.

De ga meg en pris med måtte ha en "persongosdkjenning" først.
Etter å ha Googlet meg, sjekket LinkedIn profilen min og andre ting steg prisen med i overkant av 100%.

De gir pris basert på skjønn og person, ikke statistikk og definerte lister.

Takk takk. Fant de så mye galt om deg når de googlet deg?? hehe  :D ;D
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Henning76

Laumb - er du sikker på at det faktisk var det de gjorde? Hos meg sa de at alle Tesla-forsikringer må gjennom en ekstra godkjenning - men fikk ikke inntrykk av at det var MEG de sjekket - men heller forsikringshistorikk også videre..
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

pej

Hele konseptet deres er at de ikke vil ha "dårlige" kunder. Med andre ord vil de kun ha godt voksne som aldri eller sjeldent benytter sin forsikring. Jeg er vel igrunn i den klassen, men har bedre priser i Tryg uansett via utdanningsforbundet. (ca 10.000,- pr år for 30.000km pr år) på teslaen, samt 2000,- på leafen.

De gav meg forøvrig et dårlig inntrykk etter at det tok dem nesten en uke å få sammen prisen til meg.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Arvid M

Jeg hadde forsikring der på min forrige bil, en BMW 325 dTouring 2009. Fikk pris litt over 6000 med 16000 km pr år.

Tesla Model S 85 Blå

Cato76

Jeg hadde Tryg, men skiftet over alle forsikringene mine til WC da jeg sparte over 4000 i året. Teslaen alene koster 8.800,- (25' km). Har nå hus, 2xbiler og barneforsikringen hos WC. God oppfølging har jeg fått også  :)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

valvolainen

Har 75% & 70% bonus på bilene idag og fikk ikke svar engang fra watercircles.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

laumb

Sitat fra: Henning76 på mandag 11. november 2013, klokken 18:36
Laumb - er du sikker på at det faktisk var det de gjorde? Hos meg sa de at alle Tesla-forsikringer må gjennom en ekstra godkjenning - men fikk ikke inntrykk av at det var MEG de sjekket - men heller forsikringshistorikk også videre..

Rimelig.
To WC ansatte som "plutselig" har sjekket LinkedIn-profilen (LI varsler hvem som har sjekket).  I tillegg var de innom et par emner på telefonen som de ikke kunne visst uten å ha sjekket meg opp.

Det er krystallklart at den ekstra godkjenningen er person og ikke bil.

Uansett endte jeg opp enda billigere enn dems første tilbud, men hos If etter noe krangling (finansportalen Vs. web konflikten de fleste har vært borti).

Forsikringsselskaper som uansett ikke har lister over kriterier som kan følges via en webtjeneste anser jeg heretter som svindel. Hvor lett blir de å forholde seg til ved ett uhell?

Henning76

Selv må jeg betale rundt 10k per år i Watercircles, men IF skulle ha 14.

Men så bor jeg i høyrisikobyen Drammen også da ;)

Sent from my HTC One using Tapatalk

Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Greenday

Jeg hadde Enter forsikring og fikk et ubrukelig tilbud fra dem.
Water Cricles ga et ok tilbud, ikke spesielt bra, ikke spesielt dårlig, men helt ok/konkurransedyktig og jeg flyttet forsikringene over til dem.
Prosessen var helt grei fra min henvendelse til inngått avtale med WC.

larsleik

Jeg flyttet alle mine poliser fra Enter Forsikring til WC. To biler, villa/dobbelgarasje på Nesbru, innbo og to barne forsikringer. Rask behandling, grundig gjennomgang av behov, en del rimeligere enn Enter med forholdsvis like vilkår. P85 til kr 8000,-  m/20.000km årlig. Enter skulle ha 18.000,-! Jeg har 75% bonus på begge bilene.
Det var på TMS jeg sparte mest. Vår Lexus CT200H var ganske likt priset, øvrige forsikrings objekter var noe rimeligere enn Enter.

Jeg kan anbefale Bjørnar Nilssen
Forsikrings Rådgiver - Water Circles.
Tlf: 67 20 60 16

Tror WC er agent for IF.

Hilsen
Lars Erik
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

tho

Flytta mine forsikringer til dem nå første november. Fikk godt tilbud både på teslaen og gamlebilen. Ingenting negativt notert. Hadde Gensidige.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA