Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 6,6 KW lader hvilke bruksområder?

Startet av Signature #280, søndag 17. november 2013, klokken 10:46

« forrige - neste »

Signature #280

Jeg klarer ikke starte forvarming av bilen når UMC'en er koblet til.. Jeg får som mange her feilmelding når den er koblet til, må ofte koble til et par ganger før jeg får satt igang lading osv, men nå som kulden kommer er dette vesentlig at fungerer..

Kobler jeg ikke til UMC eller fysisk åpner og lukker bilen med UMC tilkoblet er det ikke noe problem..

Er det en feil på min UMC eller er dette firmware?

Har noen forresten fått byttet sin UMC, har de noen liggende?

getor

Jeg hadde problemer med å få ladingen igang forrige dagen og ble tipset om en reset-knapp på UMC'en. Lukk bilen og ladeluken, press reset-knappen i min. 20 sek., vekk opp bilen igjen ved å trykke på bresepedalen og så i park, og så tar du ladeprosedyren som vanlig.
Om enn mitt problem var annet enn ditt så fungerte det. Verd å forsøke?

Patosan

Sitat fra: Signature #280 på lørdag 09. november 2013, klokken 09:00
Jeg klarer ikke starte forvarming av bilen når UMC'en er koblet til.. Jeg får som mange her feilmelding når den er koblet til, må ofte koble til et par ganger før jeg får satt igang lading osv, men nå som kulden kommer er dette vesentlig at fungerer..
Jag har precis samma problem som du bekriver här.
Har varit i kontakt med Tesla som säger att jag ska få en ny UMC.
Förväntar jag får det på onsdag, när de monterar dubbel-laddare.
VIN 15026

LinkedIn

Spinner

Har skrevet dette en del steder her nå :p Men jeg hadde samme problemer, og de ble helt borte med en ladekabel fra Mennekes kjøpt hos Salto :)

sindrej

Jeg starta forvarming i går med UMC tilkoblet.  Det fungerte som det skulle, men bilen var ferdigladdet. Jeg mistenker at strømmen til oppvarmingen kom fra batteriet og ikke strømnettet da. It nett. Så det ihvertfall ikke et generelt problem. Jeg kan ikke starte lading via app.

TS

Sitat fra: Sbr på lørdag 09. november 2013, klokken 12:40
Har skrevet dette en del steder her nå :p Men jeg hadde samme problemer, og de ble helt borte med en ladekabel fra Mennekes kjøpt hos Salto :)


Da burde Tesla kjøpe UMC OEM fra Mennekes...

Jeg har aldri hatt problemer med forvarming fra app når det først oppnås kontakt. Og det er enkelt nå som jeg deaktiverte dvalemodusi bilen ..
Har FW 5.6
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Veggen

Jeg får startet varming fra app selv om UMC er tilkoblet, har aldri hatt problemer med det.
Strøm til varme trekkes uansett fra batteriet uansett om lading foregår eller ikke.

ElOle

Sitat fra: TS på lørdag 09. november 2013, klokken 12:44
Sitat fra: Sbr på lørdag 09. november 2013, klokken 12:40
Har skrevet dette en del steder her nå :p Men jeg hadde samme problemer, og de ble helt borte med en ladekabel fra Mennekes kjøpt hos Salto :)


Da burde Tesla kjøpe UMC OEM fra Mennekes...

Jeg har aldri hatt problemer med forvarming fra app når det først oppnås kontakt. Og det er enkelt nå som jeg deaktiverte dvalemodusi bilen ..
Har FW 5.6

Da jeg var i Stavanger butikken for å prøvekjøre for et par dager siden la jeg merke til at det stod Mennekes på alle ladekablene. Så Tesla vet nok selv hva som funker.....

Ole

Kjelli

Det er salto lade stasjoner med type 2 mennekes kontakt som brukes i Stavanger sjappa :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA