Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Trøndertesla, fredag 15. november 2013, klokken 23:29

« forrige - neste »

Trøndertesla

Ser på hjemmsidene til Tesla at de har lagt ut kart over planlagt Supercharger-nettverk i Europa i 2014. Det ser ut til å løse seg for nordlendingene, vestlendingene - og mange flere... :)
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

janmb

Gleder meg til å dra på bilferie i Europa om et par-tre år :D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cairnz

Elbilferien for 2015 planlegges allerede, og hvis planene for vinter 2014 går i boks og alle de blå linjene er dekt med superchargere hver 200-300km, så ser jeg fram til å besøke både det ene og andre :)
Elbilist

Harlex

Ser bra ut... Jeg hadde håpet vinter 2014 ville være nå før våren 2014 slik at jeg kunne dra til den franske riviera nå sommeren 2014... Det spørs vel om det er bra nok dekning til å kjøre den turen effektivt allerede sommer 2014.... Får nå følge med på utviklingen frem mot sommeren... Ellers så er det jo konge at vi nå får englandsbåt igjen fra Bergen... Da blir det via england ene veien i alle fall :-)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Talvern

Ser at de skal få en rundt bergen også, her mangler det en for oss som holder til på Jæren...

Godt tips set med Englandsbåten..
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

ELTesla

Jeg ser at E39 ikke fullstendig i denne planen.

Etter hva jeg har skjønt så skulle dette være en prioritet. (Uten gode kilder)

Mila

Model S85 - Dolphin Grey, sort skinn, lydpakke, lyspakke, Techpakke, luftfjæring, panotak og parkeingsassistanse.

Levering mars 2013! :)

Veggen

Det ble vel sagt da dette kartet ble offentligjort for et par måneder siden at det kun var veiledende og at eksakt plassering av ladere ikke var avgjort ennå.

NTesla

Tror jeg må oppjustere kjørelengde på forsikringen for jeg kjenner allerede kriblingen mot Europatur med Teslaen uten ladeangst/leting :)

rh83

Ser ut til at det kan bli Europatur allerede til vinteren ja :) 3 nye superchargere har åpnet denne uken (Scheppach (DE), Wilnsdorf (DE) og Lully (CH)). 2 til under bygging i Tyskland

http://www.teslawiki.net/supercharger/
P85 MC Red, Tan, Matt Abachi, 19", alt unntatt barneseter. VIN 2019*

Mons

Håper de får opp en superlader mellom Hamburg og Hannover også et sted. Da kan vi i det minste ta ferjen til Kiel og så komme oss nedover. :)
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Havebigfun

Sitat fra: Mons på lørdag 14. desember 2013, klokken 16:16
Håper de får opp en superlader mellom Hamburg og Hannover også et sted. Da kan vi i det minste ta ferjen til Kiel og så komme oss nedover. :)
Det er nettopp det- ingen SC i Nord-Tyskland- da må vei evt satse på 22kW stolper foreløpig :(

Philip Marlowe

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 14. desember 2013, klokken 18:40
Sitat fra: Mons på lørdag 14. desember 2013, klokken 16:16
Håper de får opp en superlader mellom Hamburg og Hannover også et sted. Da kan vi i det minste ta ferjen til Kiel og så komme oss nedover. :)
Det er nettopp det- ingen SC i Nord-Tyskland- da må vei evt satse på 22kW stolper foreløpig :(

Når jeg ser på denne http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger ,
så ser det ut som at TM er helt rute med planen for Winter 2013. Vil vel derfor tro at de bygger ut jevnt gjennom hele året slik at til sommeren så er de kanskje i mål med halvparten for Winter 2014.

Personlig, så håper jeg at Sverige og Danmark får supercargers til våren.  8)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Havebigfun

Hvis man ser på tabellen i denne linken
http://www.teslawiki.net/supercharger/
ser det ut til at det ikke er flere SC under bygging i Europa nå. Det er spørs hvor lenge denne byggefasen (er det incl søknader ol?) varer mtp flere SC til våren.

Philip Marlowe

Sitat fra: Havebigfun på søndag 15. desember 2013, klokken 21:28
Hvis man ser på tabellen i denne linken
http://www.teslawiki.net/supercharger/
ser det ut til at det ikke er flere SC under bygging i Europa nå. Det er spørs hvor lenge denne byggefasen (er det incl søknader ol?) varer mtp flere SC til våren.
Hva slags kilder har de som står bak denne siden?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA