Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Treg P85

Startet av edyrli, søndag 17. november 2013, klokken 17:15

« forrige - neste »

nofuelno

#60
Sitat fra: nofuelno på tirsdag 21. januar 2014, klokken 01:12
Det holder med 16A ( kontakten er ikke godkjent for mer )

Venter på bekreftelse av pris, men går inn for et så lavt påslag som mulig.
SPAM fjernet
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

moby666

Er dette en tysk(schuko) eller fransk versjon? Vil helst ha den norske (tyske) utgaven
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

nofuelno

#62
Sitat fra: moby666 på søndag 23. februar 2014, klokken 21:40
Er dette en tysk(schuko) eller fransk versjon? Vil helst ha den norske (tyske) utgaven
Det er Fransk utgave. ( den tyske kostet 250,- mere )
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Griffel

Sitat fra: nofuelno på søndag 23. februar 2014, klokken 23:49
Sitat fra: moby666 på søndag 23. februar 2014, klokken 21:40
Er dette en tysk(schuko) eller fransk versjon? Vil helst ha den norske (tyske) utgaven
Det er Schuko ( tysk) utgave.
Den som som er avbildet der du linker til er Fransk variant.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

nofuelno

Sitat fra: Griffel på mandag 24. februar 2014, klokken 00:55
Sitat fra: nofuelno på søndag 23. februar 2014, klokken 23:49
Sitat fra: moby666 på søndag 23. februar 2014, klokken 21:40
Er dette en tysk(schuko) eller fransk versjon? Vil helst ha den norske (tyske) utgaven
Det er Schuko ( tysk) utgave.
Den som som er avbildet der du linker til er Fransk variant.
Ja, det er den Franske vi selger intil videre da det tyske koster 250,- + mva mer
uten at den er noe sikrere eller bedre av den grunn. Alt ladeutstyr som er produsert for Europa har den såkalte Europluggen, og da passer den også inn i denne "franske" utgaven av Schuko-uttak.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Griffel

Sitat fra: nofuelno på mandag 24. februar 2014, klokken 10:32
Sitat fra: Griffel på mandag 24. februar 2014, klokken 00:55
Sitat fra: nofuelno på søndag 23. februar 2014, klokken 23:49
Sitat fra: moby666 på søndag 23. februar 2014, klokken 21:40
Er dette en tysk(schuko) eller fransk versjon? Vil helst ha den norske (tyske) utgaven
Det er Schuko ( tysk) utgave.
Den som som er avbildet der du linker til er Fransk variant.
Ja, det er den Franske vi selger intil videre da det tyske koster 250,- + mva mer
uten at den er noe sikrere eller bedre av den grunn. Alt ladeutstyr som er produsert for Europa har den såkalte Europluggen, og da passer den også inn i denne "franske" utgaven av Schuko-uttak.
Jeg ser heller ingen spesiell grunn til å velge den Tyske for dette som er en spesialkontakt for lading av elbil med 8/14A spesialkladd.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

moby666

Lagde en skjøtekabel av kontakten slik at jeg kan lade med 14 ampere flere steder
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

nofuelno

Sitat fra: moby666 på tirsdag 25. februar 2014, klokken 20:00
Lagde en skjøtekabel av kontakten slik at jeg kan lade med 14 ampere flere steder
Andre som vil ha en slik sladd ?
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Mr.Zero

Hvorfor lage det så komplisert..? Det holder faktisk med en magnet.. :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

master67

Funker den kladden? Jeg har akkurat fått i en sånn og vurderer å lage en skjøtledning jeg også

TB

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 11. mars 2014, klokken 11:54
Hvorfor lage det så komplisert..? Det holder faktisk med en magnet.. :)

Interessant - er det eit reed rele montert inn i støpselet til den automatiske 8/14 EVSE, og ein magnet i den spesielle kontakten? Magnet vil aktivere rele - og gi 14 A. Ingen magnet gir 8 A.

Stemmer dette? Det er fornuftig, vil vere ein enkel, men funksjonell metode. Min tanke var kommunikasjon på faseleder, ala X10 eller HomePlug. Vil kreve fleire, og dyrare komponentar. Samme med RFID, vil og vere teknisk mulig, men fleire komponentar.

Om det blir bekrefta at magnet er signalet er det berre korrekt plassering av magneten som skal til. Så kan enkelt i teorien ein normal kontakt bli gjort om til 14A typen - om det er fysisk plass til magneten inni ein normal kontakt?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Mr.Zero

Sitat fra: TB på tirsdag 11. mars 2014, klokken 23:30
Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 11. mars 2014, klokken 11:54
Hvorfor lage det så komplisert..? Det holder faktisk med en magnet.. :)

Interessant - er det eit reed rele montert inn i støpselet til den automatiske 8/14 EVSE, og ein magnet i den spesielle kontakten? Magnet vil aktivere rele - og gi 14 A. Ingen magnet gir 8 A.

Stemmer dette? Det er fornuftig, vil vere ein enkel, men funksjonell metode. Min tanke var kommunikasjon på faseleder, ala X10 eller HomePlug. Vil kreve fleire, og dyrare komponentar. Samme med RFID, vil og vere teknisk mulig, men fleire komponentar.

Om det blir bekrefta at magnet er signalet er det berre korrekt plassering av magneten som skal til. Så kan enkelt i teorien ein normal kontakt bli gjort om til 14A typen - om det er fysisk plass til magneten inni ein normal kontakt?

Dette stemmer! Bare å legge en moderat sterk magnet inntil støpselets side når det det plasseres i en vanlig stikkontakt. Kladden lures trill rundt - og vips lader den 14A. Magneten trenger ikke være nær støpselet når kladden har satt igang strømforsyningen. Det er min erfaring.. :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Berg

Etter det jeg har skjønt på ladekladden så er det den franske kontakten med jording i midten som aktiverer 14amp. Hvis man leser på kabelen så er det en 3x2,5 +0,75 kvadrat som er brukt, der 0,75 kvadraten er signalkabel for 8 eller 14 amp. Så hvis man for eks putter en skrue eller lignende inn i det 5mm hulle på kontakten så aktiverer man 14 amp. Men dette må jeg først finne mere ut av før jeg tør å gjøre det. ladekladden koster vel rundt 7000,- og laderen i bilen er sikkert ennå dyrere. Jeg kan ikke se at en green up kontakt i veggen vil ha noe annen funksjon en å jumpe over en kontakt inne i hullet på stikken?? Er det noen som har prøvd dette??

TB

Sitat fra: Berg på tirsdag 08. april 2014, klokken 22:49
Etter det jeg har skjønt på ladekladden så er det den franske kontakten med jording i midten som aktiverer 14amp. Hvis man leser på kabelen så er det en 3x2,5 +0,75 kvadrat som er brukt, der 0,75 kvadraten er signalkabel for 8 eller 14 amp. Så hvis man for eks putter en skrue eller lignende inn i det 5mm hulle på kontakten så aktiverer man 14 amp. Men dette må jeg først finne mere ut av før jeg tør å gjøre det. ladekladden koster vel rundt 7000,- og laderen i bilen er sikkert ennå dyrere. Jeg kan ikke se at en green up kontakt i veggen vil ha noe annen funksjon en å jumpe over en kontakt inne i hullet på stikken?? Er det noen som har prøvd dette??

At det er fransk kontakt / jord på kontakten har ingen sammenheng med aktivering av 14A, det finnes "green up" kontakt med euro kontakt og.

I følge post på forum er det ein magnetbryter / "reed rele" støpt inn i støpsel, denne aktiverer 14A lading.

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 12. mars 2014, klokken 08:55
Dette stemmer! Bare å legge en moderat sterk magnet inntil støpselets side når det det plasseres i en vanlig stikkontakt. Kladden lures trill rundt - og vips lader den 14A. Magneten trenger ikke være nær støpselet når kladden har satt igang strømforsyningen. Det er min erfaring.. :)

Dvs, teknisk sett ikkje nødvendig og kjøpe green up kontakt - treng berre ein magnet.

Men, hugs på årsaken til denne kontakten: Ved lading på slitne / dårlig schuko kontakt kan det bli varmgang både ved 10 og 14 A - dvs ved "ukjent" kontakt er det standard på 8A - og ved "kjent" kontakt 14A.

Dvs, for og sleppe og lære opp brukere. Utstyr må tåle at brukere ikkje les ikkje manual, og sluttar ikkje bruke utstyr før det ikkje virkar / har brent opp.  ::)
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

pwb

#74
Testet dette nå, tok en liten magnet og holdt på siden av kontakten når jeg satte den inn (den som settes inn i veggen), da lyser den på 14A :-) og magneten trenger ikke å være der etter at kontakten er satt inn. Den virker kun på en side, mulig en kraftigere magnet vil virke på alle sidene, men det var et genialt triks, takk :-)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA