Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ford Focus bestilt

Startet av FrodeW, søndag 17. november 2013, klokken 08:18

« forrige - neste »

FrodeW

Noen som har info om Tesla vil betale for datatrafikk når man feks. er på roadtrip i Tyskland?

Roaming koster jo som kjent litt hvis man er utenfor Skandinavia, hva inkluderer egentlig abonnementet som følger bilen?

Andrewas

Tja, det er jo ikke du som står som eier av abonnementet på sim kortet som står i bilen. Datatrafikk koster penger så det er nok Tesla som betaler. Kartet fungerte fint for meg i utlandet ihvertfall - selv om det bare var en liten tur inn i Sverige. Dette varer nok ikke evig, men enn så lenge tror jeg Tesla folkene i Norge har så mye å ordne at dette har blitt liggende. De har heller ikke forberedt oss kunder på at det kommer en dag da denne utgiften flyttes fra Tesla til den enkelte kunde. - Eller har de det? Noen som har sett noe om dette i noe med liten skrift?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

stianrod

Står at vi har gratis kartoppdatering i 7 år, så ville tro at det gjelder dataabonomentet i bilen...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Hyperstress

Sitat fra: stianrod på lørdag 09. november 2013, klokken 03:41
Står at vi har gratis kartoppdatering i 7 år, så ville tro at det gjelder dataabonomentet i bilen...

Det gjelder vel neppe dataabo. Det er vel heller da snakk om off-line kart i instrumentpanelet..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

laumb

Hvilket kart det er er ikke definert så juridisk kan det være begge kart.
Dersom du vil oppdatere ditt Google kart i løpet av de første 7 årene, og Tesla ikke vil betale - så har man en sterk sak juridisk.

Spinner

Det blir jo lokaltakst på roaming i hele Europa neste sommer, så da kommer vel Tesla uansett billigere unna :)

TS

I techpakken skulle det vært et offline kart slik jeg tolket det da de fjernet lagringsplass til musikk pga det i lydpakken.
I min er jeg avhengig av mobilnettet for å få opp kart (Google )

Hva opplever andre?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

fredag

Sitat fra: FrodeW på lørdag 09. november 2013, klokken 02:29
Noen som har info om Tesla vil betale for datatrafikk når man feks. er på roadtrip i Tyskland?

Roaming koster jo som kjent litt hvis man er utenfor Skandinavia, hva inkluderer egentlig abonnementet som følger bilen?

Kart, web-browsing, internett-radio funker fint i Danmark og Tyskland.

Veldig praktisk med trafikkinformasjon på kartet når man kjører på autobahn.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

larern

Sitat fra: TS på lørdag 09. november 2013, klokken 12:47
I techpakken skulle det vært et offline kart slik jeg tolket det da de fjernet lagringsplass til musikk pga det i lydpakken.
I min er jeg avhengig av mobilnettet for å få opp kart (Google )

Hva opplever andre?

Opplever akkurat det samme som deg - kartet på hovedskjermen forsvinner når 3G faller ut eller dekningen blir dårlig. Blir tydeligvis ikke lagret "off-line" i bilen slik som antydet da lagring av 3.000 melodier på HD forsvant - UPRAKTISK :(
(har også Tech-pakke)

Sitat fra: Sbr på lørdag 09. november 2013, klokken 12:43
Det blir jo lokaltakst på roaming i hele Europa neste sommer, så da kommer vel Tesla uansett billigere unna :)

MEN: Flott at 3G fungerer i utlandet - og også hvis det blir "lokaltakst på roaming" i hele Europa fra neste sommer :) - stemmer det?
Tesla Model S (S85, levert 28.09.2013, VIN***16711) + USA-LEAF. (Moss)

Adrian

Sitat fra: larern på søndag 10. november 2013, klokken 23:14
Sitat fra: TS på lørdag 09. november 2013, klokken 12:47
I techpakken skulle det vært et offline kart slik jeg tolket det da de fjernet lagringsplass til musikk pga det i lydpakken.
I min er jeg avhengig av mobilnettet for å få opp kart (Google )

Hva opplever andre?

Opplever akkurat det samme som deg - kartet på hovedskjermen forsvinner når 3G faller ut eller dekningen blir dårlig. Blir tydeligvis ikke lagret "off-line" i bilen slik som antydet da lagring av 3.000 melodier på HD forsvant - UPRAKTISK :(
(har også Tech-pakke)

Sitat fra: Sbr på lørdag 09. november 2013, klokken 12:43
Det blir jo lokaltakst på roaming i hele Europa neste sommer, så da kommer vel Tesla uansett billigere unna :)

MEN: Flott at 3G fungerer i utlandet - og også hvis det blir "lokaltakst på roaming" i hele Europa fra neste sommer :) - stemmer det?

Dette er bare et forslag fra EU. Tror ikke det kommer til å bli godkjent. Hvis roamingen blir lokal takst i hele EU, så er det jo bare å få seg et svinbillig spansk (eller et annet land) abonnement og bruke som du vil i norge. Tror ikke operatørene går med på det, hvem skal betale for å vedlikegholde nettet og kostnader for å bygge nytt?? Dette er en ønsketenking som ikke er gjennomførbart i mine øyne, selv om det hadde vært digg.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Kallagtunet

Blir spennende å se hvor lenge Tesla lar være å ta betalt!

Milzit

Sitat fra: TS på lørdag 09. november 2013, klokken 12:47
I techpakken skulle det vært et offline kart slik jeg tolket det da de fjernet lagringsplass til musikk pga det i lydpakken.
I min er jeg avhengig av mobilnettet for å få opp kart (Google )

Hva opplever andre?
Du får ikke kart på den store skjermen når du er offline. Da kommer det bare opp en boks for å skrive inn adresse, og så får man navigasjon på den lille skjermen.
Det virker allerede utrolig gammeldags å måtte skrive inn adressen dit man skal, utrolig bra å bare skrive inn navnet på butikken man skal til...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA