Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Software 5.8 med TPMS kalibrering og viskerskiftemodus

Startet av Torpedo Ted, lørdag 16. november 2013, klokken 20:40

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Jeg, og mange andre her virker å være veldig forvirret rundt hva som har vært inkludert og hva som ikke har vært inkludert før prisoppgangen i dag. Starter derfor denne tråden for å komme til bunns i dette.

Jeg har bestilt P84 med det meste av utstyr og lurer på om noen (helst de som nylig har fått bil) kan bekrefte følgende:

1. Får jeg "Utvidet nappaskinntrim" på min bil?
2. Får jeg "Matchende Yacht-gulv"
3. Får jeg tåkelys?
4. Alcantara innertak? (denne er jeg ganske sikker på at jeg har)

Tilleggsspørsmål: Er Tech, og spesielt High-fi pakken fortsatt den samme? High fi pakken har jo en vannvittig prisøkning.

trygvelo

Har P85+ og i forhold til min bil er svarene, Nei, Nei, Nei og Ja.

Syns jeg så i en annen tråd at tech har noen endringer, men har ikke satt meg inn eventuelle forskjeller.
Hi-fi pakke er ifølge alle kilder jeg har funnet nøyaktig den samme. Ser også sånn ut i forhold til beskrivelsen av pakken.

Torpedo Ted

Når bestilte/fikk du din bil? Min bestilling er jo i alle fall avbildet med tåkelys...

Også_Øyvind_H

10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Torpedo Ted

Sitat fra: Også_Øyvind_H på lørdag 09. november 2013, klokken 13:06
Den er nok avbildet med adaptive kurvelys (fra Tech-pakken)

Er ikke det tåkelys da?

I ordrebekreftelsen er bilen også avbildet med skinn i samme farge som jeg valgte på setene i både dører, dashbord etc...

Brede

Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 09. november 2013, klokken 13:19

Er ikke det tåkelys da?

I ordrebekreftelsen er bilen også avbildet med skinn i samme farge som jeg valgte på setene i både dører, dashbord etc...

Det du ser er kurvelysene, tåkelysene var plassert nedenfor der igjen (små linser).
Du ser nok også kunstskinn og ikke nappa, vanskelig å se forskjell på My Tesla. ;)

BMW850

Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 09. november 2013, klokken 13:19

Er ikke det tåkelys da?

Ang. skinn. Mye usikkerhet rundt dette. Er nappaskinn og kunstskinn så vanskelig å se forskjell på at ingen, særlig de som har fått bilene sine kan bekrefte eller avkrefte? Når det stod ved bestillingstidspunktet mitt under "Options" ved valg av PERFORMANCE under interiør: Nappaskinnseter er standard, kontrastkanting og Alcantara-polstring. Skinn i stor utstrekning.

Fikk også her om dagen svar på dette fra HQ, utdrag fra mail: Det er Nappa skinn på både på døren og dashbordet.

Så får vi se om vi kommer til bunns i det ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

erot

Man kan vel ikke avgjøre det på mykhet/hardhet på dørene og dash? Er jo sydd stramt mot hardt underlag, så overflaten vil føles ganske hard også med nappa vil jeg tro? Gjetter bare nå...

Her tror jeg noen må frem med nesegrevet. Skal vel være mulig å lukte skinn?

LED

Det er flere punkter i tech pakken som kanskje går innunder standard utstyr nå.
Ut i fra den oppdaterte beskrivelsen på techpakken på designstudio så er følgende fjernet fra beskrivelsen:

- Xenon lys
- elektrisk hevet bakdør
- HD ryggekamera

Av nye ting så er sidespeil varme kommet med i beskrivelsen.

Tech pakken har økt fra kr 23 850 til kr 24 500kr på tross av at disse tre tingene MEST SANNSYNLIG er fjernet pakken og innført som standard utstyr. Dette er bare noe jeg synser på.

Dersom det er tilfelle så synes jeg ikke prisstigningen på en standard model S85 (før kr 509 500, nå kr 525 800) er noe å si på. Du får jo tross alt xenon lys, el bakdør og HD kamera bak (for den som måtte trenge det).

Tech pakken derimot....

Trøndertesla

Den gamle spekken og de gamle prisene er fortsatt tilgjengelig på nettet på denne linken: http://www.teslamotors.com/no_NO/models/options.
De har fjernet denne linken fra hovedmenyen, men den er forsatt tilgjengelig på hovedsiden på "Model S" sidene. Jeg sendte en mail til Tesla om dette - det beste er vel å få "det gamle" helt bort for å unngå forvirring...
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA