Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Type 2 vestlandet

Startet av Harlex, søndag 17. november 2013, klokken 17:51

« forrige - neste »

Harlex

Har sett dette vært diskutert et annet sted en gang men denne kan gjentas...
Har forstått det slik at det er/kan være problematisk å koble ladekabelen til endel av de offentlige ladestasjoner pga. ladekabelen er klumpete...
Hva med denne? : http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297
Er det slik at man setter ladehastigheten ned til 10A når man bruker denne type overgang?
Andre tips?
Jeg trenger en løsning raskt ettersom jeg skal avgårde på en lengre tur til neste helg og der er det offentlige ladestasjoner har jeg forstått.... Har ordnet meg med nøkkel og kanskje ladekabelen passer men hvis ikke så kan det by på et potensielt problem....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

edyrli

Sliter med det samme. Eneste forslag jeg har fått er å stripe fast bryteren på lokket slik man kan lade med lokket åpent.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

toppi

Sitat fra: Harlex på lørdag 09. november 2013, klokken 15:17
Har sett dette vært diskutert et annet sted en gang men denne kan gjentas...
Har forstått det slik at det er/kan være problematisk å koble ladekabelen til endel av de offentlige ladestasjoner pga. ladekabelen er klumpete...
Hva med denne? : http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297
Er det slik at man setter ladehastigheten ned til 10A når man bruker denne type overgang?
Andre tips?
Jeg trenger en løsning raskt ettersom jeg skal avgårde på en lengre tur til neste helg og der er det offentlige ladestasjoner har jeg forstått.... Har ordnet meg med nøkkel og kanskje ladekabelen passer men hvis ikke så kan det by på et potensielt problem....

Jeg har brukt den du nevner i 2 mnd nå på jobben. (Garasje) 13 A. Fungerer uproblematisk, aldri fått varmgang noe sted.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Harlex

Sitat fra: toppi på lørdag 09. november 2013, klokken 15:47
Sitat fra: Harlex på lørdag 09. november 2013, klokken 15:17
Har sett dette vært diskutert et annet sted en gang men denne kan gjentas...
Har forstått det slik at det er/kan være problematisk å koble ladekabelen til endel av de offentlige ladestasjoner pga. ladekabelen er klumpete...
Hva med denne? : http://www.clasohlson.com/no/Grenuttak/36-2297
Er det slik at man setter ladehastigheten ned til 10A når man bruker denne type overgang?
Andre tips?
Jeg trenger en løsning raskt ettersom jeg skal avgårde på en lengre tur til neste helg og der er det offentlige ladestasjoner har jeg forstått.... Har ordnet meg med nøkkel og kanskje ladekabelen passer men hvis ikke så kan det by på et potensielt problem....

Jeg har brukt den du nevner i 2 mnd nå på jobben. (Garasje) 13 A. Fungerer uproblematisk, aldri fått varmgang noe sted.
Den e god! Da blir det Teslatur på meg no omgående... Har sjekket lagerstatus på min nærmeste Clas ohlson.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Signature #280

Jeg forstår ikke hvordan du klarer deg med bare den.. Mangler jo fremdeles det blå adapteret??

Jærbuen

Er det Schuko-kontakten som er klumpete? Kan man ikke bare klippe den av og koble en ny "normal" Schuko.kontakt på Tesla-kabelen?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Anew

FWIW så har jeg lest på Teslas forum at Tesla planlegger å distribuere en "offisiell" skjøteledning til alle europeiske eiere pga. dette problemet.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Harlex

Sitat fra: Signature #280 på lørdag 09. november 2013, klokken 18:06
Jeg forstår ikke hvordan du klarer deg med bare den.. Mangler jo fremdeles det blå adapteret??
Mangler det ja så jeg har ikkje giddet å montere 1 fas 32A i garasjen ennå... Klarer meg fint.... Lader opp til 35 mil hjemme (vanligvis) på 16A dvs. 13A. Kjører til jobb. Lader der noen ganger 13A men noen ganger ikke. Når jeg kommer hjem har jeg gjerne et sted mellom 17 og 30 mil igjen avhengig av hvilke sprell jeg har foretatt meg i løpet av dagen. Setter den på lading om natten hjemme og hvis jeg ikke har fullt (for meg vanligvis 35) om morgenen lader jeg gjerne på jobb... Så ja det funker.... Men jeg ser frem til adapterene...
Har kjøpt Clas skjøteledningen nå så neste helg er reddet. Skal kjøre ca 20 mil på fredag og 20 mil tilbake på søndagen... Hadde vel gått greit ved å lade fullt på fredag men da hadde det blitt lite kjøring på lørdagen før hjemturen... Derfor fyller jeg gjerne en natt (f.eks natt til søndag) på en av de visstnok mange offentlige ladepunktene... Smidig og greit
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Sitat fra: Jærbuen på lørdag 09. november 2013, klokken 18:19
Er det Schuko-kontakten som er klumpete? Kan man ikke bare klippe den av og koble en ny "normal" Schuko.kontakt på Tesla-kabelen?
For all del men da ødelegger man kabelen....Ser for meg ut som schuko kontakten er klipset på klumpen. Klipper man av klumpen har man ikke muligheter for å klipse på adapterene når dem kommer.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Harlex

Sitat fra: Anew på lørdag 09. november 2013, klokken 18:42
FWIW så har jeg lest på Teslas forum at Tesla planlegger å distribuere en "offisiell" skjøteledning til alle europeiske eiere pga. dette problemet.
Den e god.... Håpe de kommer med en lang en også då... Jeg vurderer det adapter-kitet som tilbys her på forumet... Ser for meg at hytteturer til vinteren kan ende med at det er behov for en skjøteledning på 10-20 meter med tanke på at man ikke rekker helt frem til hytteveggen.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ebbrey

Var på clas for å handle grenuttaket det er bilde av flere steder på forumet. De hadde den ikke, men en som er oransje med 3 uttak. Kabelen på den var også 3G2,5.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

shb

Må ikke klippe den av nei. Da kan en ikke bytte adapter på den siden. Når de måtte komme. Blir visst ikke før Q1 på 400V heller.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Jærbuen

Sitat fra: Harlex på lørdag 09. november 2013, klokken 19:09
Sitat fra: Jærbuen på lørdag 09. november 2013, klokken 18:19
Er det Schuko-kontakten som er klumpete? Kan man ikke bare klippe den av og koble en ny "normal" Schuko.kontakt på Tesla-kabelen?
For all del men da ødelegger man kabelen....Ser for meg ut som schuko kontakten er klipset på klumpen. Klipper man av klumpen har man ikke muligheter for å klipse på adapterene når dem kommer.....

OK, Schuko blir klumpete da man har den sammen med adapter-delen, ikke rart den blir klumpete da . Må nok invistere i en kort stump med Schuko hann og hun da
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

jkirkebo

Sitat fra: Anew på lørdag 09. november 2013, klokken 18:42
FWIW så har jeg lest på Teslas forum at Tesla planlegger å distribuere en "offisiell" skjøteledning til alle europeiske eiere pga. dette problemet.

En ny schuko-adapter med 50cm ledning fra schuko-pluggen til UMC-kontakten fikser den biffen lett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA