Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtiglading og kø! Hva er kotymen?

Startet av AllanW, tirsdag 19. november 2013, klokken 09:25

« forrige - neste »

AllanW

Hei alle sammen!
Da har jeg ENDELIG fått prøvekjørt Tesla Model S på Alnabru idag.
Var veldig heldig , fikk en bil som hadde kjørt 4800km ca bare.
Den var så og si helt ny.
Hvit farge (Men dette har ingenting å si :P )
Jeg setter meg inn i bilen og får beskjed om hvor ting er , så sa han bare kjør og ta den tiden du trenger uten meg.
Jeg setter meg inn og starter bilen , følelsen av en ny og deilig bil er absolutt tilstede.
Så kjører jeg ut , det første jeg reagerer på er "regen" , det var litt uvant , men syntes det ble mer og mer positivt utover kjøreturen.
Svingradiusen var utrolig god , bilen var som en drøm å kjøre.
Ganske ekkelt i starten med å kjøre , fordi det kom absolutt ingen lyd og bilen bare glei bortover asfalten , men det ble ganske digg etterhvert :).
Kom meg etterhvert i ett kollektivfelt hvor moroa starter.
FOR en akselerasjon!!
Helt vanvittig. Fikk lyst til å tråkke på pedalen i bånn så ofte som bare mulig.
Jeg kjørte rundt i 30 min og med ingen vedsiden av meg , så kunne jeg gasse på så mye jeg ville :).
Kom tilbake til Tesla og satt meg inn i min egen BMW 320D 2006 modell å kjørte derfra med ett stort smil.
Men smilet varte ikke lenge , BMWen ble plutselig utrolig kjedelig å kjøre :(.
Savner Teslaen allerede , men den er bestilt og kommer i Mars.
Nå gleder jeg meg enda mer.
Bilen føltes defintivt ut som en bil i "million-klassen"
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Viking

Velkommen i glede seg og venter klubben :)
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

AllanW

Så ikke på skiltene , men mener jeg husker å ha sett slike skilter. Mulig det var den :)
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. november 2013, klokken 18:29
Var det en hvit med tyske skilter?
BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Trustno1

Artig historie. Minner veldig om min når jeg var ute å prøvekjørte, bortsett fra at jeg satt meg tilbake i en RX-8. Men den var heller ikke så fryktelig morsom i forhold :p

Sitat fra: AllanW på mandag 11. november 2013, klokken 20:04
Så ikke på skiltene , men mener jeg husker å ha sett slike skilter. Mulig det var den :)
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. november 2013, klokken 18:29
Var det en hvit med tyske skilter?

Tror jeg prøvekjørte denne på skøyen. Den var iallefall hvit og hadde tyske skilter. Det som slo meg etterpå var at har jeg egentlig lov som nordmann å kjøre bil med utenlandske skilter i Norge?

Philip Marlowe

Sitat fra: AllanW på mandag 11. november 2013, klokken 20:04
Så ikke på skiltene , men mener jeg husker å ha sett slike skilter. Mulig det var den :)
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. november 2013, klokken 18:29
Var det en hvit med tyske skilter?

Tror jeg prøvekjørte denne på skøyen. Den var iallefall hvit og hadde tyske skilter. Det som slo meg etterpå var at har jeg egentlig lov som nordmann å kjøre bil med utenlandske skilter i Norge?
[/quote]

Det er lov, men blir du tatt må du betale norske avgifter på bilen. For en elbil er jo det hele 0 kroner  ;)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Olav78

Sitat fra: Philip Marlowe på mandag 11. november 2013, klokken 20:44
Sitat fra: AllanW på mandag 11. november 2013, klokken 20:04
Så ikke på skiltene , men mener jeg husker å ha sett slike skilter. Mulig det var den :)
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. november 2013, klokken 18:29
Var det en hvit med tyske skilter?

Tror jeg prøvekjørte denne på skøyen. Den var iallefall hvit og hadde tyske skilter. Det som slo meg etterpå var at har jeg egentlig lov som nordmann å kjøre bil med utenlandske skilter i Norge?

Det er lov, men blir du tatt må du betale norske avgifter på bilen. For en elbil er jo det hele 0 kroner  ;)
[/quote]

Om det er Tyske tollskilter så kan vi som nordmenn kjøre med bilen i maks 30 dager (dato for utløp står på skiltene) :)
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA