Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi vinterdekkene våre?

Startet av Stiania79, fredag 15. november 2013, klokken 19:55

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: OddB på onsdag 13. november 2013, klokken 00:51
Min feil i regnearket !
Hadde ikke tatt med de to siste punktene i summeringen på ny bil :P
Grunnprisen øker altså med litt over 3% mens ekstrautstyret mitt øker med over 26%
Det er altså fortsatt mulig å kjøpe en Tesla innenfor et fornuftig budsjett hvis man er litt forsiktig med ekstrautstyret.
Og det må da være bedre å evt. nedgradere fra P85 til S85 i stedet for å gi opp hele prosjektet ??

Jeg ser jeg har betalt 9.550,- for luftfjæring mens du opererer med en annen "før"-pris. Har luft-prisen blitt satt opp flere ganger?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Jens

Flere som har fått denne mailen fra Tesla?

Heisann.

11/11/13 ble det sendt ut en mail som kunne virke noe forvirrende!

Derfor vil jeg bare få gjøre det 100% klart til deg som nå mottar denne mail om at du ikke kan benytte deg av din tidligere reservasjon/konfiguarasjon til de  "gamle" prisene! Skulle du derimot alikevel ønske å bestille bil er det nye priser som gjelder(fra 07/11/13)

Beklager at dette kan ha virket/vært noe forvirrende.

Denne kom et par dager etter mailen om at jeg kunne kjøpe bilen til "gammel" pris. For meg er det ikke krise, siden bilen allerede står i gårdsplassen, og dette gjelder en reservasjon jeg feilaktig la inn da jeg skulle bestille bilen for ett år siden. Jeg vet ikke om det er derfor jeg har fått denne mailen, eller om den har gått ut til alle som har reservasjon. Hvis det siste er tilfelle, er det vel en del der ute som har grunn til å være litt skuffet....
Tesla Model S 85
Tesla Roadster 2.5 Sport

bosse

Kontrabeskjed dagen etter? Forvirring? Dette er ganske uryddig kommunikasjon, Tesla.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Muffinman

Cowboystrekk

"Du vil få utfyllende informasjon om hvordan prisene blir på din bestilling om(*trommevirvel*) 2 uker."
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cra

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 12. november 2013, klokken 18:59
Vet at Tesla er nytenkende, men Xenon hodelykter er kanskje litt upraktisk, eller ?  ;D

Neida, det må da være kjempegreier for de som ikke har lyspakken som lyser opp rundt bilen når de skal inn og ut, samt for ekstra belysning i trunk og frunk, der belysningen (det jeg har lest meg til) ikke er imponerende. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sn0le

@Jens:
Veldig merkelig.
Hva med han her som tilogmed ble oppringt?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10441.msg142108.html#msg142108

Synes Tesla burde jobbe med klar kommunikasjon til kundene sine.  ::)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Bjørn

Er sidene nede nå igjen..?! klarer ikke å logge inn...

Bjoris

Sitat fra: fonberg på onsdag 13. november 2013, klokken 09:35
Sitat fra: OddB på onsdag 13. november 2013, klokken 00:51
Min feil i regnearket !
Hadde ikke tatt med de to siste punktene i summeringen på ny bil :P
Grunnprisen øker altså med litt over 3% mens ekstrautstyret mitt øker med over 26%
Det er altså fortsatt mulig å kjøpe en Tesla innenfor et fornuftig budsjett hvis man er litt forsiktig med ekstrautstyret.
Og det må da være bedre å evt. nedgradere fra P85 til S85 i stedet for å gi opp hele prosjektet ??

Jeg ser jeg har betalt 9.550,- for luftfjæring mens du opererer med en annen "før"-pris. Har luft-prisen blitt satt opp flere ganger?

Ja, den økte til 13.600 en eller annen gang tidligere i år.

Jeg er nok blant dem som hadde blitt veldig skuffet hvis jeg nå akkurat skulle til å hoppe ned fra gjerdet, men jeg hadde nok kommet over det, ville iallefall blitt ekstremt vanskelig å gi opp en Tesla når det først har festa seg i hodet...:)

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

cra

Noen som har peiling på om disse kodene i URL'en på "Se design" knappen kan gi en pekepinn på hva man får inkludert og ikke?  De ser slik ut, og noen er forholdsvis enkle å utlede hva de betyr:

Kode   Betydning
MS02?
CREEU?
CTM00?
CDRLH?
CPF00?
CBT8585kWh batteri, ikke Performance
CCOL2-PMMB   Noe med fargen (Denne er blå)
CRFPOPanoramatak?
CWT1919" hjul
CIPMTTech-pakke??
CIDLW?
CTR00?
CSU01Luftfjæring?
CSC01Supercharger?
CTP01Tech-pakke??
CPK01Parkeringsassistent?
CCW01Vinterpakke?
CAU01Lydpakke
CCH00IKKE dobbeltlader
CHP00?
CPA00?
CLP00?
CSP00?
CPS01?
CYF00?
CX020?
CX025?
CX001?
CX003?
CX007?
CX009?
CX011?
CX027?
CX031?
CX013?
CBS00?

I tillegg er der en variabel som sier "configset=CS_2012_MS_NO", som jeg tipper kanskje sier mest om hva som er med, hvis vi kan finne en oversikt over slike config'er?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

S-max

Sitat fra: Jens på onsdag 13. november 2013, klokken 10:14
Flere som har fått denne mailen fra Tesla?

Heisann.

11/11/13 ble det sendt ut en mail som kunne virke noe forvirrende!

Derfor vil jeg bare få gjøre det 100% klart til deg som nå mottar denne mail om at du ikke kan benytte deg av din tidligere reservasjon/konfiguarasjon til de  "gamle" prisene! Skulle du derimot alikevel ønske å bestille bil er det nye priser som gjelder(fra 07/11/13)

Beklager at dette kan ha virket/vært noe forvirrende.

Denne kom et par dager etter mailen om at jeg kunne kjøpe bilen til "gammel" pris. For meg er det ikke krise, siden bilen allerede står i gårdsplassen, og dette gjelder en reservasjon jeg feilaktig la inn da jeg skulle bestille bilen for ett år siden. Jeg vet ikke om det er derfor jeg har fått denne mailen, eller om den har gått ut til alle som har reservasjon. Hvis det siste er tilfelle, er det vel en del der ute som har grunn til å være litt skuffet....

+1   :'(
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

blokhus

Sitat fra: Sten på lørdag 09. november 2013, klokken 13:20
Ser noen regner ut over 100.000 i diff etter nye priser... Ser ikke helt hvordan dere får til det. Før prisøkning var prisen 739.000,- for "min bil" nå blir den 782.000,- mye penger, men kanskje var det ikke så ille alikevell... Men surt var det helt klart når man hadde planlagt å legge inn bestilling til uken. Men etter at skuffelsen har lagt seg så blir det vel å bestille alikevell...

Satte opp regnestykket for min nå. Mener det er Nappaskinn på min P85+, men siden jeg ikke er sikker her har jeg regnet både med og uten (Hadde uansett ikke betalt 15.800 for dette. Må vel være den minst nødvendige oppgraderingen som selges i mine øyne)
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Øyvind.h

I USA har de nå begynt å bundle alcantara taktrekk, lakkerte bremsecalpere og karbonspoiler med Performance igjen. Vinglepetter?
Så da er det bare å lene seg tilbake og vente på at det skjer her :) Sikkert lurt å bundle alt folk skipper inn i fastprisen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Man har jo tatt vekk mye av sukkeret på "performance-pillen" når det er fullt mulig å få en S60 eller S85 til å se nøyaktig ut som en P ved å velge spoiler osv på standardbiler. Og når man tar med i betraktningen at man snakker om standardbiler som i tillegg er svært raske har kanskje salget av P gått ned?

Skulle ikke forundre meg om det er dette man korrigerer i USA. P-bilene burde ha en litt eksklusiv identitet for å forsvare prisen, og slik sett var ordningen med alcantara tak, mørke felger og karbonspoiler/interiør bundlet grei slik den var inntil prisøkningen. Man går kanskje litt tilbake til dette.

Og ja, enig i at dette blir veldig vinglepetteraktig. Det at man endrer så ofte tyder på at man ikke gjør gode analyser på forhånd.

testO

Alacantara taktrekk, lakkerte bremsekalipre og karbonspoiler er nå inkludert i performance pakken i design studio!!

Lakkerte bremsekalipre og spoiler kan kun leveres på performance.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Ocean Blue - Solgt
Tesla model S
TOCN Signaturmedlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA