Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Trøndertesla, fredag 15. november 2013, klokken 23:29

« forrige - neste »

Jejl

Sitat fra: Harlex på tirsdag 21. januar 2014, klokken 23:57
Jeg leste et sted her på forumet at noen i Tesla hadde sagt at de prøver å få til Bergen - Nice til kommende sommer... Det vil jeg gjerne høre mer om... Sitter å vurderer nå om jeg skal kjøre eller ta fly.... Beslutningen blir tatt ganske snart. Det må/ bør komme flere SC nedover til sommeren. Å basere seg på 20 kW punkt vil bli for tregt... Ser for meg 4 dagers reise hver vei....
Hvis du har hele 4 dager på turen vil vel det si bare 57 mil pr dag? Du hadde jo klart deg kun med å lade på 7,4kw dersom dette var tilgjengelig.

Harlex

Sitat fra: Jejl på onsdag 22. januar 2014, klokken 00:15
Jeg leste et sted her på forumet at noen i Tesla hadde sagt at de prøver å få til Bergen - Nice til kommende sommer... Det vil jeg gjerne høre mer om... Sitter å vurderer nå om jeg skal kjøre eller ta fly.... Beslutningen blir tatt ganske snart. Det må/ bør komme flere SC nedover til sommeren. Å basere seg på 20 kW punkt vil bli for tregt... Ser for meg 4 dagers reise hver vei....
Hvis du har hele 4 dager på turen vil vel det si bare 57 mil pr dag? Du hadde jo klart deg kun med å lade på 7,4kw dersom dette var tilgjengelig.
Hvilke forutsetninger legger du til grunn for den utregningen? :)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Jejl

Hvis du kjører 6 timer pr døgn på 57 mil(to etapper), har du til sammen 18 timer igjen å lade på.
Hvis vi regner med 2 kwh pr mil betyr det ca 15,4 timer med lading på 7,4.

I praksis så blir det selvsagt noe helt annet siden det allerede er endel Superladere. Jeg ville forsøkt å finne passende plasser for å lade der superladerene ikke dekker, der det er passende å overnatte. Jeg hadde ivertfall selv satset på å kjørt.

Vi vurderer selv å kjøre ned til Altea i Spania, men det blir nok ikke før 1 1/2 år da vi satser på å ikke bruke så mye mer enn 30 timer totalt fra Stavanger.(Jeg er kanskje en optimist :) )

cairnz

Helt enig, har planer om nord-italia og sørkysten av frankrike, men ikke før superladerne kommer. (jeg er kanskje gnien ;) ).
Elbilist

bb

Sitat fra: cairnz på onsdag 22. januar 2014, klokken 08:40
Helt enig, har planer om nord-italia og sørkysten av frankrike, men ikke før superladerne kommer. (jeg er kanskje gnien ;) ).
Ikke glem at du må ut med en god del bompenger om du skal kjøre gjennom Frankrike og Italia. Vi måtte ut med ca. 1000 kr til sammen da vi var der på road trip i 2013 med min BMW 525d.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Harlex

Sitat fra: bb på onsdag 22. januar 2014, klokken 10:35
Sitat fra: cairnz på onsdag 22. januar 2014, klokken 08:40
Ikke glem at du må ut med en god del bompenger om du skal kjøre gjennom Frankrike og Italia. Vi måtte ut med ca. 1000 kr til sammen da vi var der på road trip i 2013 med min BMW 525d.
Det er no en del av prisen tenker jeg.... Har feriert på rivieraen de siste årene og har vel betalt en liten  tusing i løpet av de to ukene. Da relativt mye kjøring i strekket st Tropez- menton
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

bb

Jeg skal vurdere å kjøre mest mulig gjennom Tyskland siden det ikke er bomveger der. Sist tur kjørte vi fra Brussel via Paris og sørover. Det var bom på bom på bom...
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Lacaixxa

Sitat fra: Harlex på onsdag 22. januar 2014, klokken 07:48

Ref avsnitt 1, så fortale Tesla på mail at de håper å få til Danmark- Nice med superladere innen Juli. Men kunne ikke love noe, og anbefalte å følge med på hjemmesiden. Flybilletter direkte BGO-NCE ligger nå på ca 20.000 for hele familien. Så fly utgår i juli. Kanskje Tesla på danskebåten, så kjører vi så langt syd som fruen godtar..
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Harlex

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 22. januar 2014, klokken 12:08

Ref avsnitt 1, så fortale Tesla på mail at de håper å få til Danmark- Nice med superladere innen Juli. Men kunne ikke love noe, og anbefalte å følge med på hjemmesiden. Flybilletter direkte BGO-NCE ligger nå på ca 20.000 for hele familien. Så fly utgår i juli. Kanskje Tesla på danskebåten, så kjører vi så langt syd som fruen godtar..
;D Min frue godtar hele turen. Jeg tror jeg kan si med 90 % sannsynlighet vi tar turen. Da blir det egen tråd. Må bare avklare lading på overnattingssted når vi kommer frem så begynner planleggingen for fullt. Hvordan er det med lademuligheter i Italia og Frankrike? Noen som vet? Har funnet greie apper for Danmark, Tyskland og Sveits....
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

DonPedro

Jeg tenker å ta båten til Frederikshavn og så kjøre gjennom Danmark, Tyskland, Nederland og Belgia til Normandie i Frankrike til sommeren. Venter litt med å gjøre "reality check" på idéen, for vi vet jo ikke helt hvilke SCer som blir operative til da. Men har man tid kan man jo lade på andre måter også...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Lacaixxa

Sitat fra: Harlex på onsdag 22. januar 2014, klokken 12:20
Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 22. januar 2014, klokken 12:08

;D Min frue godtar hele turen. Jeg tror jeg kan si med 90 % sannsynlighet vi tar turen. Da blir det egen tråd. Må bare avklare lading på overnattingssted når vi kommer frem så begynner planleggingen for fullt. Hvordan er det med lademuligheter i Italia og Frankrike? Noen som vet? Har funnet greie apper for Danmark, Tyskland og Sveits....

Her bør vi etterhvert få en egen tråd, og kanskje til og med en egen nettside. Blir mye enklere å reise nedover når vi får real life erfaringer. Antar at flere vil begynne å bevege seg sørover etter vinteren.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

RaBalder

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 22. januar 2014, klokken 13:23
Her bør vi etterhvert få en egen tråd, og kanskje til og med en egen nettside. Blir mye enklere å reise nedover når vi får real life erfaringer. Antar at flere vil begynne å bevege seg sørover etter vinteren.

De gode (og dårlige) erfaringene bør kunne skrives inn på en wiki-side. Det er selvfølgelig litt jobb for den som skal dele erfaringen, men nytteverdien tror jeg blir stor.

• En siden per land
  • Referanser til web-sider som beskriver lademuligheter og interaktive kart. Noen land har kanskje slike sider oppe å går allerede for sitt land. En peker dit vil i mange tilfeller væren nok.
  • Generelle tips som gjelder hele landet
  • Ellers andre erfaringer adskilt per by

Det bør kunne bli veldig stor informasjonsverdi veldig fort på slike sider.

Oreo

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26164-Nice-video-of-Supercharging-in-St-Anton
TMC er mer oppdatert enn oss her (som ikke henger på TMC hver dag), se på denne videoen av SC i St.Anton.
Det gledes å se dem i drift, ikke bare lese om dem. Enda bedre blir det å prøve selv  ;D
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

hhartes

Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Lokführer

På Tesla hjemmesida ser jeg at to danske superladere er åpna.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA