Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi vinterdekkene våre?

Startet av Stiania79, fredag 15. november 2013, klokken 19:55

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 09. april 2014, klokken 07:38
Så da lever jeg i den tro at jeg også har nye braketter nå. Trodde også jeg skulle ha fått 32A trefas lading, for min service advisor la til en fix på bilen min, men han har antakelig lagt til en fix for noe annet. Fikk tydeligvis ny ladeport og kabling, for det er tyngre å sette inn ladepistolen :) Den var jo hverken slitt eller ødelagt, men at bilen min gradvis fornyes er helt OK  ;D

Fint å komme opp med noen unnskyldninger for service, de gjør noen ekstra oppgraderinger hver gang :) Og hver gang har de lovd rapporter på email, men har ikke fått det en eneste gang  ;D
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Havebigfun

Fikk tydeligvis ny ladeport og kabling, for det er tyngre å sette inn ladepistolen :) Den var jo hverken slitt eller ødelagt, men at bilen min gradvis fornyes er helt OK  ;D
Du er jo den brukeren som har ødelagt flest UMC- mulig det er noen flere.
Iallefall kan det hende at det antas at ladeporten er årsaken.

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 09. april 2014, klokken 17:36
Fikk tydeligvis ny ladeport og kabling, for det er tyngre å sette inn ladepistolen :) Den var jo hverken slitt eller ødelagt, men at bilen min gradvis fornyes er helt OK  ;D
Du er jo den brukeren som har ødelagt flest UMC- mulig det er noen flere.
Iallefall kan det hende at det antas at ladeporten er årsaken.
Hehe. Det jeg tror skjer er at systemet har en lang liste med reparasjoner som han kan sette opp at skal utføres. I mitt tilfelle valgte han en som hørtes ut som den hadde noe med lading å gjøre (fordi spørsmålet var fix for 26/32A lading på trefas). Løsningen kan fungere bra, og man unngår at mekanikere lager egne løsninger og bytter mer/mindre enn det fabrikken har definert. I praksis kan det dog også skje slik som nå - at jeg får ny ladeport og kabling uten at det løser feilen.  Ingen krise for min del så lenge jeg vet de jobber med fix.

Ødelagte UMC``er var ikke bakgrunnen for bytte av ladeport, men hvem vet - kanskje feilen nå er rettet :) ? Mennekes-kabelen har vært feilfri de gangene jeg har brukt den, og jeg holder fast ved min påstand fra tidligere: UMC``ene holder egentlig ikke mål. Det må komme en revidert versjon (men det vet vi nå at kommer, så den saken er grei :) )

UMC``ene klarer for øvrig fint å ødelegge seg selv uten at jeg gjør noe som helst. En døde faktisk mens den lå under gulvet i bagasjerommet! Men bank i bordet: jeg fikk en UMC for halvannen måned siden. Den pakket jeg umiddelbart inn i plast, og den har fått henge helt i fred uten å bli plugget ut/inn. Men nå i påsken skal jeg i retning Trondheim, og da må jeg dessverre ta den med (sammen med mennekes kabelen, drar selvfølgelig ikke på langtur uten minst to kabler).

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Formuleringen var litt spøkefull- det skjønte du vel. 8)
Mtp ny UMC er jeg ikke sikker lenger- Hvis.94 er så bra som Tesla tror og slik som det fungerer hos meg kan det ta mange Tesla-uker før de prioriterer utvikling av en ny UMC.
Om det er bare promille som gjenstår med problemer etter .94 er Mennekes en foreløpig bra nok løsning for Tesla. Jeg mener hverken at det er rimelig eller riktig- jeg tror bare at det er slik det fubgerer.
Hadde du ikke vært avhengig av UMC på påsketuren ville jeg oppfordret deg til å teste UMC med .94FW. Du får vente til du er tilbake :)

Øyvind.h

Så snerten i teksten! Tar meg ikke nær av det :)
Må da være rom for en spøkefull tone og harselering her på forumet :) Jeg går tidvis hardt ut, og bør definitivt tåle kritikk (så vel seriøs som useriøs)

Ang umc tror jeg nok ny er på vei, for de har et stort antall i restordre. Ingen har fått omtrent siden nyttår....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Car-El

Du mener at dem sende dæ en UMC av gammel vane?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA