Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nok en bra parkering..

Startet av Lokführer, torsdag 14. november 2013, klokken 15:18

« forrige - neste »

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

tullball

Om du eiger bilen, så tror eg du forsatt kjører en av verdens sikreste biler. Om du eiger aksjen... Vel da kan det bli kjipt.

Lokführer

Ser ikke ut som bilen har vært kræsjet, så da tenker jeg at det kan være et nytt fremmedlegeme i veien som har borret seg inn i batteripakka.
Kan luftfjæring og lav høyde ha noe med dette å gjøre? hmm.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Tesla85

Det er vel få bilmerker i verden som får så mye oppmerksomhet som Tesla om dagen, så jeg tror vi kan ta dette med knusende ro...  8)
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

BMW850

Du tar nok feil :) Kanskje en mulighet for å kjøpe noen aksjer snart ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Nordtroms

Vel, forledendag brant en buss her og i går brant en bil, ( ikke elbil). Og det på en plass med bare 4000 innbyggere. Så jeg tror vi trygt kan fastslå at ICE ikke kan påstås å være flammesikre.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

atledreier

Jeg postet i en av de andre brann-trådene. I 2011 var det 185.000 bilbranner i USA alene.....   

Ferrari brenner

Audi brenner

Lamborghini brenner

den12mann

Hjelper dessverre ikke at andre brenner så lenge media kan skrive om at Tesla brenner

Havebigfun

Nå har vi ihvertfall 3 bilbranntråder- det er to for mange  :(
jeg foreslår de slås sammen

Cato76

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 07. november 2013, klokken 08:37
Nå har vi ihvertfall 3 bilbranntråder- det er to for mange  :(
jeg foreslår de slås sammen

Yes! Vi slår dem sammen, så har vi bare èn brann igjen ;D ;D ;D
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Leif1

Hm.. Kanskje en bare må regne med at batteripakka tar fyr noe tid etter en kollisjon/skade hvis
den har blitt skadet? Ref f.eks Opel Ampera som også hadde samme problemet etter krasjtest.
Der skjedde det riktignok etter et par dager.

En må huske at det er lagret en masse energi i de sakene der, som krever overvåkning, kjøling etc.

(For øvrig mitt første innlegg her på Forumet. Flere feil følger...)   :)
Konvertitt fra S til X

Epleskreller

Dette er ikke bra for Tesla. Jeg blir ikke nervøs enda, men liker ikke det jeg ser..

Det er forøvrig bra at brannene ser ut til å skje utenfor kupeen..

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

el-fanboy

#12
Det at Tesla-branner får så vanvittig mye oppmerksomhet blant hundretusenvis av ICE-branner....skulle nesten tro at det er BIG OIL som er ute og svinger propagandamaskineriet. Vi veit jo strengt tatt ikke foranledningen til at de brenner heller, men det vi veit med sikkerhet er at det alltid er noen med kamera i nærheten som er veldig keene på å få ut bilder og film av brannen i media. Hvem kan forklare hvorfor det er så mye oppmerksomhet akkurat rundt Tesla-branner?

Det er jo ikke noe rart at en og annen Tesla blant de 20000 som er levert skulle brenne, det som er leit er at det er så mye fokus på det, så folk får et helt skjevt bilde av hva som faktisk er risikoen for en slik brann.

Faktum er jo at Tesla fortsatt er underrepresentert i statistikken.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Epleskreller

Sitat fra: el-fanboy på torsdag 07. november 2013, klokken 08:57det vi veit er at noen er svært tidlig ute med kamera og sørger for å få dokumentert hendelsen.

Alle har jo kamera nå for tiden på telefonen, så tror ikke vi skal mistenkeliggjøre de som velger å filme en bilbrann de ser..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Lokführer

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 07. november 2013, klokken 08:59
Sitat fra: el-fanboy på torsdag 07. november 2013, klokken 08:57det vi veit er at noen er svært tidlig ute med kamera og sørger for å få dokumentert hendelsen.

Alle har jo kamera nå for tiden på telefonen, så tror ikke vi skal mistenkeliggjøre de som velger å filme en bilbrann de ser..
I tillegg kan man regne med masse "klikk" på en slik sak, selv for en privatperson. Det er jo sånn med saker som går "viral."
Det er hvertfall ikke "big oil" som står bak mediedekningen, det er det i stor utstrekning Tesla-eiere selv som gjør. Mange har aksje, men enda flere vil kjøpe aksjer. Da kan noen dager med dårlige nyheter gi en billigere inngangsbillett. Det er selvfølgelig litt spekulativt. (Jeg har ingen aksjer og skal heller ikke kjøpe)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA