Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla DS kontakt

Startet av krister461, torsdag 14. november 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

Philippo10

Snakket med min lokale forhandler og tok opp denne problemstillingen, siden jeg har bestilt i Mai, så skulle det ikke gå utover min bestilling. Men de som har bestilt etter dette, kunne få utfordringer mht omstilling på fabrikken, siden Model X er under lupen, og da ble august måned satt til denne omstillingen, slik jeg forstår det!
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Bushy

Da har jeg og snakket med min ds.. Etter en litt (for) sint epost igår.. Det var oppgraderingen på fabrikken som var skyld i dette. Etter planen skulle dem øke produksjonen til 1000 i uka eller noe. Men ting har ikke gått på skinner tydeligvis. For etter produksjonen startet. Har det heller gått ned... Di jobber nok på spreng for å hente seg inn. Men noe mytesla bekreftet for mange, går ikke dette desverre...
Så løsningen min blir rett å slett prøve å glemme hele tesla'n. Så får den komme når den kommer. Så får jeg heller prøve å leie bil fremover. Tviler på dette blir lett. Da jeg er innom her og tesla mange ganger om dagen....:p
S75D sept. 17

Richard

Du er i hvert fall neste mann ut i regnearket Bushy, med vin 508 (jeg er på 520). Ser ut til at de kommer i mål med 4-serien denne uka. Forhåpentligvis gir det oss en pekepinn på tempoet når du endelig får beskjeden om at den er i prod! Kanskje om et par uker.. Tror ikke Kina påvirker de som har fått utdelt VIN, ville være rart om de hoppet over en serie, så det er heller at de blir prioritert noe opp ved tildeling av nye vin-nr. Også mange i USA som har fått et par ukers forsinkelse nå, så det har nok som du sier vært problemer etter linjeoppdateringen. Jaja, klarer vel ikke å la være å sjekke MyTesla daglig allikevel jeg heller...
Tesla Model S P85+
Range Rover Sport

Philippo10

Har Vin; 465XX

Pompel

Whohoo, "Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California"
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Richard

Samme fikk jeg i dag også Pompel. Den er jo ikke i produksjon, men i kø - er det for å prøve å "hjelpe på" situasjonen med forsinkelser? Har noen sett denne setningen før?
Tesla Model S P85+
Range Rover Sport

Pompel

Ikke i produksjon enda, men det er i det minste en oppdatering av statusen :) Jeg krysser i alle fall alt jeg har for at den da snarlig går i produksjon

tonl

Sitat fra: Pompel på fredag 29. august 2014, klokken 07:40
Whohoo, "Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California"

Samme statusen her også. Sjekket mytesla igår da var det ikke noe nytt. Idag kl 08:55 var det ny status: "Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California."

Dette gjør ventetiden bare mer spennende, pirrende og verdt ventingen.

Philippo10

Måtte bare sjekke når du fikk den meldingen der også, og jeg hadde fått samme beskjed, endelig :D Gikk en kald nerve i kroppen at ting virkelig begynner å skje.

Bushy

Ja... Jeg sitter klistra til tesla sider enda...
Jeg har også fått den nye statusen. Å ble veldig spent på hva dette betydde.
Etter å ha lest på US forumet. Ser det ut som det er bare en ny status for " vi leter etter deler..."
Ser bedre ut med "Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California"

Ser på US forumet at biler helt opp til midten av 55... Har fått den statusen idag. Så jeg orker nok ikke å gire meg opp nevneverdig for denne oppdateringen.
S75D sept. 17

Pompel

Bushy

Haha. Sorry... :P
Men jeg ble så skuffet når det ble flyttet til sent november. Så vil ikke gå på en smell en gang til:p
S75D sept. 17

tonl

Produksjon tar ca 3-4 dager
Transport fra fabrikk til Norge ca 40-50 dager
Dette er snitt tiden det tar som jeg har regnet grov fra statusen til medlemer her som har fått bil.

Atore

Nå har det kommet opp:
Your Model S has entered the production queue at our Factory in Fremont, California.
Hvor lang tid bruker det å gå fra denne meldingen til bilen er i produktion?

Pompel

Dette er en ny status så det er vel ikke mange som vet hvor lang tid det tar. Det er derimot veldig mange som fikk denne statusen i dag og jeg vil tippe at den ikke betyr mer enn at bestillingen er låst og klargjort for produksjon, dvs nå er det ikke lengre mulig å gjøre endringer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA