Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: LED Tåkelys

Startet av Henning76, tirsdag 19. november 2013, klokken 07:52

« forrige - neste »

Høgis

Den ble bekreftet med nye priser og den gikk rett inn i prod. rundt 10. nov.
Tettelisten rundt dørene var forandret med en slags drenerings kant. El. innfellbare speil i tec. pakken.
Grønnskjeret i speilene var borte, det kom ikke opp før det ble mørkt. Takluken virket litt mere "tight"
Bilen kom også med røde kalipere og tåkelys (som jeg bestilte i tillegg). Klargjøringen var bra (bilen stod med trekk over inne i butikken) og bilen hadde jevne spalter mellom panser/skjermer og dører.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Stig O

Spent på om de nå leverer Performanse med røde bremsecalipre. Det er jo i utgangspunktet noe du ikke betaler ekstra for og det er vel lettere med en produksjonslinje med dette. Var jo observert masse Performanse med røde calipre på fabrikken i midten av november. Beklager OT.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

BMW850

Sitat fra: Stig O på onsdag 22. januar 2014, klokken 21:04
Spent på om de nå leverer Performanse med røde bremsecalipre. Det er jo i utgangspunktet noe du ikke betaler ekstra for og det er vel lettere med en produksjonslinje med dette. Var jo observert masse Performanse med røde calipre på fabrikken i midten av november. Beklager OT.

Tviler jeg på, men det hadde vært fint ;) Beklager OT
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

P85_Norway

Sitat fra: Lunatech på onsdag 22. januar 2014, klokken 14:35
Kjørte akkurat forbid Telsa Drammen og nå skjer det ting. Var full aktivitet og jeg tror det var utlevering på gang der. 3 stk TMS som sto parkert og shinet på baksiden. Butikkdelen virket fortsatt stengt, men de sto nå der å vasket gulvene så det er nok kun dager unna åpning.

Bump'er denne.
Noen som har nyere info?
Tesla M3 Performance

maxmekker

Leverte litt utstyr til løftebukkene og lading der på tirsdag, tror det er bittelitt mer en noen dager igjen der. Nok å gjøre for trikker'ne i hallen , samt at det var en bunkers under verkstedet også som skulle pusses litt på, men butikken åpner nok før alt er på plass i mekke hallen vil jeg tro . Når jeg spurte om dato/dag svarte trikker'n fredag ( i dag) med et bilselger smil..   

mecanica vergara

Vi kjørte innom for noen timer siden. I dag så det mindre klart ut en for noen dager siden. Det stod en sakselift i butikken. Bilene og møblene som stod i salgslokkale tidligere var ryddet bort i dag. 
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Gæsjan

Skal få montert dobbeltlader i mars. Ville gjerne få det gjort i Drammen, men Tesla mailet meg og sa de var usikker på om Drammen var oppe og gikk før senere.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Tesla-man

Jeg har fått bekreftet utlevering i Drammen 26/2 - regner med at de er oppe og går innen den tid
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

mecanica vergara

Var en ny tur innom T Drammen igjen i dag. Når jeg lusket rundt i bakgården og kikket på de 30 Model S som stod på plassen kom formann for klargjøring ut. En hyggelig mann som så mange andre Tesla ansatte. Han kunne fortelle at de ikke kunne åpne butikken før de hadde flere ansatte på plass. De hadde søkere nok, men ikke nok kvalifiserte folk.

Han kunne også fortelle at det skulle leveres ca. 2500 Model S i første kvartal. Fortsetter pågangen med bestilinger kommer vi kanskje opp mot 10 000 biler i 2014.

Kanskje bilen din stod der :)
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

jkirkebo

Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 29. januar 2014, klokken 20:51
Var en ny tur innom T Drammen igjen i dag. Når jeg lusket rundt i bakgården og kikket på de 30 Model S som stod på plassen kom formann for klargjøring ut. En hyggelig mann som så mange andre Tesla ansatte. Han kunne fortelle at de ikke kunne åpne butikken før de hadde flere ansatte på plass. De hadde søkere nok, men ikke nok kvalifiserte folk.

Han kunne også fortelle at det skulle leveres ca. 2500 Model S i første kvartal. Fortsetter pågangen med bestilinger kommer vi kanskje opp mot 10 000 biler i 2014.

Oj. I så fall MÅ de bygge MANGE mye SC og det ganske så fort. Jeg lader mye på Lillehammer SC (11 ganger hittil) og det har vært så mange som 6 biler der samtidig. Med 5 ganger så mange biler på veien blir det plutselig lang kø, og det blir neppe populært...

Sleng opp en på Vinterbro og en på Kolomoen/Espa så skal jeg slutte å bruke Lillehammer ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 29. januar 2014, klokken 22:01

Oj. I så fall MÅ de bygge MANGE mye SC og det ganske så fort. Jeg lader mye på Lillehammer SC (11 ganger hittil) og det har vært så mange som 6 biler der samtidig. Med 5 ganger så mange biler på veien blir det plutselig lang kø, og det blir neppe populært...

Sleng opp en på Vinterbro og en på Kolomoen/Espa så skal jeg slutte å bruke Lillehammer ;)

Tesla bør vise tilgjengelighet på superladestasjonene i appen: Ledig/opptatt/defekt.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

NilsG

Hvis det ikke sies noe på lørdag, så kan kanskje noen spørre Elon om det er planlagt flere ladere, eller hva sier du jkirkebo?  ;)
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

jkirkebo

Sitat fra: NilsG på torsdag 30. januar 2014, klokken 02:17
Hvis det ikke sies noe på lørdag, så kan kanskje noen spørre Elon om det er planlagt flere ladere, eller hva sier du jkirkebo?  ;)

Ja, det hadde jo vært fint. Det blir dog ikke meg siden jeg ikke skal dit.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lille Lance

Han kunne fortelle at de ikke kunne åpne butikken før de hadde flere ansatte på plass. De hadde søkere nok, men ikke nok kvalifiserte folk.

En bekjent har søkt jobb ... vært på 4 intervjuer og skal inn til det 5'te snart ... ikke rart det tar tid  ;)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

NTesla

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 29. januar 2014, klokken 22:01

Vært interessant med en egen tråd for å følge opp trafikksituasjonen på SC (kanskje som forlengelse av tråden vedr. behov/spekulasjon rundt nye SC?). Kan rapportere om svært lite belegg på de to SC på E18 og E39. Har aldri sett mer enn 1 bil der og at det i det hele tatt er biler der er mer unntaket enn regelen. De har forøvrig oppgradert SC på E18 fra 4 til 6 plasser denne uken og fikk info fra tilfeldig Tesla-rep at dette ble gjort for å møte trafikken utover våren/sommeren. Vil anta at trafikken generelt kan ta seg opp mye langs "feriekysten" der når kollektivfeltkjøring blir byttet ut med hytta om ferien fra innbyggere i verdens mest elbiltette hovedstad, Oslo. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA