Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TMS på ladeplass uten å lade..

Startet av reptil, torsdag 14. november 2013, klokken 16:15

« forrige - neste »

reptil

Svart Leaf Acenta


Henning76

Ikke noe å bry seg om. Det er Bjart Holtsmark det er snakk om...

Sent from my HTC One using Tapatalk

Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

cra

Veldig greit at man bare kan vise vognkortet i banken når man skal ha et kjempelån til nytt hus på rivieraen samt ny yacht.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

reptil

Sitat fra: cra på torsdag 07. november 2013, klokken 09:32
Veldig greit at man bare kan vise vognkortet i banken når man skal ha et kjempelån til nytt hus på rivieraen samt ny yacht.  ;D

Det er vel kanskje det mest relevante man kan bruke artikkelen til :)
Ang TØI og han derre Bjart-mannen, jeg må vel snart parkere Leafen da jeg nærmer meg hans km-nivå og det siden 15. August......
Svart Leaf Acenta

emil

Sitat fra: reptil på torsdag 07. november 2013, klokken 09:36
Det er vel kanskje det mest relevante man kan bruke artikkelen til :)
Ang TØI og han derre Bjart-mannen, jeg må vel snart parkere Leafen da jeg nærmer meg hans km-nivå og det siden 15. August......

Passerte en bjart idag, 77 dager tok det, så da er det bare bruke fossilbilen i 288 dager før jeg kan kjøre Leafen igjen.

Ingebrigt

Du trenger ikke kjøre fossilt, du kan kjøpe 3,74 elbiler til.  ;D

cra

Sitat fra: Ingebrigt på torsdag 07. november 2013, klokken 12:40
Du trenger ikke kjøre fossilt, du kan kjøpe 3,74 elbiler til.  ;D

Og såpass bør du ha råd til; du er jo rik, og staten subsidierer deg både dypt og bredt på de nye bilene.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kjbu

Jeg vil påstå at de aller fleste med el-bil har høyere inntekt enn gjennomsnittet.
El-biler er så pass nytt, så det er få billige brukt-biler. Derfor kjøper vi nye.
Vi kjøper el-bil som bil nr. 2 (de aller fleste), og har dermed råd til å ha to biler.
Og det er øvre middelklasse og oppover som tar seg råd til Tesla til halv mill ++.

Dermed er kanskje vi el-bil eiere rikere enn andre? Er i hvertfall rikere på kjøreglede  :P
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Popper

Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

cra

Ja, de aller fleste kjøper elbil som nr 2 (men jeg tror de fleste oppdager at den blir nr 1 når den først er i hus, meg selv inkludert). Og så er det nå ikke slik at man må kjøpe en Tesla til en halv million for å oppnå fordelene ved å kjøre elektrisk. Det finnes langt rimeligere modeller som gjør samme nytten, med mindre man reiser ofte på langtur. Bruktmarkedet er økende, og da blir det jo etterhvet mulig også for de som ikke har råd til/ænsker å kjøpe helt ny bil å begynne å kjøre elektrisk. :)

At kjøregleden kan være vel så stor i en elbil som i en fossilbil er i alle fall hevet over enhver tvil!  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Hall

Elbil-eiere rikere enn gjennomsnittet? Kan det, rett og slett, være at elbil-eiere er smartere enn fossilbil-eiere?  ;D Dermed har de trolig høyere utdannelse enn gjennomsnittet og kanskje derfor også høyere betalt jobb enn gjennomsnittsnordmannen?  8)

artemiss

Alle som kjøper seg nye biler har god økonomi, uansett om det er elbil eller fossil bil, så jeg ser ikke akkurat poenget med artikklen, bortsett å provosere folk.
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

sven erik

er litt moro med den artiklen  ++  jeg  fikk slengkt etter meg at har du ikke  råd til å kjøre noe annet 
jeg hadde kjørt  i fartsgrensa og  stoppet ved en butikk  og det var fra en som kjørte en eldre  fosil bil  selv har jeg spart miljøet å lomboka for såpas  at bilen er nedbetalt på 2 år  selv om jeg kjøpte den da den var på det dyreste  + at jeg har penger til en til  mulig tesla

men morro å se at det blir skrevet at vi er rike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA