Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla DS kontakt

Startet av krister461, torsdag 14. november 2013, klokken 15:08

« forrige - neste »

krister461

Ser forøvrig ut til at "alle" som har bestilt 9.9.2013 eller tidligere nå har fått bilene sine i produksjon. Og så er det noen heldige Performance-bestillere som også har fått produksjon tross seinere bestilling. Men, virker som om det er rimelig forutsigbart når ting går i prod og jeg for min del bør ha under en uke igjen. :)

Øggen

Ingen som har lagt inn levering i januar????????????????
Var vel 32 reg første dagene???

paalv

Sitat fra: Øggen på torsdag 09. januar 2014, klokken 21:38
Ingen som har lagt inn levering i januar????????????????
Var vel 32 reg første dagene???

31 har jeg sett på 2. januar, som vel var etterslep fra jula, evt. biler på prøveskilt over nyttår.

Samlet er det kun 17 registreringer jeg har sett 3.1.-9.1., og flere av disse er reg. på Tesla Motors Norway.

Stille for stormen?
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

tony@lunatech.no

Mulig fasit ligger i regnearket, men om noen allerede har svaret..: Det står at Performance har 1 måned kjappere levering enn Standard 85 når man bestiller.. Stemmer dette i praksis?
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

krister461

#124
Sitat fra: Lunatech på torsdag 09. januar 2014, klokken 22:40
Mulig fasit ligger i regnearket, men om noen allerede har svaret..: Det står at Performance har 1 måned kjappere levering enn Standard 85 når man bestiller.. Stemmer dette i praksis?
Basert på tallene som ligger der i dag så ser det faktisk slik ut. Jeg fikk 200 dager i snitt fra bekreftet til levering på S-modeller og 170 dager i snitt på P-modeller for biler som alt er levert.

Men disse tallene må tas med en stor klype salt. F.eks. de første som fikk bilen i september har kort tid fra bekreftet til levering fordi de først kunne bekrefte i mai. Og, det er en stor andel P-modeller blandt disse. :)

Men, det ser ut som om P-modeller generelt sett går litt raskere i prod om dagen enn S-modeller. :)

Newbee

Håper virkelig IKKE 200 dager er fasit, for det betyr at bilen min som ble bekreftet 2013-10-20 ikke blir levert før i mai  :'(
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

OddB

Da er 123 dagers leting etter deler i California over :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

OddB

I en container et sted på prærien ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

atleten

Håper folk husker å oppdatere når de får biler i produksjon:)

Orcuz

I produksjon idag =D Kan ikke beskrive følelsen, så glad mange her har opplevd det selv :P
Arket er oppdatert

Leif1

10. Februar skjedde det endelig noe ja.
Bare å glede seg på "in transit" nå.  :)

Konvertitt fra S til X

Teslanewbie

Ser ut som om de prioriteter performance biler .. Ser at de uten P må vente lengere ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tønsberg

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. februar 2014, klokken 08:46
Ser ut som om de prioriteter performance biler .. Ser at de uten P må vente lengere ..
Jeg hadde en mail kommunikasjon med Tesla i går og ble opplyst om at estimert levering for min bil er i starten av mai. Jeg bekreftet bestilling på min standard S 16. desember, så det ser ut til at de holder seg innenfor de 5mnd som antydet ved bestilling.
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

janmb

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. februar 2014, klokken 08:46
Ser ut som om de prioriteter performance biler .. Ser at de uten P må vente lengere ..

Tror det til en viss grad stemmer. De har jo også hele tiden operert med offisielle ventetider som er kortere for P enn for S. Rett og rimelig :D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. februar 2014, klokken 08:46
Ser ut som om de prioriteter performance biler .. Ser at de uten P må vente lengere ..
Litt kjedelig for de som venter på S60/85, men ikke vanskelig å forstå at et selskap som trenger penger inn prioriterer å levere modellen de har desidert best margin på.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA