Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi vinterdekkene våre?

Startet av Stiania79, fredag 15. november 2013, klokken 19:55

« forrige - neste »

Newbee

Hvordan har du regnet ut differansen?
Diff bør bli 32.300,- i ditt oppsett-
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

krister461

Sitat fra: BulldogTSL på tirsdag 12. november 2013, klokken 18:40
I tillegg er det mulig å legge til de forskjellige pluggene, samt CHAdeMO adapter, vinterdekk og service-pakker.
Hvor ser du dette?

Newbee

Kolonnen differanse, sum ny pris (620700) minus sum gammel (588400) pris er 32.300,-
Mange som snakker om prisforskjeller på bilene sine på over 80.000, men jeg synes det høres mye ut. Jeg har bestilt en med endel ekstra, men prisforskjellen er under 40.000
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

stjernen

Dersom du spekker Performance til maks, blir det fort 90 tusen i differanse.

Brede

#214
Sitat fra: Newbee på tirsdag 12. november 2013, klokken 20:54
Kolonnen differanse, sum ny pris (620700) minus sum gammel (588400) pris er 32.300,-
Mange som snakker om prisforskjeller på bilene sine på over 80.000, men jeg synes det høres mye ut. Jeg har bestilt en med endel ekstra, men prisforskjellen er under 40.000

Prisen på Performance har jo gått opp selv om mye av utstyret som før var inkludert i denne pakken nå må bestilles i tillegg. Jeg kan nevne luftfjæring, performanceseter og carboninteriør. Bare disse tre utgjør en økning på 35.000kr om en skal ha dem, i tillegg har grunnprisen på Perf. økt med 12800kr.

Bjoris

Det er en sum feil i OddB sin xls fil, ny pris skal være 626.500,-. Så diffen han oppgir på 38.100 er riktig. I tillegg har mange valgt annet tre enn piano, det var gratis før, koster 4000 ekstra nå, vår er derfor på ca 42.400 ekstra nå. Kanskje OddB har glemt dette, eller har Piano? Vi har likt oppsett, men skinn og vinterpk, men bare vanlig met lakk. Alt dette er vel røfflig samme pris på enda.

Men som det står i epost mottatt nettopp så vil valutasvingningene avgjøre prisene fremover, så bilen kan bli både billigere og dyrere ved neste valutasikring. Men det ultra-billige i utstyret er gone, men jeg hadde ikke kjøpt lydpk nå og iallefall ikke lyspakke, antakelig hadde jeg droppet annet treverk og vips 26.000 spart og nesten samme bil og utstyr, iallefall om de nå fikk RDS ut av pakken
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Limodriver

Dette plager meg svært lite. Jeg har reservert TMX, men det er ikke værre enn at jeg trekker meg. For tilsvarende pris er det masse annet spennende å velge i. Om jeg kjøper en 4x4 diesel med 250 hk er ikke det noe b-lag heller. Det blir spennende å se hvordan markedene utenfor Norge mottar prisingen. Når bilen ink mva (det er bare Norge som har fritak) har passert €100K med god margin tror jeg det blir lite salg ellers i Europa. I tillegg åpner det vel også for at eksisterende bilprodusenter finner det gunstigere å gå inn i storbilklassen med elbiler. Fortsett å øke prisen Tesla det gir flere valgmuligheter og øker egen risiko - bilmarkedet er tross alt veldig prissensitivt og det er ikke lett å basere seg på Norge som hovedmarked.

toS

Sitat fra: S-max på tirsdag 12. november 2013, klokken 17:42
Fekk denne e-posten i dag:

Skal skal ikke?

Kjære kunde

Som du sikkert har fått med deg har prisene våre økt. Både på ekstra utstyr og bil.

Grunnen til at vi nå sender ut denne mail er at du har tegnet deg inn på avtale kjøp av Tesla Model S før prisøkning ble iverksatt, men ikke betalt depositumet på kr 15000. Dette betyr at du nå har mulighet til å få bilen til "gammel" pris. Økningen ligger på en ca 50-100 000 kr, litt avhengig av hva man har valgt, så her er det viktig å snu seg rundt om man ønsker bilen.

Du har 14 dager(gjelder fra 07 nov.13) til å betale inn depositumet. Går du utover disse 14 dagene vil nye priser gjelde.
En godt speccet performance koster nå nesten 100' mer. Vet ikke hva du har spesifisert, men er dette så mye å lure på? Med mindre du er usikker på om du skal ha en Model S, men da må du spørre noen andre......:-)

Cobos

Sitat fra: OddB på tirsdag 12. november 2013, klokken 19:26
Her er regnestykket for "min" bil. Ved å kutte glasstak, lakk og pyntelys ville prisen ha blitt den samme...
Jeg er bare nysgjerrig hvorfor folk ikke oppgir 9550 for luftfjæring?  Det var det jeg betalte 3 sept. for min fjæring...

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Muffinman

Ble vel satt opp samtidig med 21" felgene tror jeg.

Brede

Når mange er redd for at Tesla priser seg ut av markedet så må en ikke glemme at Model S vel ikke er laget for å være noen storselgende volummodell, det er jo bare her på berget den konkurerer med biler de fleste kan kjøpe.

Derfor er det vel langt ifra noen overraskelse at prisene settes opp når etterspørselen er så stor at de har mer enn nok å komme i mål med de ordrene som ligger inne.

Fortsatt MYE bil for pengene her i landet og dersom en sammenligner med konkurerende merker så er prisene på tilleggsutstyret fortsatt svært konkuransedyktig.

Rapid

Sitat fra: Brede på tirsdag 12. november 2013, klokken 22:33
Når mange er redd for at Tesla priser seg ut av markedet så må en ikke glemme at Model S vel ikke er laget for å være noen storselgende volummodell, det er jo bare her på berget den konkurerer med biler de fleste kan kjøpe.

Stemmer nok dette ja. Men den er allikevel dyr for de fleste. En S60 med basic utstyr som parkeringsvarslere kommer jo på endel over 500. Litt i overkant når behovet egentlig er en Leaf størrelse bil med 20mil rekkevidde hele året under normale Norske topografiske og klimamessige forhold. 

OddB

Min feil i regnearket !
Hadde ikke tatt med de to siste punktene i summeringen på ny bil :P
Grunnprisen øker altså med litt over 3% mens ekstrautstyret mitt øker med over 26%
Det er altså fortsatt mulig å kjøpe en Tesla innenfor et fornuftig budsjett hvis man er litt forsiktig med ekstrautstyret.
Og det må da være bedre å evt. nedgradere fra P85 til S85 i stedet for å gi opp hele prosjektet ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Stiania79

Sitat fra: OddB på onsdag 13. november 2013, klokken 00:51
Min feil i regnearket !
Hadde ikke tatt med de to siste punktene i summeringen på ny bil :P
Grunnprisen øker altså med litt over 3% mens ekstrautstyret mitt øker med over 26%
Det er altså fortsatt mulig å kjøpe en Tesla innenfor et fornuftig budsjett hvis man er litt forsiktig med ekstrautstyret.
Og det må da være bedre å evt. nedgradere fra P85 til S85 i stedet for å gi opp hele prosjektet ??

Hør! Hør!

...som som vi har diskutert opp og ned i mente bør S85 holde i bøtter og spann for de fleste :-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Gjermund

Sitat fra: Stiania79 på onsdag 13. november 2013, klokken 08:32
Sitat fra: OddB på onsdag 13. november 2013, klokken 00:51
Min feil i regnearket !
Hadde ikke tatt med de to siste punktene i summeringen på ny bil :P
Grunnprisen øker altså med litt over 3% mens ekstrautstyret mitt øker med over 26%
Det er altså fortsatt mulig å kjøpe en Tesla innenfor et fornuftig budsjett hvis man er litt forsiktig med ekstrautstyret.
Og det må da være bedre å evt. nedgradere fra P85 til S85 i stedet for å gi opp hele prosjektet ??

Hør! Hør!

...som som vi har diskutert opp og ned i mente bør S85 holde i bøtter og spann for de fleste :-)

Selvfølgelg holder S85, det er bare at en del av oss har lyst på P85 (og noen også P+) og kjøper derfor dette når vi for en gangs skyld har muligheten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA