Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi vinterdekkene våre?

Startet av Stiania79, fredag 15. november 2013, klokken 19:55

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: blokhus på søndag 17. november 2013, klokken 08:10
Sitat fra: Sten på lørdag 09. november 2013, klokken 13:20
Ser noen regner ut over 100.000 i diff etter nye priser... Ser ikke helt hvordan dere får til det. Før prisøkning var prisen 739.000,- for "min bil" nå blir den 782.000,- mye penger, men kanskje var det ikke så ille alikevell... Men surt var det helt klart når man hadde planlagt å legge inn bestilling til uken. Men etter at skuffelsen har lagt seg så blir det vel å bestille alikevell...

Satte opp regnestykket for min nå. Mener det er Nappaskinn på min P85+, men siden jeg ikke er sikker her har jeg regnet både med og uten (Hadde uansett ikke betalt 15.800 for dette. Må vel være den minst nødvendige oppgraderingen som selges i mine øyne)

Samme her, er helt i villrede om jeg har Nappaskinn på dashboard og dører. Fikk svar fra DS at min Performance som jeg bekreftet 1.oktober HAR Nappa, men tar ikke noe for gitt. For meg er Nappa istedet for fake ganske viktig :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Inv

For dem som lurer på hva prisene faktisk var før økningen så kan dere ta en kikk på denne screengraben fra nettsiden (options siden) før den nye designeren ble lagt ut.

sn0le

@Muffinman:
Spoiler krever at man har P85 i konfiguratoren slik jeg ser det.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Øyvind.h

Sitat fra: sn0le på søndag 17. november 2013, klokken 12:52
@Muffinman:
Spoiler krever at man har P85 i konfiguratoren slik jeg ser det.
Les forrige side samt denne siden i tråden.....så ser du at spoiler ble endret til tilvalg for en liten stund siden, og nå nettopp gjort til en del av P-pakken igjen :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Quattro

Er nappa skinn med i den "gamle" pakken når man bestilte Performance?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

blokhus

Bygget min på US sidene nå, og endte over 100.000,- under den norske prisen. Så de har altså økt fortjenestemarginen sin her ganske betraktelig ser det ut som.
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Øyvind.h

Sitat fra: blokhus på mandag 18. november 2013, klokken 21:37
Bygget min på US sidene nå, og endte over 100.000,- under den norske prisen. Så de har altså økt fortjenestemarginen sin her ganske betraktelig ser det ut som.
Vel, når prisene ble satt opprinnelig var valutakursen rundt 5,60-5,70 om ikke jeg husker feil.

Når de nye prisene kom var den rundt 6,05-6,10. Dvs en økning på rundt 8-9%. Hvordan blir regnestykket ditt da ift. endring i margin?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

mgarm

Er de prisene du har fått ink. sales tax og alle andre rare tillegg de har der borte. Det er som regel pris +++
Og da blir svaret noe annet

Lille Lance

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 18. november 2013, klokken 22:03
Vel, når prisene ble satt opprinnelig var valutakursen rundt 5,60-5,70 om ikke jeg husker feil.
Når de nye prisene kom var den rundt 6,05-6,10. Dvs en økning på rundt 8-9%. Hvordan blir regnestykket ditt da ift. endring i margin?
Min ble 13,5% dyrere, så det er litt penger rett i fôret her. Tesla driver butikk
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

nebbulk

TMS er billigere i Norge, enn resten av verden!

Da Tesla satte prisene i desember'12, ble det brukt 5,60 som kurs. Så frem til nå, har Tesla sponset nesten samtlige solgte biler i Norge.

Ved prisendringen nå i november ble det brukt 6,30 som kurs.

En komplett bil i USA koster ca 129000,- dollar (før skattefradraget). Det tilsvarer ca 813.000,- i NOK.
I Norge koster samme bilen ca 830.000,- nå. Om vi da korrigerer for vår særnorske 5-års garanti/reklamasjon, samt vesentlig høyerer kostnads- og lønnsnivå, burde en TMS ligget på rundt 900.000,- NOK.

Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

BMW850

Sitat fra: Quattro på mandag 18. november 2013, klokken 20:47
Er nappa skinn med i den "gamle" pakken når man bestilte Performance?

Ja! Dette var det klare svaret på dette når jeg var på Alnabru og testkjørte forrige uke. Ellers har jeg fått bekreftet dette også på mail fra to personer. Forskjellen på den gamle pakken og den nåværende Utvidede Nappaskinnpakken var kun farge på sømmer...

teslaslaven

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 26. november 2013, klokken 17:45
Ja! Dette var det klare svaret på dette når jeg var på Alnabru og testkjørte forrige uke. Ellers har jeg fått bekreftet dette også på mail fra to personer. Forskjellen på den gamle pakken og den nåværende Utvidede Nappaskinnpakken var kun farge på sømmer...

Nei, dette er feil. Det er kun Singature som har hatt nappaskinn på dash og i dører frem til nå. Har selv Production-bil, og det er plastikk. Finn deg en Signature som du kan gnu på dashboardet på, så kjenner du forskjellen (snakker av erfaring).

BMW850

Vel, jeg skal ikke garantere noe, har jo ikke fått bilen. Men har fått bekreftet fra tre forskjellige personer i Tesla-systemet at tidligere Performance, altså frem til 8.november, HAR Nappa-skinn på dashboard og detaljer i dører. Har sogar fått det skriftlig!! Har vanskelig for å tro at dette ikke stemmer...

Ser jo at du har bilen og mener det er plastikk. Enten tar du eller tre tesla ansatte feil. Interessant!

Brede

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 26. november 2013, klokken 18:05
Vel, jeg skal ikke garantere noe, har jo ikke fått bilen. Men har fått bekreftet fra tre forskjellige personer i Tesla-systemet at tidligere Performance, altså frem til 8.november, HAR Nappa-skinn på dashboard og detaljer i dører. Har sogar fått det skriftlig!! Har vanskelig for å tro at dette ikke stemmer...

Ser jo at du har bilen og mener det er plastikk. Enten tar du eller tre tesla ansatte feil. Interessant!

Og jeg fikk vite fra Tesla Trondheim at Performance IKKE har nappa på blandt annet dashboard. Kikket på to stykker Performance der oppe og jeg har definitivt mere tro på at det er "plast".

BMW850

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA