Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladestasjoner. no / EV Power - "stor ripe i lakken"

Startet av Ellbil, mandag 18. november 2013, klokken 09:58

« forrige - neste »

Ellbil

Jeg har nå ventet en måned på ladestasjon fra elbilhjelpen.no. Og foreløpig er leveringen bare utsatt og utsatt, mens jeg trenger lading hver dag, og må vente i flere timer ekstra på bilen skal lade seg opp med en 16A. Jeg har en 32A kontakt på veggen med dedikert kurs og 230V/3-fas kontakt, og skulle hatt en stasjon med støpsel for denne. Noen som kjenner til et slikt produkt?

leaf-newbe

har du 6.6kw dobelt lader i bilen? om du ikke har det hjelper det lite at du kjøper en 32A lader.

har du prøvd å ta kontakt med http://salto.no/
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Daeedor

Dessuten må du ha en 40 amperes kurs for å sette opp en 32A lader , såvidt vites. (min leverandør satte opp en dedikert 20A kurs for min 16A lader , og det var egen jordfeil krets utenom 20A automaten , som også var helt spesiell. Den fantes ikke på lager i Norge, var noe med treghetsfunksjon og temperatur - så den måtte bestilles fra produsent)  Min ladestasjon kjøpte jeg fra "Electrodrive Europe" og den leveres også i 32A utgave. Leveringstid var 4 uker. Lykke til.... ;D

X-Trail

Har en sånn 32a hjemmelader fra Electrodrive stående i utstilling på jobben. Den er sikkerttil salgs. Send pm hvis iinteressert :)
Stolt eier av ELise♡

Bobbulf

Sitat fra: Daeedor på søndag 10. november 2013, klokken 20:05
Dessuten må du ha en 40 amperes kurs for å sette opp en 32A lader , såvidt vites. (min leverandør satte opp en dedikert 20A kurs for min 16A lader , og det var egen jordfeil krets utenom 20A automaten , som også var helt spesiell. Den fantes ikke på lager i Norge, var noe med treghetsfunksjon og temperatur - så den måtte bestilles fra produsent)  Min ladestasjon kjøpte jeg fra "Electrodrive Europe" og den leveres også i 32A utgave. Leveringstid var 4 uker. Lykke til.... ;D
Jeg har den ladestasjonen fra Elbilhjelpen, og den trekker max 29,6 ampere hos meg. Burde vel gå greit på en 32A kurs, og greit med skikkelig tykkelse på kabel, jeg har 10mm2.
Laderen i bilen trekker max 6600W, så den fra Electrodrive trekker vel også mindre enn 32A. Med evnt 32A ville jo man fått: 32A X 230V=7360W, så det er for mye med 32A strømtrekk.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

jkirkebo

Sitat fra: Daeedor på søndag 10. november 2013, klokken 20:05
Dessuten må du ha en 40 amperes kurs for å sette opp en 32A lader , såvidt vites.

Nei, det er ikke noe krav om dette.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

PerBear

Sitat fra: Daeedor på søndag 10. november 2013, klokken 20:05
Dessuten må du ha en 40 amperes kurs for å sette opp en 32A lader , såvidt vites. (min leverandør satte opp en dedikert 20A kurs for min 16A lader , og det var egen jordfeil krets utenom 20A automaten , som også var helt spesiell. Den fantes ikke på lager i Norge, var noe med treghetsfunksjon og temperatur - så den måtte bestilles fra produsent)  Min ladestasjon kjøpte jeg fra "Electrodrive Europe" og den leveres også i 32A utgave. Leveringstid var 4 uker. Lykke til.... ;D
Hvorfor spesiell jordfeilbryter når EVSE boksen har det innebygget? Virker som elektrikeren din enten skriver regning med gaffel, jfr. Ø. Sunde, eller så vet han noe som andre ikke vet... ???
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Griffel

Sitat fra: PerBear på søndag 10. november 2013, klokken 21:35
Hvorfor spesiell jordfeilbryter når EVSE boksen har det innebygget? Virker som elektrikeren din enten skriver regning med gaffel, jfr. Ø. Sunde, eller så vet han noe som andre ikke vet... ???

Hvorfor tror du det?

http://salto.no/produkter/emh1-16a-32a-mode-3-vegg/
Sitat
Spesifikasjoner
Ladestasjonen leveres i flere versjoner avhengig av ønsket ladehastighet.
    230V/1fas/32A/7,2kW*
    400V/3fas/16A/11kW*
    400V/3fas/32A/22kW*
* Jordfeilbryter og automatsikring plasseres i sikringsskapet
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Daeedor

Sitat fra: Griffel på mandag 11. november 2013, klokken 00:01
Sitat fra: PerBear på søndag 10. november 2013, klokken 21:35
Hvorfor spesiell jordfeilbryter når EVSE boksen har det innebygget? Virker som elektrikeren din enten skriver regning med gaffel, jfr. Ø. Sunde, eller så vet han noe som andre ikke vet... ???

Hvorfor tror du det?

http://salto.no/produkter/emh1-16a-32a-mode-3-vegg/
Sitat
Spesifikasjoner
Ladestasjonen leveres i flere versjoner avhengig av ønsket ladehastighet.
    230V/1fas/32A/7,2kW*
    400V/3fas/16A/11kW*
    400V/3fas/32A/22kW*
* Jordfeilbryter og automatsikring plasseres i sikringsskapet


Takk for det - og - nei min elektriker skriver nok neppe regning med gaffel - jeg gjentar forøvrig gjerne at kjøpet av ladestasjon var INKLUDERT alt elektriker arbeide samt materiell - og til opplysning har jeg gått elektro-linjen , 3 årig.... ( med sluttretning service elektroniker...)  ;)  Nå er jeg nok ikke noe geni heller , da - men litt peiling har jeg alltids.  ::)

PerBear

Elbilhjelpen sine 16A EVSE for Type1/J1772 og 32A for Type2/Mennekes har begge innebygget jordfeilbryter og automatsikring.

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

elektrolux

#10
Alle våre semiportable ladestasjoner leveres med innebygget sikring og jordfeilvern.

Det koster litt ekstra, men vil i de fleste tilfeller gi en redusert totalpris siden ladestasjonene kan kobles til et hvilket som helst egnet stikk. Dermed kan de også tas med på tur i motsetning til stasjonære ladestasjoner. Vi venter snart inn helt nye 32A semiportable ladestasjoner med Mennekes stikk produsert i Tyskland. Se bildet.

Beklager ventetiden mange kunder opplever for tiden. Leverandørene våre lover snarlig levering, og jeg har omtrent gitt de blanko til å sende det de klarer å produsere. Kundene våre vil bli kontaktet så snart vi har varer å sende dem, og spurt om de fremdeles trenger det de står på venteliste for. Regner med at de fleste som nå venter vil få varene sine innen utgangen av november.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Daeedor

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 12. november 2013, klokken 13:49
Alle våre semiportable ladestasjoner leveres med innebygget sikring og jordfeilvern.

Det koster litt ekstra, men vil i de fleste tilfeller gi en redusert totalpris siden ladestasjonene kan kobles til et hvilket som helst egnet stikk. Dermed kan de også tas med på tur i motsetning til stasjonære ladestasjoner. Vi venter snart inn helt nye 32A semiportable ladestasjoner med Mennekes stikk produsert i Tyskland. Se bildet.

Beklager ventetiden mange kunder opplever for tiden. Leverandørene våre lover snarlig levering, og jeg har omtrent gitt de blanko til å sende det de klarer å produsere. Kundene våre vil bli kontaktet så snart vi har varer å sende dem, og spurt om de fremdeles trenger det de står på venteliste for. Regner med at de fleste som nå venter vil få varene sine innen utgangen av november.


Et lite øyeblikk , min gode mann :  denne boksen må vel plugges inn på en kurs som allerede eksisterer , ikke sant ? Montering av kursen den skal plugges inn i , er vel ikke inkludert i prisen vil jeg tro ? - og - hvor stor må den være for å kunne godkjennes for å plugge inn deres 32A boks ?   :)

elektrolux

Sitat fra: Daeedor på tirsdag 12. november 2013, klokken 14:28
denne boksen må vel plugges inn på en kurs som allerede eksisterer , ikke sant ? Montering av kursen den skal plugges inn i , er vel ikke inkludert i prisen vil jeg tro ?

Du har helt rett, og det er derfor jeg sier at det i de fleste tilfeller blir redusert pris. Må en legge ut ny kurs likevel kan de stasjonære løsningene bli rimeligere, men da er en bundet til en lokasjon.

Ellers skal 32A ladestasjonene kobles til 32A stikk, og 16A ladestasjonene kobles til 16A stikk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ellbil

Sitat fra: X-Trail på søndag 10. november 2013, klokken 20:40
Har en sånn 32a hjemmelader fra Electrodrive stående i utstilling på jobben. Den er sikkerttil salgs. Send pm hvis iinteressert :)
I flg Mathias hos dere må Electrodrive-stasjonen enten ha en 40A-kurs eller stasjonen må stilles ned til å bare yte 25A. Dvs at det tar nesten en time ekstra å lade med Elektrodrive vs en Salto eller en annen type.

Ellbil

Sitat fra: PerBear på søndag 10. november 2013, klokken 21:35
Sitat fra: Daeedor på søndag 10. november 2013, klokken 20:05
Dessuten må du ha en 40 amperes kurs for å sette opp en 32A lader , såvidt vites. (min leverandør satte opp en dedikert 20A kurs for min 16A lader , og det var egen jordfeil krets utenom 20A automaten , som også var helt spesiell. Den fantes ikke på lager i Norge, var noe med treghetsfunksjon og temperatur - så den måtte bestilles fra produsent)  Min ladestasjon kjøpte jeg fra "Electrodrive Europe" og den leveres også i 32A utgave. Leveringstid var 4 uker. Lykke til.... ;D
Hvorfor spesiell jordfeilbryter når EVSE boksen har det innebygget? Virker som elektrikeren din enten skriver regning med gaffel, jfr. Ø. Sunde, eller så vet han noe som andre ikke vet... ???

Jeg fikk samme svar fra Kristian hos Salto. For å benytte stasjonen fra Salto med et 32A støpsel, må det kobles til jordfeilvern type B, til en kostnad på nærmere 3000 ink. mva. Salto opererer med eks. mva-priser, da de bare selger til elektrikere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA