Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla DS kontakt

Startet av krister461, torsdag 14. november 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

JTB

Sitat fra: herman på torsdag 08. mai 2014, klokken 14:31
My tesla har fortsatt at de "leter"etter deler, men nå fikk jeg mail fra DS om at bilen er på vei til Norge

Made my day!

P 85/VIN: 397XX
Bekr: 4/4
VIN:8/4
Levering: juni/juli

Wow, det var kjapt! Jeg bekreftet S85 07.04. Ble litt spent nå...
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

herman

Sitat fra: JTB på torsdag 08. mai 2014, klokken 15:38
My tesla har fortsatt at de "leter"etter deler, men nå fikk jeg mail fra DS om at bilen er på vei til Norge

Made my day!

Hei, JTB. Har ikke du hørt noe mer? På My tesla står det fortsatt at de leter hos meg, til tross forsiden fra DS i går. Virker som My tesla ikke er veldig pålitelig som infokilde.

JTB

Sitat fra: herman på fredag 09. mai 2014, klokken 13:58

Made my day!

Hei, JTB. Har ikke du hørt noe mer? På My tesla står det fortsatt at de leter hos meg, til tross forsiden fra DS i går. Virker som My tesla ikke er veldig pålitelig som infokilde.

Hei, ikke hørte noe mer. Status på levering på my tesla har vært at en leveringsspesialist vil kontakte meg i noen dager, men nå er det endret tilbake til foretrukket levering juli. Sendte en mail i dag. Håper på ett raskt gladsvar  :)

JTB

Sitat fra: herman på fredag 09. mai 2014, klokken 13:58

Made my day!

Oioioi, fikk telefon fra Tesla. Min er i produksjon  :)

herman

Hei, JTB. Ringte de deg nå på kvelden? Fra Drammen?

JTB

Sitat fra: herman på fredag 09. mai 2014, klokken 20:01
Hei, JTB. Ringte de deg nå på kvelden? Fra Drammen?

Ringte i fem tiden. Usikker hvor han var fra...

Olatho

Siden "ryktet forteller" at de med jevne mellomrom bytter produksjonslinja mellom panotak/vanlig tak, hadde det vært en idé om skjemaet ble utstyrt med eget felt for hva slags tak man har valgt?
Da er det både enklere å bekrefte/avkrefte dette ryktet, og evt. lettere å se årsaken til at folk som bekreftet på forskjellig tispunkt får VIN og går i prod omtrent samtidig - mens andre som har bekreftet innimellom må vente lenger.

Er det evt. andre ting som kan være avgjørende for hvor i køen man havner som det kunne vært relevant å ha med i arket for å få enda bedre statistikk?

(Og ja, jeg vet at veldig mange ikke legger seg inn og at datoene ikke alltid stemmer osv, men akkurat nå er det vel det beste vi har).

iCar

Hei

Etter at jeg bestilte så har jeg hatt et RM nummer på MyTesla jeg bekreftet bilen den 14 mai og nå ikveld ser jeg plutselig at jeg har fått nytt nr på 17 tall/bokstav kombinasjoner er dette VIN nr?
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

rene

Sitat fra: DesiTesla på tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:24
Etter at jeg bestilte så har jeg hatt et RM nummer på MyTesla jeg bekreftet bilen den 14 mai og nå ikveld ser jeg plutselig at jeg har fått nytt nr på 17 tall/bokstav kombinasjoner er dette VIN nr?
Ja.

no_way

Sitat fra: Olatho på mandag 12. mai 2014, klokken 15:36
Siden "ryktet forteller" at de med jevne mellomrom bytter produksjonslinja mellom panotak/vanlig tak, hadde det vært en idé om skjemaet ble utstyrt med eget felt for hva slags tak man har valgt?
Da er det både enklere å bekrefte/avkrefte dette ryktet, og evt. lettere å se årsaken til at folk som bekreftet på forskjellig tispunkt får VIN og går i prod omtrent samtidig - mens andre som har bekreftet innimellom må vente lenger.

Er det evt. andre ting som kan være avgjørende for hvor i køen man havner som det kunne vært relevant å ha med i arket for å få enda bedre statistikk?

(Og ja, jeg vet at veldig mange ikke legger seg inn og at datoene ikke alltid stemmer osv, men akkurat nå er det vel det beste vi har).
Frå ein selgar på Alnabru fekk eg høyre tilsvarande om lakk (farge). Eg støttar dermed forslaget om felt for takvalg og foreslår eit for lakk/farge.
S85 med blå metallic lakk, dobbeltladar og stereoanlegg - utlevert sommaren 2014
VIN 396xx

krister461

Jeg har ikke klart å se noen slike sammenhenger når jeg fulgte med som mest (både her og i andre tråder). Det ville nok vært lettere å se om vi fikk dataene inn i regnearket, men jeg har hele tiden hatt et ønske om å holde terskelen for å bruke regnearket lavest mulig.

Når det er sagt så er regnearket fritt for alle å endre, og jeg har ingen moderator-rolle (spesielt ikke etter at jeg fikk min egen bil). :)

finn_roen

Jeg har bestilte bil uten panotak 28 mars, fikk VIN 22.april og i produksjon 21.mai, fikk mail forige uke om at bilen er på vei til norge , så dette er ikke i samsvar med My Tesla..

Philippo10

Har mye kontakt med din lokale forhandler? Hva er det som ikke samsvarer mht My tesla?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

finn_roen

Jeg fikk beskjed om at bilen var på vei til norge fra Forhandler, på My Tesla siden står det da fremdeles "Leiter etter deler"

kdid

DS utsatte levering av min S85 i Sandnes fra Tirsdag 17. Juni til Lørdag 21. Juni grunnet forsinkelse i transport. Går nok bra det og...
Model S85 - grå, pano, std 19", tekstil, piano, dobbellader, tech, luft, park, lyd, hylle, Nokian R2.
Ekstra: Komplett gummimatter, Whispbar takstativ, JKirkebø adaptersett, Ditec lakkbeskyttelse.
Bestilt: 30. November 13; Bekreftet: 16. Februar 14; I produksjon: 24. April 14; Ferdig produsert: 25. April 14; Estimert levering: Mai/Juni; Levert: 20. Juni 14!
Kjørt: 18500 km fram til 13. Februar 15 (Kommer aldri til å holde med 20000 km i året på denne.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA