Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bagasjeromstrekk til TMS, finnes det?

Startet av Coachen, lørdag 16. november 2013, klokken 00:08

« forrige - neste »

Viking1

Sitat fra: Vind på fredag 28. februar 2014, klokken 15:17
Sitat fra: Viking1 på fredag 28. februar 2014, klokken 15:11
Trodde en liten stund jeg ikke fikk muligheten til å styre bilen med mobilen i tillegg til å se ladestasjoner,  planlegge kjøringen, nøyaktig informasjon om rekkevidde osv?
Det er standard - så du trenger ikke å bekymre deg.  ConnectedDrive har noen morsomme funksjoner - men ikke kritisk å ha.

Thx, da håper jeg min selvforskyldte "storm i honning melken" kan roe seg og nesen puttes under dyna igjen.. :)

LMOR

#16
Da tror jeg du kan slappe helt av. Du får de tingene du nevner. I tillegg så får du BMW Apps, som gir det mye av det samme som 6AK men via din egen telefon og ditt SIM kort.

Det du ikke får er (6AK):
Access to a WAP based BMW Online portal to view a wide range of general and location-based information services. These include the latest news and sports headlines, a five-day weather forecast and an online POI search via Google Local Search.
The in-vehicle BMW Application menu offers a choice of apps that can be managed individually to build a personalised portfolio including Wiki Local, BMW Routes and Qype. Further personalised content includes My News and Online Office for access to a personal email account in the vehicle (these require configuration in the ConnectedDrive portal).

Du mister altså noen Apps som kan kommunisere direkte fra bilen. Hvis jeg ikke husker feil er BMW routes en slags NAF veibok, som viser deg severdigheter osv. Veldig nyttig i jobbsammenheng .... (joke). Og dette har ingenting med forbruk, ruteplanlegging, ladestasjoner. Det er standard, og med 609 er mer standard som f.eks. dynamisk informasjon.

Det du heller ikke får er:
6AM Real Time Trafic Information - som er at du får tilgang til info om hvordan andre i3 opplever trafikken på den vegen du skal kjøre i real time,
6AN Concierge Services - Hjelp til å booke teater og restaurant, eller sende POI direkte til bilen slik at du ikke trenger å taste noe som helst osv.
6AR Internett  - som gjør at du kan surfe på nettet mens du kjører....
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Viking1

Sitat fra: LMOR på fredag 28. februar 2014, klokken 15:23
Da tror jeg du kan slappe helt av. Du får de tingene du nevner. I tillegg så får du BMW Apps, som gir det mye av det samme som 6AK men via din egen telefon og ditt SIM kort.

Det du ikke får er (6AK):
Access to a WAP based BMW Online portal to view a wide range of general and location-based information services. These include the latest news and sports headlines, a five-day weather forecast and an online POI search via Google Local Search.
The in-vehicle BMW Application menu offers a choice of apps that can be managed individually to build a personalised portfolio including Wiki Local, BMW Routes and Qype. Further personalised content includes My News and Online Office for access to a personal email account in the vehicle (these require configuration in the ConnectedDrive portal).

Du mister altså noen Apps som kan kommunisere direkte fra bilen. Hvis jeg ikke husker feil er BMW routes en slags NAF veibok, som viser deg severdigheter osv. Veldig nyttig i jobbsammenheng .... (joke). Og dette har ingenting med forbruk, ruteplanlegging, ladestasjoner. Det er standard, og med 609 er mer standard som f.eks. dynamisk informasjon.

Det du heller ikke får er:
6AM Real Time Trafic Information - som er at du får tilgang til info om hvordan andre i3 opplever trafikken på den vegen du skal kjøre i real time,
6AN Concierge Services - Hjelp til å booke teater og restaurant, eller sende POI direkte til bilen slik at du ikke trenger å taste noe som helst osv.
I kombinasjon med 7S9
6AR Internett  - som gjør at du kan surfe på nettet mens du kjører....

Takk for et raskt og godt svar!

Jeg tok i et svakt øyeblikk heller ikke med 6AM Real Time Trafic Information i pakken min, vet du om dette er utelukket å kjøpe nå i etterkant?

bromm

Sitat fra: LMOR på fredag 28. februar 2014, klokken 15:23
I tillegg så får du BMW Apps, som gir det mye av det samme som 6AK men via din egen telefon og ditt SIM kort.

Dette er ikke helt riktig - BMW Apps krever 6AK Connected Drive Services - dette står også spesifikt nevnt i prislisten. Det er 6AK som gir bilen mulighet til å kunne bruke/styre BMW Apps...

LMOR

Sitat fra: Viking1 på fredag 28. februar 2014, klokken 15:28
Jeg tok i et svakt øyeblikk heller ikke med 6AM Real Time Trafic Information i pakken min, vet du om dette er utelukket å kjøpe nå i etterkant?
Det er ikke sikkert det var så svakt, for alle de 3 siste krever 6AK, fordi de da kommuniserer via bilens SIM kort og ikke ditt, altså så bør en da like greit kjøpe hele 7S9 pakken, slik som jeg har gjort.

MEN, det er ting som tyder på at du får 6AM som en del av 609 pakken (de som bestilte tidlig). Det står det i UK, men har ikke sett det noe annet sted, så du får ta det som en bonus hvis det kommer :-)

Ellers forstår jeg ikke helt at du ikke kan oppgradere til 6AK. Men det kan være at standard kortet er en BMW EU avtale, mens 6AK har et kort fra Norge, siden det skal overføre mer data. Det blir sikkert klarere om noen måneder.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Viking1

#20
Sitat fra: bromm på fredag 28. februar 2014, klokken 15:31
Sitat fra: LMOR på fredag 28. februar 2014, klokken 15:23
I tillegg så får du BMW Apps, som gir det mye av det samme som 6AK men via din egen telefon og ditt SIM kort.

Dette er ikke helt riktig - BMW Apps krever 6AK Connected Drive Services - dette står også spesifikt nevnt i prislisten. Det er 6AK som gir bilen mulighet til å kunne bruke/styre BMW Apps...

Da er det greit misvisende at de i kontrakten skriver BMW Apps som en del av valgt ekstra utstyr, derfor har jeg ikke vært obs på at dette ikke gjelder om jeg ikke hadde med 6AK. Siden det er i kontrakten ser jeg for meg å få gode svar fra bilforhandler om dette i praksis ikke er med likevel?

LMOR

Sitat fra: bromm på fredag 28. februar 2014, klokken 15:31
Sitat fra: LMOR på fredag 28. februar 2014, klokken 15:23
I tillegg så får du BMW Apps, som gir det mye av det samme som 6AK men via din egen telefon og ditt SIM kort.
Dette er ikke helt riktig - BMW Apps krever 6AK Connected Drive Services - dette står også spesifikt nevnt i prislisten. Det er 6AK som gir bilen mulighet til å kunne bruke/styre BMW Apps...
Det er en endring BMW har gjort i prislisten. BMW Apps bruker ikke SIM kortet i bilen, eller kommuniserer via bilen. Det var ingen kobling når vi bestilte bilen, og som du ser har Viking1 BMW Apps i sin kontrakt uten å ha 6AK.
Hvis dette er feil, så har en et bedre utgangspunkt for oppgradering i det minste.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Viking1

Sitat fra: LMOR på fredag 28. februar 2014, klokken 15:42
Sitat fra: Viking1 på fredag 28. februar 2014, klokken 15:28
Jeg tok i et svakt øyeblikk heller ikke med 6AM Real Time Trafic Information i pakken min, vet du om dette er utelukket å kjøpe nå i etterkant?
Det er ikke sikkert det var så svakt, for alle de 3 siste krever 6AK, fordi de da kommuniserer via bilens SIM kort og ikke ditt, altså så bør en da like greit kjøpe hele 7S9 pakken, slik som jeg har gjort.

MEN, det er ting som tyder på at du får 6AM som en del av 609 pakken (de som bestilte tidlig). Det står det i UK, men har ikke sett det noe annet sted, så du får ta det som en bonus hvis det kommer :-)

Ellers forstår jeg ikke helt at du ikke kan oppgradere til 6AK. Men det kan være at standard kortet er en BMW EU avtale, mens 6AK har et kort fra Norge, siden det skal overføre mer data. Det blir sikkert klarere om noen måneder.

Krysser fingrene, om en uke vet jeg mye mer om dette =)
Jeg var en av dem som signerte kontrakt i midten av desember, så kan kanskje være heldig her tross alt.
=)


LMOR

#23
Sitat fra: Viking1 på fredag 28. februar 2014, klokken 15:52
Krysser fingrene, om en uke vet jeg mye mer om dette =)
Jeg var en av dem som signerte kontrakt i midten av desember, så kan kanskje være heldig her tross alt.
=)
Eller gi meg VIN nummeret her eller på en PM, så skal jeg finne ut dette :-)
BTW, så har jeg ikke sett noen som har 6NR uten 6AK (så bromm kan dessverre ha rett), så du kan da får noen dager til å krangle om det før du må betale bilen :-)
Glemm det Viking1, det var ikke så vanskelig å finne bilen din :-)
Du får da i 6xx serien:
S609A Navigationssystem Professional   Navigation system Professional
S654A DAB-Tuner   Radio Bavaria C III
S674A HiFi System Harman Kardon   Hi-Fi System Harman Kardon
S6ACA Intelligenter Notruf   Intelligent emergency call
S6AEA TeleServices   TeleServices
S6APA Remote Services   Remote Services
S6NRA Apps   Apps
S6NSA Komforttelefonie mit erw. Smartphone   Convenience telephony with extended smartphone connectivity

Du får altså 6NR, men ikke 6AM
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Men det var ikke så vanskelig å finne en, så jeg hadde rett :-)

Denne bilen er sendt til Norge:

S609A Navigationssystem Professional   Navigation system Professional
S654A DAB-Tuner   Radio Bavaria C III
S674A HiFi System Harman Kardon   Hi-Fi System Harman Kardon
S6ACA Intelligenter Notruf   Intelligent emergency call
S6AEA TeleServices   TeleServices
S6APA Remote Services   Remote Services
S6NRA Apps   Apps

Altså ingen 6AK, men med 6NR. Tviler sterkt på at det kan stå i papirene etter produksjonen uten at den finnes.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

#25
Mye frem og tilbake her ser jeg - men dette er nok så enkelt at man kan ha så mye BMW Apps man vil i bilen, men det vil likevel ikke fungere uten 6AK (om det er med eller ikke har derfor ikke så mye betydning).

BMW Apps fungerer på den måten at bilens iDrive-system får tilgang til kompatible Apps på en mobiltelefon (eller iPod) gjennom at den har oppkobling med "moder-app'en" BMW Connected. Denne fungerer ikke uten 6AK, og derfor vil heller ikke BMW Apps kunne brukes ("BMW Apps" finnes der inne i menyen, ja - men appene kommer ikke i lista før BMW Conected-appen har koblet seg opp)...

LMOR

Sitat fra: bromm på fredag 28. februar 2014, klokken 16:29
Mye frem og tilbake her ser jeg - men dette er nok så enkelt at man kan ha så mye BMW Apps man vil i bilen, men det vil likevel ikke fungere uten 6AK (om det er med eller ikke har derfor ikke så mye betydning).

BMW Apps fungerer på den måten at bilens iDrive-system får tilgang til kompatible Apps på en mobiltelefon (eller iPod) gjennom at den har oppkobling med "moder-app'en" BMW Connected. Denne fungerer ikke uten 6AK, og derfor vil heller ikke BMW Apps kunne brukes ("BMW Apps" finnes der inne i menyen, ja - men appene kommer ikke i lista før BMW Conected-appen har koblet seg opp)...
Greit nok det bromm, men BMW har et lite problem hvis de har bekreftet at du skal få med BMW Apps, men ikke gitt beskjed om at du ikke kan bruke den...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Om man kan ettermontere eller legge til 6AK er en annen sak - jeg trodde faktisk at man kunne det, siden det er 3 års abonnement på det. Men hvis noen har fått bekreftet at deler/SIM-kort må byttes for å få det i gang, så blir dette kanskje vanskelig. Det kunne ikke ettermonteres før på andre BMW-modeller - men da hadde det heller ikke 3 års-priser...

bromm

Sitat fra: LMOR på fredag 28. februar 2014, klokken 16:32
Greit nok det bromm, men BMW har et lite problem hvis de har bekreftet at du skal få med BMW Apps, men ikke gitt beskjed om at du ikke kan bruke den...

Det er jeg vel i og for seg enig i - hvis de spesifikt har sagt det, så har du jo en god sak...

Men 6NR er altså helst siste punkt i prislista - og den sier helt tydelig at 6AK kreves:

LMOR

Sitat fra: bromm på fredag 28. februar 2014, klokken 16:34
Om man kan ettermontere eller legge til 6AK er en annen sak - jeg trodde faktisk at man kunne det, siden det er 3 års abonnement på det. Men hvis noen har fått bekreftet at deler/SIM-kort må byttes for å få det i gang, så blir dette kanskje vanskelig. Det kunne ikke ettermonteres før på andre BMW-modeller - men da hadde det heller ikke 3 års-priser...
Jeg synes også dette høres merkelig ut, og hvis du kan aktivere 6AK når du vil, så forklarer det at de leverer bilen med 6NR uten at noen "datasystem" reagerer på det. Det står at "enkelte" modeller kan oppgraderes til 6AK, men her ikke funnet ut om det gjelder i3. Noen eldre BMWer tar bare imot enkle kommandoer, sikkert via SMS, men i3 må ha et data-abonement til Remote Services, så de burde i hvert fall være på listen over oppgraderbare biler.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA