Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladestasjoner. no / EV Power - "stor ripe i lakken"

Startet av Ellbil, mandag 18. november 2013, klokken 09:58

« forrige - neste »

Ellbil

Fortsatt ingen 30A ladestasjon. Elbilhjelpen.no har nå mistet kontakt med sin leverandør i Holland. Kanskje kommer stasjonene før 2014, kanskje ikke. Med tanke på at det ikke har skjedd noe verdens ting de siste månedene kan det fort ta noen måneder til.

Electrodrive justerer ned sine stasjoner til 25A på 32A kurs. Veldig irriterende, når konkurrenten en gang i en uviss fremtid kan levere 30A fra en 32A kurs.

Salto vil ikke levere til andre enn elektrikere. Et brev gikk visstnok fra Salto til en elektriker for et par uker siden. Men så hørte jeg ikke noe mer.

Jeg lar nå elbilen stort sett stå. Jeg trenger 32A lading 3 ganger i uka.

Jeg ser av tidligere innlegg at enkelte lager slike stasjoner selv for et par tusen kroner. Er det noen som kan lage en slik stasjon til meg, jeg betaler villig det den er verdt. Pick a number.

elektrolux

Nå lysner det litt.

2 semiportable veggbokser blir sendt fra Tyskland på fredag, og ytterligere 10 er i produksjon fra ide'.

Hva Ratio holder på med vites ikke, men de konsentrerer seg nok om å få produsert det dere trenger. Jeg har i alle fall bestilt alt de kan levere.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

GeirH

Sitat fra: Ellbil på onsdag 20. november 2013, klokken 18:49
Fortsatt ingen 30A ladestasjon. Elbilhjelpen.no har nå mistet kontakt med sin leverandør i Holland. Kanskje kommer stasjonene før 2014, kanskje ikke. Med tanke på at det ikke har skjedd noe verdens ting de siste månedene kan det fort ta noen måneder til.

Electrodrive justerer ned sine stasjoner til 25A på 32A kurs. Veldig irriterende, når konkurrenten en gang i en uviss fremtid kan levere 30A fra en 32A kurs.

Salto vil ikke levere til andre enn elektrikere. Et brev gikk visstnok fra Salto til en elektriker for et par uker siden. Men så hørte jeg ikke noe mer.

Jeg ser av tidligere innlegg at enkelte lager slike stasjoner selv for et par tusen kroner. Er det noen som kan lage en slik stasjon til meg, jeg betaler villig det den er verdt. Pick a number.

Hei.
Er det et problem at Salto leverer via elektrikker? Bare få elektrikkeren til å ringe Salto og bestill ønsket boks. Da får du den montert korrekt også. Pris kan jo være et argument, men det er i alle fall en metode som fungerer nå.

Geir
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

Daeedor

Dette høres litt kjedelig ut , ja - men kan ikke Electrodrive sin stasjon levere 32A ut da ?  (på 40A kurs mener jeg å huske..?? Eller ..? )  Den stasjonen jeg fikk montert fra dem gir 16A ut fra en 20A kurs. Jeg har bare 3,3kW lader på min bil , så hadde ikke bruk for mere. Montering av kursen m/elektriker arbeider var inkludert i prisen på min stasjon, men det er jo ikke sikkert det tilbudet gjelder 32A stasjonen , selvsagt.

Ellbil

Sitat fra: Daeedor på onsdag 20. november 2013, klokken 22:15

Dette høres litt kjedelig ut , ja - men kan ikke Electrodrive sin stasjon levere 32A ut da ?  (på 40A kurs mener jeg å huske..?? Eller ..? )  Den stasjonen jeg fikk montert fra dem gir 16A ut fra en 20A kurs. Jeg har bare 3,3kW lader på min bil , så hadde ikke bruk for mere. Montering av kursen m/elektriker arbeider var inkludert i prisen på min stasjon, men det er jo ikke sikkert det tilbudet gjelder 32A stasjonen , selvsagt.

Jo, men nå har jeg fått elektriker til trekke kabel fra sikringsskap på 32A-kurs. Betalte noen tusen for det. Jeg fikk beskjed at 32A var nok når bilen bare trekker ca 29A.

Ellbil

Sitat fra: GeirH på onsdag 20. november 2013, klokken 21:54

Hei.
Er det et problem at Salto leverer via elektrikker? Bare få elektrikkeren til å ringe Salto og bestill ønsket boks. Da får du den montert korrekt også. Pris kan jo være et argument, men det er i alle fall en metode som fungerer nå.

Geir

Salto har tatt kontakt med elektriker. Jeg fikk kopi av mailen for 14 dager siden. Elektrikeren har så mye å gjøre at jeg ikke blir prioritert. Og det er jo begrenset hvor mye man vil mase omkring dette. Dette er Saltos metode. Den fungerer svært dårlig, for å si det forsiktig.

nofuelno

Sitat fra: Ellbil på søndag 10. november 2013, klokken 13:17
Jeg har nå ventet en måned på ladestasjon fra elbilhjelpen.no. Og foreløpig er leveringen bare utsatt og utsatt, mens jeg trenger lading hver dag, og må vente i flere timer ekstra på bilen skal lade seg opp med en 16A. Jeg har en 32A kontakt på veggen med dedikert kurs og 230V/3-fas kontakt, og skulle hatt en stasjon med støpsel for denne. Noen som kjenner til et slikt produkt?
Vi i nofuel.no lagerfører slike produkter....
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Daeedor

Sitat fra: Ellbil på torsdag 21. november 2013, klokken 01:42
Sitat fra: Daeedor på onsdag 20. november 2013, klokken 22:15

Jo, men nå har jeg fått elektriker til trekke kabel fra sikringsskap på 32A-kurs. Betalte noen tusen for det. Jeg fikk beskjed at 32A var nok når bilen bare trekker ca 29A.

Aha , så du har allerede fått trukket opp kabel og betalt for dette , da forstår jeg.  :-\ Hm - håper det ordner seg da !  Noen må vel kunne levere , f.eks "nofuel" ovenfor...  :P Men en konklusjon kan vel være at det er greit å få utført alt i en eneste operasjon og få fastpris for hele jobben , inkludert elektrikerarbeid og ladestasjon , ferdig montert og godkjent. Betalte 9900,- for hele greia jeg. (Electrodrive 16A)

Gliderman

Noen som har prøvd denne? Ikke så gal pris. Dog må du ha kabel i tillegg.

shop.zerocarbonworld.org/charging-stations/32a-t2-charging-station.html
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

elektrolux

Har nå signert kontrakt med ny Tysk leverandør. 32A semiportable ladestasjoner for Leaf blir nå satt i produksjon neste uke. ;)

Samtidig er det godt nytt også fra Holland. De har slitt med leveranser fra sine underleverandører, men dette løste seg på fredag. Har bestillt inn det jeg får tilgang på, og håper å kunne ta opp igjen leveranser til tolmodige, ( og ikke fullt så tolmodige kunder ) snarest. Dette gjelder først og fremst mobile 6-10-16A ladekabler med kladd.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Daeedor

Sitat fra: Gliderman på fredag 22. november 2013, klokken 20:22
Noen som har prøvd denne? Ikke så gal pris. Dog må du ha kabel i tillegg.

shop.zerocarbonworld.org/charging-stations/32a-t2-charging-station.html

Nja , nå var jo litt av mitt poeng selve jobben inni sikringsskapet , da. Hvis den jobben ikke er inkludert i innkjøpet av den stasjonen din , så blir nok prisen ganske frisk uansett ! Kabelen må jo kobles til "noe" , ikke sant  ? Er nok helt klart lurt å kjøpe ladestasjon INKLUDERT montering av ny kurs og ALT elektrikerarbeid som en "pakke". Da får du :   :P forskriftmessig montering ;  :P kun EN leverandør å forholde deg til ;  :P fast avtalt pris.  ;D ;D ;D  Dette gjelder jo uansett hvem du velger.

Gliderman

Enig i det, men jeg har fått tilbud fra norske leverandører på +/- 8.000kr eksl montering og da blir det fristende å handle ute i EU. Jeg mente forresten kabel fra boksen til bilen.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Har hatt Think Classic

Daeedor

Sitat fra: Gliderman på søndag 24. november 2013, klokken 12:18
Enig i det, men jeg har fått tilbud fra norske leverandører på +/- 8.000kr eksl montering og da blir det fristende å handle ute i EU. Jeg mente forresten kabel fra boksen til bilen.

Aha. Vel , jeg fikk altså tilbud på 9900 inkl mva -INKL montering- , og da var absolutt alt medregnet , også ny kurs + + + . så med mindre ditt tilbud ville ha gitt en pris på ca 1500 for arbeid i skapet , ny kurs osv , så har du kanskje fått en altfor høy pris i norge ?  Men min installasjon var en 16A ladestasjon , da - med 20A kurs og egen jordfeilautomat.  Kabelen til bilen sitter fastmontert i ladestasjonen og hører med i prisen....

Gliderman

Da blir det jo en forskjell ja. Jeg har allerede en 32a kurs til garasjen, så er kun ute etter boksen. Er mye å velge i ute i verden til rund 4-5 tusen + moms.
Undrer meg litt over at Bosch og Siemens ikke markedsfører sine her i landet. Begge har jo flere modeller i USA og EU. Kanskje jeg bare ikke har fanget det opp enda?

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Har hatt Think Classic

Daeedor

Sitat fra: Gliderman på søndag 24. november 2013, klokken 18:46
Da blir det jo en forskjell ja. Jeg har allerede en 32a kurs til garasjen, så er kun ute etter boksen. Er mye å velge i ute i verden til rund 4-5 tusen + moms.
Undrer meg litt over at Bosch og Siemens ikke markedsfører sine her i landet. Begge har jo flere modeller i USA og EU. Kanskje jeg bare ikke har fanget det opp enda?

Dette firmaet brukte jeg :  http://electrodrive-europe.com/no/no/produkter_nissan.php
Så jeg sjekket det opp igjen nå.
MEN:  32A installasjonen inkluderer ikke arbeid i skapet , som du ser , i motsetning til  16A installasjonen som jeg valgte - der er alt inkludert. Dog - lurer på om din 32A kurs er for liten til den , tror du må ha 40A for å drive en 32A ladestasjon. Dessuten er jeg temmelig sikker på du også må ha separat jordfeilautomat på den , det måtte ihvertfall jeg ha på min 16A stasjon ( men det var jo altså inkludert i prisen på min da) - skader vel ikke å kontakte dem for å høre ? Jeg var ihvertfall fornøyd med jobb hjemme hos meg , lokal installatør som gjorde jobben , og fikk sitt oppgjør fra Electrodrive... (jeg forholdt meg kun til electrodrive) Brosjyren fikk jeg hos min lokale Nissan forhandler , så det var derfor jeg valgte dem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA