Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi vinterdekkene våre?

Startet av Stiania79, fredag 15. november 2013, klokken 19:55

« forrige - neste »

Henning76

Sitat fra: Meringdal på fredag 08. november 2013, klokken 10:40
Når jeg snakka med Tesla så blir biler som er finalized levert det utstyret som var tilgjengelig da. Det blir egentlig nesten det samme som å kjøpe seg en Golf 7 to dager før Golf 8 blir lansert. Tror ikke du får Golf 8 av den grunn :)

Jo. Du gjør det i dette tilfellet. Svært mye av det som nå er ekstra opsjoner ("utvidet" skinninteriør, tåkelys, alcantara headliner, etc. etc) er inkludert i prisen på "gamle" biler. Det er samme kassa. De har dog endret skinntype iflg Joachim på Tesla.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Stiania79

Når jeg snakka med Tesla så blir biler som er finalized levert det utstyret som var tilgjengelig da. Det blir egentlig nesten det samme som å kjøpe seg en Golf 7 to dager før Golf 8 blir lansert. Tror ikke du får Golf 8 av den grunn :)

he he

Det har vært en tydelig strategi fra Tesla Norges side å tilby biler som har vesentlig MER standardutstyr enn det som var tilfelle i USA. Der var basic prisen lavere og gav kundene mulighet til å "tailor make" bilen i større grad. Derfor er biler som er bestilt ila høsten temmelig "fullspekket", mens de som bestiller nå må da betale ekstra for en god del ting som nå ikke er standard lengre. Ser man på base baseprice så har jo den ikke økt mye, men Tesla Norge tar seg nå betalt ITILLEGG for en god del ting - som Tesla USA - har gjort hele tiden.

Men seff - en del ting som pano tak og lydpakke har økt betraktelig i pris, mens tech pakken og lakk f.eks har kun marginal forskjell. Kjell Wold sa jo til Hegnar.no at lydpakken "kunne" øke med så mye som kr 10 000 i nær fremtid. Det stemmer.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Øyvind.h

Dæven. Måtte inn og sjekke hva jeg betalte i grunnpris (uten servicepakke, vrakpant, adaptere etc) når jeg fikk fakturaen i august. 572.000,- var svaret (meget godt spekket 85kWh med absolutt alt utstyr jeg kunne tenke meg, med tidligrabatt fratrukket).

Den konfigen koster nå 633.000, eller 61.000,- mer. Men problemet fremover er at andre biler enn Tesla er uinteressante, så kraftige prisøkninger gjør bare at eventuell utskiftning av bilen forskyves eller droppes.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Stiania79

Sitat fra: Henning76 på fredag 08. november 2013, klokken 10:45

Jo. Du gjør det i dette tilfellet. Svært mye av det som nå er ekstra opsjoner ("utvidet" skinninteriør, tåkelys, alcantara headliner, etc. etc) er inkludert i prisen på "gamle" biler. Det er samme kassa. De har dog endret skinntype iflg Joachim på Tesla.

RIKTIG HENNING. Svært happy med at jeg ikke nølte lengre! nå begynner Tesla å bli dyr...
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Veggen

Det er da ingen norske biler som har tåkelys foran?
Kurvelys som slår seg på ved sving i lave hastigheter ja, men LED stripa og tåkelyset mangler.
Er det noe jeg har gått glipp av?

Meringdal

Ok, litt på kanten kanskje mitt eksempel, men vi mener det samme! :) Det jeg ville frem til er at man får det utstyret som man bestilte, og vil ikke kunne få noe annet om det har forandret seg etter man bestilte.

Foleson

Dagens beste timing??

Sjekk http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45045765 og les litt nede i teksten;

"Update:
Jeg bestilte faktisk en bil til nå 30 min siden (01:30 fredag 8. november) for å sikre meg mot prisoppgangen"

Håper forøvrig at bilen jeg har bestilt for levering i mars kommer med elektriske speil i techpakken og ikke den gamle typen... Satser på at de har brukt opp alle gamle speil intil den tid :-)
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Cato76

Sitat fra: DonPedro på fredag 08. november 2013, klokken 10:41
Særnorsk økning, eller global?

I Sverige koster "min bil" SEK 1.064.250,- dette tilsvarer NOK 984.431,-

Prisen jeg betalte var 669.600,- i dag koster denne 769.400,- 8) 8) 8)

Husker ikke de gamle prisene, men det må vel ha steget tilsvarende i Sverige og resten av Europa vel  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Øyvind.h

Liker knappen "max out my Model S". Kort fortalt - hvor mye kan vi få deg til å betale for bilen :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

Noen som har full kontroll på hva vi som har bestilt fikk med i prisene som nå er ekstra, fikk vi utvidet Napa trim interiøret med når vi bestilt skinn seter? Snakker om Standard 85 altså. Ser at treverket koster ekstra nå mot før. Får vi tåkelys med også?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

RSandven

Meget interessant. Litt OT, men det står SETER og speil med minnefunksjon. Betyr det nå at begge setene har, eller er det bare dårlig oversetting?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Quintilian

Kan noen "hjelpe" meg med å se hvordan jeg kom ut av denne prisstigningen? Skjønner ikke helt hva som tidligere var inkludert som nå ikke er... Hva som har blit skilt ut som "alternativer mot tillegg i pris", og hva som faktisk er "helt nytt"?....

Har bestilt en S85 med "alt" utenom sikkerhetspakke og 21" hjul... Den skal vi betale 612.800.- for... Hvor mye koster en tilsvarende nå med samme utstyr? Og er det noe nytt utstyr vi ikke får utenom tåkelys og muligens utvidet skinnpakke..? Eller var skinnpakken med før..? *forvirret*

satheesh.net

Sitat fra: Cato76 på fredag 08. november 2013, klokken 10:03
Litt kipt med tanke på de som har solgt bilene sine på finn med 70-80.000 kroner i "gevinst", og må ut med mer for å få tilsvarende nå...

Oh snap! #fail (Selv ikke de aller første som solgte bilene sine går noe særlig i pluss hvis de skal bestille en ny nå.) :P

timingbeltkiller

Øket nybilpris fører normalt til øket bruktbilpris.
Men økningen i bruktbilprisen vil være den minste av de to.

Økede priser er derfor kun en fordel for de (meget få)
som planlegger å selge nåværende bil uten å kjøpe noen ny.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Henning76

Sitat fra: Veggen på fredag 08. november 2013, klokken 10:48
Det er da ingen norske biler som har tåkelys foran?
Kurvelys som slår seg på ved sving i lave hastigheter ja, men LED stripa og tåkelyset mangler.
Er det noe jeg har gått glipp av?

Iflg. Joachim på Tesla er det ihvertfall tåkelys på min P85+. Altså med "gammel" konfig. Det var bare ikke synlig i konfiguratoren, for det var inkludert i pakka. Muligens Tech-pakka.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA