Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi vinterdekkene våre?

Startet av Stiania79, fredag 15. november 2013, klokken 19:55

« forrige - neste »

Bjoris

Dette går fort over, ett lite dropp de neste ukene i bestillinger, men fortsatt er det jo veldig rimelig. Du får skinnseter til 9.700,- og luftfjæring til 14.000,-. Hvilke andre bilmerker har slike priser? De tok 30.000 for helskinn i A6en og mange har kjøpt dette så her er ingen grunn til å fortvile. Det er de som syns bilen var altfor dyr i utg.pkt som nå fikk siste spikeren i kisten, iallefall midlertidig.

Som mange har sagt før, bilen fungerer nok utmerket uten en del av utstyret som så mange har bestilt til nå. Litt synd med pano-taket som nå gikk kraftig opp og som du MÅ ha for å ha takbøyler, her burde Tesla kommet med en løsning, droppes dette og lydpakke så har en spart inn hele forskjellen på en S, ikke de store showstopperene hadde det vært for meg iallefall!

Ellers tror jeg det blir betydlig flere S enn P fremover nå da, det er jo uansett en naturlig utvikling
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Epleskreller

Denne oppgangen var vel ventet.

Men syns det er synd at de lovet å varsle den først. Syns ikke det er helt galt, håper og tror at Tesla fremdeles vil selge mange biler.

Jeg ville nok droppet luftfjæring og lydpakke om jeg bestilte nå. Tipper det blir flere biler uten "full pakke" fremover.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

plvr

Sitat fra: bjoris på fredag 08. november 2013, klokken 15:13
droppes dette og lydpakke så har en spart inn hele forskjellen på en S, ikke de store showstopperene hadde det vært for meg iallefall!

bilen slik jeg hadde konfigurert den blir vel opp 60-70k, enten i S eller P-utgave. Det er showstopper nok.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

ElOle

Sitat fra: bjoris på fredag 08. november 2013, klokken 15:13
Dette går fort over, ett lite dropp de neste ukene i bestillinger, men fortsatt er det jo veldig rimelig. Du får skinnseter til 9.700,- og luftfjæring til 14.000,-. Hvilke andre bilmerker har slike priser? De tok 30.000 for helskinn i A6en og mange har kjøpt dette så her er ingen grunn til å fortvile. Det er de som syns bilen var altfor dyr i utg.pkt som nå fikk siste spikeren i kisten, iallefall midlertidig.

Som mange har sagt før, bilen fungerer nok utmerket uten en del av utstyret som så mange har bestilt til nå. Litt synd med pano-taket som nå gikk kraftig opp og som du MÅ ha for å ha takbøyler, her burde Tesla kommet med en løsning, droppes dette og lydpakke så har en spart inn hele forskjellen på en S, ikke de store showstopperene hadde det vært for meg iallefall!

Ellers tror jeg det blir betydlig flere S enn P fremover nå da, det er jo uansett en naturlig utvikling

Tech pakke må man ha. Hva er en MS uten dørhåntak som kommer ut av seg selv? :-)

Jeg må ha takboks og må dermed betale for glasstaket. Det er et dyrt takstativ det....
DAB må man også ha for å ha radio etter 2017. 16000........takk.
Luft fjering og skinn er etter min mening fornuftig priset.
Jeg vil ikke ha riper i min nye MS så park sensorer må man også ha osv....
Det blir kroner av dette til slutt.

Kjenner at jeg ikke har gitt opp MS helt enda. Hverken kjerringa eller ungene har vondt av å kjøpe klær på sparkjøp og ha pasta til middag et par måneder slik at far får ny bil. :-)

At jeg prøvekjørte en P85+ i 45min i går gjør ikke saken bedre.... ;D

Alt løser seg for snille gutter.

Ole

Henning76

Prisoppgangen er selvsagt kjip for de som ikke har bestilt enda.

Men dette er nok snakk om en realitetetsorientering. Tesla klarer ikke å møte den etterspørselen de har - og da er prisoppgang det eneste fornuftige PER DAGS DATO.

Jeg tipper også at Tesla kanskje vil strømlinjeforme produksjonen litt mer - alt tilleggsutstyret gjør fabrikkprosessen veldig komplisert. Hvis de kan ha en egen linje til biler som er "Plain" evt "Plain+Tech" kan de spare fryktelig mye i produksjonsløpet.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Foleson

Må si jeg føler med de som har ventet med bestillingen av det som for mange av oss er en veldig dyr bil. Jeg hadde egentlig 500k som en grense, men denne blei strekt og strekt til det gjorde vondt. I nye priser så ville jeg måttet betale 652.000 for bilen slik den er priset nå, og det hadde jeg aldri hatt råd til i utgangspunktet.

Men jeg var heldig som var tidlig ute.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

NTesla

Sitat fra: Henning76 på fredag 08. november 2013, klokken 15:32
Men dette er nok snakk om en realitetetsorientering. Tesla klarer ikke å møte den etterspørselen de har - og da er prisoppgang det eneste fornuftige PER DAGS DATO.
Evt. så var det Høgis omlevering av ny bil etter lakkeringsblemmen som veltet lasset og førte til krav om økte marginer timer etterpå :)

nebbulk

Ser det er mange som fortviler over økningen som kom i dag. Har kikket litt på de nye prisene og ser at det gjevnt over kun er snakk om 2-3% økning. Så med korreksjon for dagens valuttakurs, er bilen egentlig blitt billigere enn ved introduksjonen i fjor vinter. Mange har klaget tidligerer på at det var mye de ikke hadde behov for, som likevel måtte betales for. Nå er det kommet flere valgmuligheter, så er det galt det også - noen blir aldri fornøyd...

Gleder meg bare til jeg får min rundt februar/mars :)
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Kagex

Hahaha stakkars Høgis. 

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

Havebigfun

Sitat fra: ElOle på fredag 08. november 2013, klokken 15:25
Kjenner at jeg ikke har gitt opp MS helt enda. Hverken kjerringa eller ungene har vondt av å kjøpe klær på sparkjøp og ha pasta til middag et par måneder slik at far får ny bil. :-)
Ole
Hei Ole
Hvis du klarer å spare så store beløp at TMS blir mulig ved å satse på sparkjøp og pasta i to måneder må du ha en diger familie eller spes. forbruksvaner :o ;D
Håper det ordner seg for deg  ;)

OddB

De fleste sparer jo 30-40 000 kr i driftsutgifter pr år på å bytte til Tesla.. så da blir det ett år ekstra før man går i null.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Elkjell

Utenom driftskostnadene er det differansen mellom kjøpspris og salgspris bilen koster deg.
Tror ikke det blir dyrere for de som bestiller i dag..
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

teslaslaven

Har lenge ment at bilen var underpriset, så dette er veldig velkomment  :)

Stiania79

I min bok har TMS gått fra å være veldig veldig rimelig til å bli forsatt det beste kjøpet man kan gjøre i Norge idag. Greit at en fullspekket P85+ blir nå en DYR bil, men en fornuftig spekket S85 med TRE HUNDRE OG SEKSTI TO hester, 900 liters bagasjerom samt tryggeste bilen man kan kjøpe mtp kollisjon gjør den til en meget attraktiv familiebil.

Ta lave driftskostnader med og svært få bevegelige deler som kan ryke og et chassi i aluminium så vel, burde ikke skremme folk fra å investere i fremtidens bil idag.

Men seff - alltid kjedelig å betale mer idag enn man kunne igår. Men dette gjelder jo alt. Hvor kjedelig er det ikke å kjøpe en ny TV for så å finne den på tilbud dagen etter?

Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Thor2014

Sitat fra: Thor2014 på fredag 08. november 2013, klokken 15:05
Jeg lurer på en ting,
Jeg har bestilt en S85 med alt tilleggsutstyr.
Jeg ser at nå er det en egen pakke for nappaskinn i dører etc.

Jeg trodde det var skinn i dører og på dashbordet på S85 dersom man valgte skinn?

Er dette noe ekstra greier?

Og jeg lurer veldig på dette.
Er det noen som vet?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA