Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nok en bra parkering..

Startet av Lokführer, torsdag 14. november 2013, klokken 15:18

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Chlangum på fredag 29. november 2013, klokken 02:54
http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-is-this-the-sort-of-trailer-hitch-he-hit.html

Jaja, hvis det var en av disse han traff så bør han egentlig prise seg lykklig at han satt i en TMS som bare tok litt fyr etter sammenstøtet.
Om det er noe slikt bilen har truffet ser jeg ikke helt poenget med å heve bilen et par cm på motorveien. 14-15cm høyde kontra 12-13cm reduserer selvfølgelig risken litt, men kan ikke se noe revolusjonerende. Batteriet ligger fortsatt i gulvet, med de fordeler og ulemper det innebærer.
Nå garanterer jo Tesla bilen uansett om den brenner opp, så da er det ingenting å stresse med :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 29. november 2013, klokken 13:10
Om det er noe slikt bilen har truffet ser jeg ikke helt poenget med å heve bilen et par cm på motorveien. 14-15cm høyde kontra 12-13cm reduserer selvfølgelig risken litt, men kan ikke se noe revolusjonerende.

Poenget var vel bare å fortelle journalister "se, vi har gjort NOE"...  Funksjonen kommer nok tilbake så fort media har glemt brannene ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

satheesh.net

#197

janmb

Sitat fra: Amoss på fredag 29. november 2013, klokken 13:32
Poenget var vel bare å fortelle journalister "se, vi har gjort NOE"...  Funksjonen kommer nok tilbake så fort media har glemt brannene ;)

Det er lovet full brukerkontroll over dette i ny sw versjon på nyåret. Noe som er et absolutt krav fra min side om Tesla skal unngå kansellering. Å ta fra meg funksjonalitet jeg har lagt til grunn når jeg bestilte bilen er ikke akseptabelt og heldigvis er jo dette veldig midlertidig.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Neemaz

Sitat fra: janmb på tirsdag 03. desember 2013, klokken 09:38
Sitat fra: Amoss på fredag 29. november 2013, klokken 13:32
Poenget var vel bare å fortelle journalister "se, vi har gjort NOE"...  Funksjonen kommer nok tilbake så fort media har glemt brannene ;)

Det er lovet full brukerkontroll over dette i ny sw versjon på nyåret. Noe som er et absolutt krav fra min side om Tesla skal unngå kansellering. Å ta fra meg funksjonalitet jeg har lagt til grunn når jeg bestilte bilen er ikke akseptabelt og heldigvis er jo dette veldig midlertidig.

Nu..Det er jo bare "LOW" som er endret, du har fortsatt standard,high og very high tilgjengelig. Er vel "litt" krisemaksimering å kansellere utfra det.

Cirion

Er faktisk bare digg at auto low ikke er aktiv nå i vinter... Skulle komme oppdatering i Januar som gir valgbare instillinger.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

jkirkebo

Sitat fra: janmb på tirsdag 03. desember 2013, klokken 09:38
Det er lovet full brukerkontroll over dette i ny sw versjon på nyåret. Noe som er et absolutt krav fra min side om Tesla skal unngå kansellering. Å ta fra meg funksjonalitet jeg har lagt til grunn når jeg bestilte bilen er ikke akseptabelt og heldigvis er jo dette veldig midlertidig.

Jepp, håper kontrollen blir såpass god at jeg kan velge å sette bilen i LOW når jeg passerer 80km/t og opp igjen i NORMAL når hastigheten synker under 65 eller deromkring. Det er mer tilpasset norske fartsgrenser...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

janmb

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:01
Jepp, håper kontrollen blir såpass god at jeg kan velge å sette bilen i LOW når jeg passerer 80km/t og opp igjen i NORMAL når hastigheten synker under 65 eller deromkring. Det er mer tilpasset norske fartsgrenser...

Det er noe ala det jeg fikk forståelsen av i formuleringen fra Tesla...

Det høres kanskje drøyt ut med kansellering om de hadde permanent fjernet low, og en bedre løsning hadde vært en kraftig kompensasjon. Viktig er det hvertfall - det er hovedgrunnen til at jeg ville ha luftfjæring og da er det ganske amputert når de fjerner den moden jeg normalt vil bruke mest. Uansett, fremtiden er lys
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

koop

Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

Amper

Det har vært utlant en TMS til ei venninne for en prøvetur av ei kone til TMS eier boende i Sandnes området.. og det smalt vistnok betydelig.. dog uten brann.. 

Det blir nok en rimelig lang vinter uten TMS for han ville jeg tro..   :-\
P85D :o)

arnkl

Intressant artikkel i BT om bilbranner i Noreg. 3600 brannar i fjor, og nye biler er overrepresentert. Sidan talet på Teslaer no utgjer over 0,1% av bilparken skal vel Model S "tåle" 4-5 brannar i 2014 utan å stikke seg fram i statistikken. Det burde vel også alt no ha vore ein Model S som brann her i landet.

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Ny-rekord-i-erstatningsutbetalinger-for-bilbranner-3029352.html#.Ur1En_uwU00

S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

charliefoxtrot

#206
Helt enig, dette er hyperinteressant. Elon Musk sitt tidligere tilsvar rundt brannoppslagene synes jeg har vært metodisk svak, idet han ikke hensyntar alder når han refererer til disse 250 000 årlige brannene i USA.

Fryktelig rart at Tesla selv eller andre Tesla-entusiaster ikke har klart å hoste opp tilsvarende tallmateriale der ennå.

Lokführer

Sitat fra: arnkl på fredag 27. desember 2013, klokken 10:22
Intressant artikkel i BT om bilbranner i Noreg. 3600 brannar i fjor, og nye biler er overrepresentert. Sidan talet på Teslaer no utgjer over 0,1% av bilparken skal vel Model S "tåle" 4-5 brannar i 2014 utan å stikke seg fram i statistikken. Det burde vel også alt no ha vore ein Model S som brann her i landet.

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Ny-rekord-i-erstatningsutbetalinger-for-bilbranner-3029352.html#.Ur1En_uwU00
Deilig å ha noe mer tungt skyts å forsvare seg med, mot disse fossilbilfantastene/elbilhatere.
På en helt annen side, så er jo elektriske branner ikke uvanlige. At disse kan bli mer betydelige for elbilenes brannstatistikk er nok ikke usannsynlig.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Birger

Sitat fra: Lokführer på fredag 27. desember 2013, klokken 11:58
Sitat fra: arnkl på fredag 27. desember 2013, klokken 10:22
Intressant artikkel i BT om bilbranner i Noreg. 3600 brannar i fjor, og nye biler er overrepresentert. Sidan talet på Teslaer no utgjer over 0,1% av bilparken skal vel Model S "tåle" 4-5 brannar i 2014 utan å stikke seg fram i statistikken. Det burde vel også alt no ha vore ein Model S som brann her i landet.

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Ny-rekord-i-erstatningsutbetalinger-for-bilbranner-3029352.html#.Ur1En_uwU00
Deilig å ha noe mer tungt skyts å forsvare seg med, mot disse fossilbilfantastene/elbilhatere.
På en helt annen side, så er jo elektriske branner ikke uvanlige. At disse kan bli mer betydelige for elbilenes brannstatistikk er nok ikke usannsynlig.

Ja, det er godt med litt dokumentert argumentasjon :-)

Kjenner noen til om det finnes en side/wiki eller lignende hvor det er samlet argumentasjon for e-biler?

Da tenker jeg alt som en blir plaget med. Kullkraft bla. bla bla, brann bla bla bla... osv.
Det er noen ganger det hadde vært deilig å bare kunne plukke frem balansert for/imot argumentasjon i diverse samtaler og nettdebatter.

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

laumb

Digger at artikkelen påpeker at det for det meste er nyere biler som brenner.
Nå kan argumentene til de som mener at det kun er gamle hauger som brenner legges på bålet. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA