Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi vinterdekkene våre?

Startet av Stiania79, fredag 15. november 2013, klokken 19:55

« forrige - neste »

Stiania79

Sitat fra: nebbulk på fredag 08. november 2013, klokken 15:36
Ser det er mange som fortviler over økningen som kom i dag. Har kikket litt på de nye prisene og ser at det gjevnt over kun er snakk om 2-3% økning. Så med korreksjon for dagens valuttakurs, er bilen egentlig blitt billigere enn ved introduksjonen i fjor vinter. Mange har klaget tidligerer på at det var mye de ikke hadde behov for, som likevel måtte betales for. Nå er det kommet flere valgmuligheter, så er det galt det også - noen blir aldri fornøyd...

Gleder meg bare til jeg får min rundt februar/mars :)

Bra oversikt :-) god helg

Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Harlex

Og jeg feirer prisoppgangen med tuborg juleøl....  ;D Bittert for dem som var på nippet til å kjøpe men jeg knegger over grinebiterne som kansellerte for de ville vente til Tesla var blitt en mer "moden" organisasjon. At min bil plutselig ble i overkant av 80 000,- dyrere er jo ikke feil ettersom den er nylig kjøpt og betalt og står og varmer seg i garasjen i skrivende stund....Er rett og slett tilfreds her jeg sitter og pimper.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Olav78

Sitat fra: Thor2014 på fredag 08. november 2013, klokken 17:07
Sitat fra: Thor2014 på fredag 08. november 2013, klokken 15:05
Jeg lurer på en ting,
Jeg har bestilt en S85 med alt tilleggsutstyr.
Jeg ser at nå er det en egen pakke for nappaskinn i dører etc.

Jeg trodde det var skinn i dører og på dashbordet på S85 dersom man valgte skinn?

Er dette noe ekstra greier?

Og jeg lurer veldig på dette.
Er det noen som vet?

Synes jeg leste her på forumet at våre biler blir levert med kunstskinn på dashbord, dører osv. Nappaskinn er glatt mykt skinn, som i setene, mens kunstskinnet er hardt..
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

blokhus

102.000 opp på min. (Inkl tidligbestiller discount) ;D ;D ;D I tillegg kjører vi den jo allerede, som er verdt en del også :)
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Kristian O

Dette var nedtur for meg  :(
Vi bestilte prøvekjøring for 1 mnd siden, men det var ikkje mulig å få til før 23.11 for Tesla. Dette koster oss da 25k ekstra om vi velger å bestille etter prøvekjøring.
Å bestille uten å ha prøvekjørt er uaktuelt sidan eg er såpass lang at det ikkje er alle biler eg kan sitte komfortabelt i (hodet er borti taket på f.eks Avensis).
Det er godt mulig vi som resultat av denne prisøkninga heller beholder S-Maxen vi har i dag, og kjøper Leaf som bil nummer 2  :-\

En ting til: er det brukt google transelate til å oversette de nye sidene? Det er definitivt ikkje Premium  ::)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

trygvelo

Sitat fra: Kristian O på fredag 08. november 2013, klokken 20:56
Vi bestilte prøvekjøring for 1 mnd siden, men det var ikkje mulig å få til før 23.11 for Tesla. Dette koster oss da 25k ekstra om vi velger å bestille etter prøvekjøring.
Å bestille uten å ha prøvekjørt er uaktuelt sidan eg er såpass lang at det ikkje er alle biler eg kan sitte komfortabelt i (hodet er borti taket på f.eks Avensis).
Det er godt mulig vi som resultat av denne prisøkninga heller beholder S-Maxen vi har i dag, og kjøper Leaf som bil nummer 2  :-\

En ting til: er det brukt google transelate til å oversette de nye sidene? Det er definitivt ikkje Premium  ::)

Tror ikke du trenger å bekymre deg for lengden din, med mindre du er over 2 meter eller har planer om å sitte mye i baksetet. Det var det første jeg gjorde etter å ha reservert i oktober i fjor, når de første bilene kom dro jeg rett og tittet på og prøvesatt bilen så jeg visste om det var noe vits i å gå videre med bestillingen. Prøverkjøringen mye senere var derfor mest en morsom prøvetur for min del.
Vi prøvesatt s-max for et år eller 2 siden, den var veldig trang for to lange voksne (199 og 180cm) + 3 barn, Opel Vectraen vi fremdeles har er mye mer romslig, for ikke å snakke om Teslaen.

Thor2014

Sitat fra: Olav78 på fredag 08. november 2013, klokken 17:57
Jeg lurer på en ting,

Jeg trodde det var skinn i dører og på dashbordet på S85 dersom man valgte skinn?

Er det noen som vet?

Synes jeg leste her på forumet at våre biler blir levert med kunstskinn på dashbord, dører osv. Nappaskinn er glatt mykt skinn, som i setene, mens kunstskinnet er hardt..

Takk for den.
Har jeg også skinn i taket? Har bestilt panorama.

Harlex

Sitat fra: Thor2014 på fredag 08. november 2013, klokken 22:00
Sitat fra: Olav78 på fredag 08. november 2013, klokken 17:57
Jeg lurer på en ting,

Er det noen som vet?

Takk for den.
Har jeg også skinn i taket? Har bestilt panorama.
Skinn (alcatara) får man kun med performance har jeg forstått.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Quattro

Sitat fra: nummis73 på fredag 08. november 2013, klokken 12:04
Sitat fra: Henning76 på fredag 08. november 2013, klokken 10:06
Sitat fra: nummis73 på fredag 08. november 2013, klokken 10:05
Har ikkje lagt inn bestilling enda men ser på min side så er det ingen prisstigning på mitt oppsett, ikkje fleire valg av ekstrautstyr heller så stemmer dette?

Hvis du har lagt inn reservasjon uten å bekrefte kan du nok prise deg lykkelig - da har du fått de "gamle" prisene og du bør bekrefte så snart som mulig :)

Har 14 dager på meg for å bestille til gammel pris

Hvordan vet du dette? Jeg og har gamle priser, lurer på om jeg skal trykke "Ferdig"!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Lacaixxa

Ambivalente følelser i dag. Håpet jeg kunne fornye TMSPen om et par år til samme gibortpris. Samtidig så var jeg lei av å skrive no-brainer i hver eneste dumme diskusjon rundt pris/kvalitet eller P vs S på forumet her. Likevel herlig å gå ut i garasjen nå, sitte meg inn i bilen og nyte hver detalj som i dag har blitt ekstra mye verdt.

Det er en fantastisk bil, men super trist å ta på vinterdekkene. (Ble Conti, da Nokian ble for mykt)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

nebbulk

Sitat fra: Quattro på fredag 08. november 2013, klokken 22:13
Har ikkje lagt inn bestilling enda men ser på min side så er det ingen prisstigning på mitt oppsett, ikkje fleire valg av ekstrautstyr heller så stemmer dette?

Hvis du har lagt inn reservasjon uten å bekrefte kan du nok prise deg lykkelig - da har du fått de "gamle" prisene og du bør bekrefte så snart som mulig :)

Hvordan vet du dette? Jeg og har gamle priser, lurer på om jeg skal trykke "Ferdig"!

Snakket med en hyggelig dame på kundeservice i ettermiddag. Hun fortalte at de som har lagt inn en reservasjon, hadde 14 dager på å fullføre for å få "gammel" pris. Etter det ble alle priser endret automatisk...
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Quattro

Sitat fra: nebbulk på fredag 08. november 2013, klokken 22:46

Snakket med en hyggelig dame på kundeservice i ettermiddag. Hun fortalte at de som har lagt inn en reservasjon, hadde 14 dager på å fullføre for å få "gammel" pris. Etter det ble alle priser endret automatisk...

Hva gjør du da?

Jeg var og prøvekjørte for 4 gang med en kompis i dag, kompisen mente jeg må bestille tvert, men jeg tviler. Kjører jo knapt 6000 i året så regnestykket går i minus..... Egentlig gir jeg litt blaffen i om jeg går i minus, gikk jo ikke akkuratt i pluss med Porschene jeg har hatt eller de råe S utgavene til Audi....
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

ebbrey

Sitat fra: Quattro på fredag 08. november 2013, klokken 23:01

Hva gjør du da?

Jeg var og prøvekjørte for 4 gang med en kompis i dag, kompisen mente jeg må bestille tvert, men jeg tviler. Kjører jo knapt 6000 i året så regnestykket går i minus..... Egentlig gir jeg litt blaffen i om jeg går i minus, gikk jo ikke akkuratt i pluss med Porschene jeg har hatt eller de råe S utgavene til Audi....

2237 ja.. Da hadde du fått bilen din idag. Var flere der inkl meg på 22xx ;)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Tesladaddy

Sitat fra: trygvelo på fredag 08. november 2013, klokken 21:58
Sitat fra: Kristian O på fredag 08. november 2013, klokken 20:56

Tror ikke du trenger å bekymre deg for lengden din, med mindre du er over 2 meter eller har planer om å sitte mye i baksetet. Det var det første jeg gjorde etter å ha reservert i oktober i fjor, når de første bilene kom dro jeg rett og tittet på og prøvesatt bilen så jeg visste om det var noe vits i å gå videre med bestillingen. Prøverkjøringen mye senere var derfor mest en morsom prøvetur for min del.
Vi prøvesatt s-max for et år eller 2 siden, den var veldig trang for to lange voksne (199 og 180cm) + 3 barn, Opel Vectraen vi fremdeles har er mye mer romslig, for ikke å snakke om Teslaen.

Eehh, du tuller nå? Vi har S-Max, og den er betraktelig større i kupeen enn Teslaen. Spesielt i baksetet og i høyden.

Oakl

Er ikke helt slik jeg har tolket den informasjonen jeg fikk da jeg la inn bestilling. Prisene oppgitt på bestillingstidspunkt endres ikke, da dette er en del av avtalen som er inngått. Imidlertid har du 14 dagers angrerett og mulighet til å endre konfigurasjonen. Endringer i konfigurasjonen vil selvsagt endre prisen iht. til tilvalgene, men slik jeg forstår er alle tilvalgene låst til prisene som gjaldt ved inngåelse av avtalen. Etter disse 14 dagene går bilen automatisk videre i prosessen som bekreftet...fortsatt til samme priser. Du kan aksellerer prosessen med å klikker "Fullfør" innen de 14 dagene er gått.

I tillegg fikk jeg beskjed når jeg booket prøvekjøring (da med over 1 måned å vente) at jeg gjerne kunne bestille med en gang for å få en "plass i køen", for så å ta kontakt pr. mail og be om endring av ordren til "On Hold". Da stoppes nedtellingen av de 14 dagene, og ville først bli satt igang igjen når ordren ble aktivert igjen (typisk etter prøvekjøring). Dvs. Hvis jeg la inn bestilling som ble satt til on hold etter en dag ville jeg ha 13 dager igjen med mulighet til endring og tilbakebetaling av depositum fra den dagen ordren ble aktivert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA