Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlig varmeapparat?

Startet av Milzit, mandag 18. november 2013, klokken 15:48

« forrige - neste »

Milzit

I dag hadde Teslaen stått ute noen timer, mens mine gamle fossilbil pga. salg stod i garasjen. (den er heldigvis solgt akkurat nå!)

Når jeg kjørte bilen inn igjen så jeg at det var dugg på innsiden av spesielt den ene frontlykten, jeg ser at andre har hatt problemer med dette også.
Det skal vel uansett ikke komme dugg på lyktene? Skal ha bilen inn på service om noen uker, i så fall får jeg ta dette opp da.

Mest på det øverste bilde, den andre hadde ikke mye.

Havebigfun

Jeg har det samme- men tilsynelatende litt mindre vann

Balrog

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Epleskreller

Har hatt litt i det ene kurvelyset, men ikke på langt nær så mye som det der!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kallagtunet

Merkelig at de fortsatt ikke har fått en underleverandør som kan lage tette lykter. Lurer på hvordan lykene vil like fuktighet fanget inni når det bilr 20 minus?

Milzit

Ja, selv vår gamle Renault som vi solgte i dag hadde tette lykter om ikke annet.

Jeg skal ta det opp når den skal på service for montering av lader og noe småfiks, den har jo kun stått ute i et par timer i -1 grad.

Høgis

Så dette rett etter jeg hadde hentet min (på tirsdag denne uka). Det har blitt borte mens den har stått i garasjen, men syntes det er for dårlig at det er sånn.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Muffinman

Dette fikk jeg på min før jeg rakk å komme hjem med bilen for første gang. Det har kommet vekk siden, men må nok følge med. Litt dugg i ene baklykta også, og bilen er ei uke gammel.

mrm

Er dugg i lyktene noe verkstedet hos Tesla retter opp, eller har de ikke noen fiks på dette?
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

Stiania79

Da er pakningen dårlig. Kjør til Tesla og bytt. Skal ikke forekomme!
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

prophan

Dugg i lykter er ikke bra! Jeg hadde en annen bil med samme problem, som jeg bagatalliserte, men med tiden førte det til at kontaktene til pæra rustet/korrodererte bort, med resultat at ledninger og kontakter måtte skiftes.
Får jeg dugg i lysene på min bil, skal den rett til service.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

el-fanboy

Når det gjelder "dugg i baklyktene" så har jeg blitt fortalt at man må skille mellom "dugg i baklyktene" og "dugg bak refleksene" som bare er klistra utapå baklyktene, og som sitter på Tesla-krom-lista. Om det er dugg bak refleksen, så er det altså ikke dugg i baklykta, bare mellom refleksen og baklykta.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Muffinman

I hvilket lag duggen sitter spiller liten rolle for hvor dumt det ser ut på en helt ny (premium)bil. Akkurat dette "kruttet" er jo oppfunnet for evigheter siden, så det er merkelig at verdens mest innovative bilprodusent gjør slike tabber. Får meg til å undre litt på om det er tilsvarende under skallet også. Forhåpentligvis ingenting :-)

Også_Øyvind_H

Sitat fra: el-fanboy på mandag 11. november 2013, klokken 17:45
Når det gjelder "dugg i baklyktene" så har jeg blitt fortalt at man må skille mellom "dugg i baklyktene" og "dugg bak refleksene" som bare er klistra utapå baklyktene, og som sitter på Tesla-krom-lista. Om det er dugg bak refleksen, så er det altså ikke dugg i baklykta, bare mellom refleksen og baklykta.

Jeg fikk en lignende forklaring fra min DS når jeg henta bilen (uten dugg) på forrige torsdag.
Han sa at det kan forekomme dugg i dobbeltglasset; dvs det er to lag glass. Dette laget er i utgangspunktet tett, og dugg kan nok da forekomme dersom det er store svingninger i temperatur.

Han sa allikevel at dersom dette vedvarte på en bil så var det bare å komme innom å få det ordnet.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Siggen

Dugg er blitt mer og mer vanlig. Man får ikke lenger samme varmen i frontlyktene med Xenon.
De fleste produsenter fikser dette på reklamasjon, enten ny pakning og gjennomføringer(sjekk at alle er på). Eller helt ny lykt(VAG med flere gjør det slik grunna mindere arbeidskost).

Varmepistol eller konas hårføner fikser også biffen.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA