Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Software 5.8 med TPMS kalibrering og viskerskiftemodus

Startet av Øyvind.h, lørdag 16. november 2013, klokken 15:06

« forrige - neste »

Øyvind.h

Har noen testet Teslas UMC på andre biler som støtter mennekes type 2 på bilsiden? For Umc'en har vel standard type 2 plugg?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Griffel

#1
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. november 2013, klokken 14:53
Har noen testet Teslas UMC på andre biler som støtter mennekes type 2 på bilsiden? For Umc'en har vel standard type 2 plugg?
Det er vel foreløbig ganske få med BMWi3, VW e-up elle Renault Zoe, som fra før har Tesla model S som da kan prøve dette?

Pluggen går nok greit så om ikke Telsa har noen egen gjenkjennings kodering i UMCen (noe de trolig ikke har) vil den nok virke, siden alle tilsvarende type 2 standard kabler med kladd virker på Tesla.

Tilføyd 21.02.2014.
Tesla skriver på UMC, og i bruksanvisningen for UMC at den kun skal brukes for Tesla.
Det er også nå påvist at Tesla parallellkobler ledere i kabel når en bruker blått adapter, og at strømmen i L1, L2 og L3 når den benyttes for Tesla er under 16A i hver av disse stiene med Blått adapter, (forsåvidt også med Schuko- og Rødt-adapter).
Benyttes den på en annen bil som kan trekke 32A vil den trekke dette kun på L1 som muligens ikke er dimensjonert for mer enn 16A og muligens også er beskyttet med sikring i L1, L2 og L3.
Selv om det virker når en prøver har en ingen garanti for at UMCs levetid med 32A i L1 f.eks med BMWi3 kan bli relativt kort.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Øyvind.h

Sitat fra: Griffel på fredag 08. november 2013, klokken 15:54
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. november 2013, klokken 14:53
Har noen testet Teslas UMC på andre biler som støtter mennekes type 2 på bilsiden? For Umc'en har vel standard type 2 plugg?
Det er vel foreløbig ganske få med BMWi3, VW e-up elle Renault Zoe, som fra før har Tesla model S som da kan prøve dette?

Pluggen går nok greit så om ikke Telsa har noen egen gjenkjennings kodering i UMCen (noe de trolig ikke har) vil den nok virke, siden alle tilsvarende type 2 standard kabler med kladd virker på Tesla.
Det er også min teori.

Bakgrunnen for spørsmålet er fordi jeg har kjøpt en ekstra UMC som er planlagt brukt som en felles lader for flere (uten å diskriminere på biltype så lenge bilen støtter europeisk ladestandard).

Håper noen kan teste, men Teslas UMC plugg ser helt ut som standard mennekes type 2. Og da er det ganske naturlig å tenke at de også har benyttet en standard i UMC``en som gjør at andre biler også kan kommunisere korrekt med den.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. november 2013, klokken 14:53
Har noen testet Teslas UMC på andre biler som støtter mennekes type 2 på bilsiden? For Umc'en har vel standard type 2 plugg?

Her lades en BMW I3 med en Tesla UMC:
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Griffel

Sitat fra: Amoss på torsdag 20. februar 2014, klokken 02:57
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 08. november 2013, klokken 14:53
Har noen testet Teslas UMC på andre biler som støtter mennekes type 2 på bilsiden? For Umc'en har vel standard type 2 plugg?

Her lades en BMW I3 med en Tesla UMC:
En liten advarsel er tilføyd i svar #1
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA