Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nok en bra parkering..

Startet av Lokführer, torsdag 14. november 2013, klokken 15:18

« forrige - neste »

janmb

I det minste en humoristisk vinkling. Har hatt mye lamme samtaler om dette temaet selv  :D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Ipadjove


Sulle

Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

ebbrey

Sitat fra: Sulle på onsdag 13. november 2013, klokken 22:27
Nok en brann...
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/fire-tesla-factory-not-sure-if-confirmed

industrial accident with pressurized equipment. No fire, no smoke. 3 injured with burns transported to local hospital'.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

bosse

Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 13. november 2013, klokken 20:51
Fikk denne hyggelige gaven fra noen kollegaer på jobben i dag ;D Jeg syntes det var morsomt men jeg må si meg "litt" lei av alle som snakker negativt om bilen når jeg forteller at jeg har bestillt. Folk som ikke har peiling plukker kun opp det negative fra media >:(

Haha, excellent! :D

På jobben truer de med å strø bruskorker rundt på parkeringsplassen slik at de kan steke pølser på bålet.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Dvergen196

Sitat fra: bosse på onsdag 13. november 2013, klokken 22:41
Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 13. november 2013, klokken 20:51
Fikk denne hyggelige gaven fra noen kollegaer på jobben i dag ;D Jeg syntes det var morsomt men jeg må si meg "litt" lei av alle som snakker negativt om bilen når jeg forteller at jeg har bestillt. Folk som ikke har peiling plukker kun opp det negative fra media >:(

Haha, excellent! :D

På jobben truer de med å strø bruskorker rundt på parkeringsplassen slik at de kan steke pølser på bålet.

;DHehe ;D  De vet og kose seg med "motgangen" til Tesla, håper det roer seg litt med disse brannene snart for tror ikke folk fortsetter å tro på at de hver gang kjører over en stor gjennstand i veibannen ;)
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt


Øyvind.h

Ser ut som en gammel 5-serie?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cowboystrekk

Huff, nå må alle modeller fra det aktuelle merket tilbakekalles og man forbereder massesøksmål i USA siden dette kan skje når som helst på amerikansk jord!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

cairnz

Ikke verst.. så enhver brann i batteri går nå på garanti, selv ved krasj..
Elbilist

Leif1

Denne var fin:
"There is a real, physical reason for this: a gasoline tank has 10 times more combustion energy than our battery pack. Moreover, the Model S battery pack also has internal firewalls between the 16 modules and a firewall between the battery pack and passenger compartment. This effectively limits the fire energy to a few percent that of a gasoline car and is the reason why Dr. Shibayama was able to retrieve his pens and papers from the glove compartment completely untouched after the recent fire (caused by a high speed impact with a tow hitch). It is also why arsonists tend to favor gasoline. Trying to set the side of a building on fire with a battery pack is far less effective."

Godt poeng. :)
Konvertitt fra S til X

frosken

Tesla vil utvide garantien til å gjelde all branskade på bilen, selv den som fører har skyld i (så lenge det ikke er gjort med overlegg): "(...) we will be amending our warranty policy to cover damage due to a fire, even if due to driver error."

Kilde: http://www.teslamotors.com/blog/mission-tesla

Kjell Leaf

#118
Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 13. november 2013, klokken 20:51
Fikk denne hyggelige gaven fra noen kollegaer på jobben i dag ;D Jeg syntes det var morsomt men jeg må si meg "litt" lei av alle som snakker negativt om bilen når jeg forteller at jeg har bestillt. Folk som ikke har peiling plukker kun opp det negative fra media >:(
Men det er jo ikke så rart heller, det har jo ikke på langt nær vært en driftssikker bil frem til nå med alle ladeproblemer, tomt 12V batteri osv. Man skal ha ganske tykke Teslabriller på for ikke å se at den har flere problemer enn andre biler. Så lenge det er sånn vil folk spøke med det, bare Tesla kan få slutt på det gjennom å lage god kvalitet og ikke minst utstyre bilen med utstyr som er selvsagt i en Premium bil.
Det virker kanskje som Tesla sammen med amerikansk bilindustri generelt siste 40 år ikke helt henger med i hvilket utstyr som faktisk er vanlig i Europa. Når du skryter av "luksusbilen" Tesla så kan kollegaen din med en 10 år gammel Merce eller BMW fortelle deg at han har både kjøling, massasje, og lengdejustering av setene sine, cruise Control med avstandsholder osv. Skal man være med i denne klassen må man også klare å få inn utstyr som kom for mer enn 10 år siden. Tesla flyter selvsagt på den enorme akselerasjonen og lang kjørelengde til å være el-bil, men i lengden er ikke det nok.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

bb

Sitat fra: OddB på tirsdag 19. november 2013, klokken 10:37
http://www.teslamotors.com/blog/mission-tesla
"There are now substantially more than the 19,000 Model S vehicles on the road that were reported in our Q3 shareholder letter for an average of one fire per at least 6,333 cars, compared to the rate for gasoline vehicles of one fire per 1,350 cars. By this metric, you are more than four and a half times more likely to experience a fire in a gasoline car than a Model S!"

Enkelte av mine bekjente tror at Model S brenner lettere enn en fossilbil. Og dette må nok media ta skylda for. Neste gang jeg hører om bilbrann og Model S så skal jeg drepe myten:
"Mens det har vært tre branner i Model S var det på samme tid 250 000 bilbranner kun i USA. Vekter man i forhold til antall Model S mot fossilbiler har fossilbiler 4,5 ganger høyere brannfare enn Model S."
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA